کد خبر: 878704
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان:
بسیج دانش‌آموزی بزرگ‌ترین شبکه دانش‌آموزی را در کشور و استاندر اختیار دارد و این افتخار را داریم که طرحی بومی از انقلاب اسلامی است نه آنچه از سوی کشورهای غربی تجویز می‌شود چرا که طرح‌های آنان تربیت بر اساس شاخص‌های مادی است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی بیان داشت: روز بسیج دانش‌آموزی در تقویم کشور  با شهادت محمد حسین فهمیده و مبارزه با استکبار که تسخیر سفارت را به همراه داشت، همزمان است.

محمد ادیب با اشاره به شعار امسال بسیج دانش‌آموزی «دانش‌آموز انقلابی مدرسه انقلابی» است گفت : شهید شاخص این قشر از بسیج که هر ساله از بین 36 هزار شهید دانش‌آموز معرفی می‌شود، شهیده زینب کمایی و شهید محمد حسین ذوالفقاری هستند.

وی با بیان این که : استان اصفهان وظیفه برگزاری کنگره ملی شهید کمایی را 7 آذر در گلستان شهدای اصفهان و در جوار مزار این شهید بر عهده دارد؛ ساخت سرود، تدوین کتاب، تهیه دانشنامه برای مدارسی که بالای 100 شهید دارند از رویدادهای همزمان با این مراسم است.

ادیب ابراز نمود :  پیش یادواره‌ای در مدرسه شهید در شاهین‌شهر برگزار خواهد شد، وزندگی و شرح حال شهادت زینب کمایی پس از ربوده شدن به دست منافقین در اول فروردین سال 61 شهید شده و همزمان با شهدای عملیات فتح‌المبین به خاک سپرده می‌شود، دفترچه‌ای از شهید کمایی به جا مانده که نشان دهنده محاسبه نفس اوست.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان اذعان داشت : بسیج دانش‌آموزی بزرگ‌ترین شبکه دانش‌آموزی را در کشور و استان را دارد، این افتخار را داریم که طرحی بومی از انقلاب اسلامی است نه آنچه از سوی کشورهای غربی تجویز می‌شود چرا که طرح‌های آنان تربیت بر اساس شاخص‌های مادی است.

وی اظهار کرد: آنچه از کشورهای دیگر می‌شنویم فعالیت دانش‌آموزها نهایتاً در حد افزایش هزینه‌های تحصیل است اما دانش‌آموزان ایرانی ظلم‌ستیزی و بصیرت را فرا می‌گیرند و در رویدادهای مختلف در صحنه حضور دارند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان در خصوص برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی توضیح داد: 8 آبان صبحگاه سراسری و نواختن زنگ ایثار با نام شهدای شاخص، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از دانش‌آموزان بسیجی نخبه در فعالیت‌های قرآنی، ورزشی و... برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: دیدار با مسؤولان، ائمه جمعه و مدیران آموزش و پروش، مسابقه دو، کوهنوردی و عطرافشانی قبور شهدا و سخنرانی دانش‌آموزان قبل از خطبه‌های نماز جمعه و حضور سازمان یافته در نماز جمعه از برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی است.

ادیب ادامه داد: در پایان هفته 13 آبان نیز حضور سازمان یافته دانش‌آموزان در مراسم راهپیمایی علیه استکبار را در کنار دیگر اقشار خواهیم داشت.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در اصفهان عنوان کرد: تبدیل محتوای کتب درسی به فعالیت‌های اردوی از ابتکارات استان اصفهان است که مورد استقبال مسؤولان کشوری قرار گرفته است.

وی با بیان این که این طرح روزانه 250 دانش‌آموز را شامل می‌شود، گفت: این برنامه برای دانش‌آموزان چهار ابتدایی در مهر و آبان با عنوان فرمانده دل‌ها برگزار می‌شود که متناسب با همین درس در کتاب دانش‌آموزان است.

ادیب اضافه کرد: اردوی دیگری با عنوان مدافعان از 22 آبان تا آذر ماه برای دانش‌آموزان پایه ششم برگزار می‌شود در این طرح شهدای مدافع، یعنی افرادی که در تاریخ کشور با استعمار و استکبار مقابله کردند با رویکرد تاریخی و با همکاری خانه مشروطیت انجام می‌گیرد.

وی با بیان این که تاکنون حادثه‌ای در اردوی راهیان نور استان اصفهان رخ نداده، تأکید کرد: بر اساس دستورالعمل جدید اردوهای دانش‌آموزی، یک روز به این اردو افزوده شده چرا که حرکت اتوبوس از ساعت 12 شب تا 5 صبح ممنوع شده و علاوه بر این نظارت ویژه‌ای بر اردوی راهیان نور است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: از پایه سوم ابتدایی دانش‌آموزان می‌توانند به عضویت بسیج در بیایند و در شرایط فعلی هم بسیج دانش‌آموزی حدود 400 هزار نفر عضو دارد، 4 هزار مدرسه پایگاه بسیج فعال دارند؛ طرح هجرت نیز در راستای محرومیت‌زدایی در داخل شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار