کد خبر: 878696
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷
كميته امداد و دادستاني نابساماني‌هاي خيريه‌ها را ساماندهي كنند
پيش از اين بارها براي موضوع جولان مؤسسات خيريه، از قبيل محك و حركات ريز و درشت آنها عليه نظام مطالب مبسوطي در رسانه‌ها نگاشته شده بود، اما...
صادق پارسا

پيش از اين بارها براي موضوع جولان مؤسسات خيريه، از قبيل محك و حركات ريز و درشت آنها عليه نظام مطالب مبسوطي در رسانه‌ها نگاشته شده بود، اما اينكه لس‌آنجلسي‌هاي ضدنظام از طريق يك كانال شومن تلگرامي براي محك ريپورتاژ و جمع‌آوري پول كنند مورد حقيقتاً جديدي است؛ موردي كه خبر از نفوذ حساب شده مؤسسات خيريه‌اي مي‌دهد كه به اسم درمان و كمك به نيازمندان، علناً و عملاً در حال فعاليت عليه نظام هستند و كسي هم ظاهراً جلودار آنها نيست. 

درست است كه مؤسساتي نظير محك، خدماتي را هم به بيماران و نيازمندان ارائه مي‌دهند، ولي مهم‌تر و وسيع‌تر از اين اقدام خدماتي، حركت بسيار نرم و حساب‌ شده آنها براي مقابله با نظام جمهوري اسلامي است؛ اقدامي كه در سايه بي‌نظارتي مسئولان جولان آن بيشتر از قبل شده و دامنه اثرگذاري‌اش روز‌به‌روز فراتر هم مي‌شود. 
   
ممقاني به كمك محك مي‌شتابد
در تازه‌ترين اقدام منصور، خواننده فراري و لس‌آنجلسي آلبوم جديدش را به محك تقديم كرده است. «منصور جعفري ممقاني»، جديدترين آلبوم خود را به نام راديكال به نفع مؤسسه خيريه محك به فروش مي‌رساند. باني اين معامله هم شبكه رسانه‌اي و معاند «راديو جوان» است. 
كانال تلگرامي راديو جوان و ساير بخش‌هاي اين رسانه كه از آتلانتا و واشنگتن دي‌سي حمايت و بارگذاري مي‌شود، در دو روز گذشته اين پيام را به مخاطبان خود ارائه مي‌دهد كه «دوستان عزيزي كه در داخل ايران زندگي مي‌كند و علاقه‌مند به خريد آلبوم راديكال هستيد، مي‌توانيد با پرداخت 10 دلار يا هر مقدار كه در توانتان هست به مؤسسه محك از اين عزيزان حمايت كنيد و تمام آهنگ‌هاي آلبوم راديكال رو از طريق صفحه تلگرام منصور عزيز به طور رايگان دانلود كنيد.»
 
اين معامله سه سر دارد: منصور، محك و راديو جوان  يا اين اقدام حساب‌‌شده با هماهنگي و به خواست و پيگيري مؤسسه محك بوده (كه به احتمال قريب به يقين هم همين‌گونه است) يا نبوده و راديو جوان و منصور به صورت كاملاً خودجوش دست به چنين اقدامي زده‌اند. طبيعتاً وقتي قرار است پولي به حساب محك واريز شود، اين مؤسسه لااقل در حد در اختيار گذاشتن شماره حساب بانكي‌اش به خواننده لس‌آنجلسي و راديو جوان در اين معامله نامشروع مشاركت داشته است.  صرف همين موضوع كه مؤسسه به اصطلاح درماني - خيريه محك براي تأمين مالي خود به سلبريتي‌هاي ضدنظام و فراري متوسل شده و شبكه‌اي معاند را واسطه اين معامله قرار داده است، به استناد موارد متعددي از قانون مجازات اسلامي قابل پيگيري و محاكمه است، اما از اين موضوع هم كه بگذريم، اين اقدام دم‌خروسي است كه بيرون زده و نشان‌دهنده موضوعات بسيار مهم‌تر ديگري است. 
   
محك دقيقاً از جان ايراني‌ها چه مي‌خواهد‌؟
ارتباطات گسترده «محك» و «بنياد كودك» با نام انگليسي "CHILF FOUNDATION” به اندازه‌اي با ضدانقلاب خارج‌نشين برانداز گسترده است كه تا مدت‌ها سايت انگليسي آن به عمد از داخل ايران قابل دسترسي نبود! محتواي سايت انگليسي هم با بخش فارسي آن تفاوتي شگرف دارد تا آنجا كه در كليپ‌هاي قرار داده شده روي سايت انگليسي انواع پيام‌هاي ضد‌حكومتي از زبان بازيگران، هنرمندان و حتي بعضي مجريان تلويزيوني كشورمان نقل مي‌شد. به طور مثال در يك پيام ويدئویي ضبط شده از زبان بخشي از بازيگران علت بنيادي تأسيس خيريه كذايي بر خلاف هدف اصلي تشكيل سازمان‌هاي مردم‌نهاد غير‌دولتي؛ «نبودن عزم كافي در دولت براي ريشه‌كني فقر» ذكر مي‌شود. در واقع فرض اين خيريه چنين بنا نهاده مي‌شود كه «فقر در جهان ريشه‌كن شده» و تنها مانع ريشه كني آن در ايران «جمهوري اسلامي» است!
 شايد مجموع كمك‌هاي جمع‌آوري شده از برخي ايرانيان معلوم‌الحال ساكن كاليفرنياي شمالي و برخي نقاط ديگر امريكا يا اروپا به چند هزار دلار هم نرسد، اما هزينه تأسيس تعداد كثيري از دفاتر و مراكز در اقصي نقاط ايران و خاورميانه قطعاً بيشتر از صدها ميليون دلار است. 
در عين تحريم بانك مركزي جمهوري اسلامي، اين مراكز «خيريه» با يك تبصره كنگره امريكا از تمامي تحريم‌ها معاف اعلام شدند، در حالي كه خود ايرانيان مقيم خارج از كشور هنوز براي اجازه دريافت حقوق بازنشستگي‌شان از ايران در حال تلاش مضاعف در ذيل نامه‌نگاري با اعضاي كنگره امريكا هستند. 

در بخش انگليسي سايت تصاوير زيادي از كودكان ايراني مستمند با ذكر نام و برخي اطلاعات ديگر در كنار كودكان فقير افغانستان به چشم مي‌خورد كه براي يافتن اسپانسر مالي در معرض ديد عموم مردم جهان قرار گرفته‌اند! بماند كه اصل سپردن سرپرستي كودكان مسلمان ايراني به جيب‌هاي بعضاً ناپاك مشتري‌هاي چنين مراكزي جاي بحث دارد. 
برنامه‌هاي جاسوسي و بخشي از پازل براندازي نرم كه توسط NGOها در ايران و به دستور بنيادهاي امريكايي نظير راكفلر و دفاع از دموكراسي (كه مستقيم از وزارت خارجه امريكا، بريتانيا و اسرائيل براي براندازي و اقدامات خرابكارانه در ايران پول و نيرو مي‌گيرند) كه نگارش گزارش‌هاي مبسوط ديگري مي‌طلبد. 
   
چرا منصور ممقاني‌؟!
گذشته از شوهاي اين خواننده كه به گفته طرفداران و نقادانش يكي از فجيع‌ترين ميزانسن‌ها و رقاصه‌ها را گرد هم مي‌آورد، اين خواننده فراري هر از چندگاهي با حضور در اربيل عراق و گرجستان و ساير كشورهاي همسايه، ايرانياني را به كنسرت‌هايي مي‌كشاند كه در مواردي منجر به ضرب و جرح و تعرض به زنان و مردان ايراني هم شده است. جزئيات اين قبيل موارد در فضاي مجازي قابل دسترسي است و نگارنده بنا بر مصالحي از توضيح بيشتر در اين رابطه ابا مي‌كند. البته نانوشته نبايد گذاشت كه اين شومن لس‌آنجلسي با بازي كردن در فيلم‌هاي ضدايراني مانند America So Beautiful  علناً هم به مقابله با جمهوري اسلامي اقدام كرده است. با چنين اوصافي، ‌محك براي ارتزاق دست به دامان اين عنصر ضدنظام و فراري شده است. 
  
راديو دلال 
«راديو جوان» كه يكي، دو سالي است تلويزيون ماهواره‌اي خود را هم راه‌اندازي كرده، در داخل كشور واسطه‌هايي دارد كه آزادانه در شبكه‌هاي اجتماعي و استوديوها پرسه مي‌زنند و خودشان را «ادمين» سايت مي‌دانند. براساس مقررات «راديو جوان» دريافت هر مبلغي از خواننده‌ها براي معرفي و حمايت از آنها ممنوع است، اما ادمين‌هاي اين سايت حتي حاضرند براي جذب آثار خواننده‌هاي معروف موسيقي داخلي، دست به هزينه هم بزنند و البته در شناخت منبع مالي اين شبكه جاي ترديد وجود ندارد!
«راديو جوان» به لطف واسطه‌هاي داخلي و تماس‌هاي خارجي توانسته‌اند در جريان توليد آثار موسيقي در كشورمان مؤثر باشند و متأسفانه تعداد آهنگسازان و تنظيم‌كننده‌هايي كه در تهران به سفارش گردانندگان اين شبكه‌ها قطعات جديدي توليد مي‌كنند رو به افزايش است. داد و ستد مالي با چنين رسانه‌هايي براي هنرمندان داخل كشور زيان‌آور خواهد بود. ضمن آنكه سليقه‌سازي براي مخاطب آن هم توسط نيروهاي ضدانقلاب هزينه زيادي روي دست نظام فرهنگي و هنري كشورمان خواهد گذاشت. 
   
كميته امداد و دادستان فكري به حال نابساماني كنند
بررسي ساختار دروني، اشخاص دست‌اندر‌كار و مديران مؤسسه محك و برخي ديگر از خيريه‌هاي مشابه، دغدغه‌هاي فراواني ايجاد مي‌كند؛ دغدغه‌هايي كه لزوم جدي و يكباره و قاطع كميته امداد را به‌عنوان اصلي‌ترين نهاد خيريه كشور به غائله مؤسسات اقماري خيريه بيش از پيش پر رنگ كرده است. نانوشته پيداست كه مسئوليت اقدامات حساب شده اين خيريه‌هاي اقماري تا حدي كه قانون مشخص كرده با كميته امداد هم است. اگر هم در اين رابطه ضعف و نقص قانوني وجود دارد، عاجلاً بايد دست به تصحيح و تدوين قوانين لازم زد. 
البته كه دادستان به عنوان مدعي‌العموم بايد به هنجارشكني‌هاي دامنه‌دار اين نهادها كه با ارتزاق از خارج از ايران، به فعاليت عليه ايران مشغول هستند، ورود كرده و با شناسايي و بازخواست سرشاخه‌هاي آنها مانع گسترده‌تر شدن فسادهاي پيدا و پنهانشان شود. 
غیر قابل انتشار: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
مهرناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
22
4
منصور ممقانی " فردی که استعدادش را در مسیر درست در کشورش هدف گذاری نکرد " از در بیرون رفت " اما از طریق سازمان محک " بدنبال واردشدن از پنجره " و فروش البوم خود می باشد " اما چرا؟ سازمان محک وارد این بازی شده ست ایا؟ پول گرفتن برای کمک به بیماران " هر راهی را توجیه می کند ؟ ایا؟ سازمان محک فکرنمی کند " با چنین حرکتی اعتبار خودرا از دید مردم در جامعه " از دست می دهد؟
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
4
29
با سلام و خسته نباشید خدمت نویسنده این مطلب ،‌ یه سوال دارم نذر یک شخص می تونه هر چی باشه !!‌ انسانیست ایرانی و لس آنجلسی و اینور و انور نداره بنظر من کار ایشون بسیار ستودنی هستش و از نظر من متاسفم هستم برای نویسنده این مطلب و هر شخصی که روی گزینه تایید این خبر کلیک کرد تا این مطلب منتشر بشه ،‌ یه سوال شما که در قلب ایران زندگی می کنی آخرین بار یادت هست کمک کرده باشی به کسی ؟ به هر حال گاهی عقل خودمون رو قاضی کنیم خوبه که متاسفانه این مطلب هیچ ارزشی بجز تعداد ثبت خبر در روز نداشته و دید من نسبت به سایت شما عوض شد و رقبتی برای خوندن بقیه مطالب ندارم چون احتمال میدم با این دید نوشته شده باشه
آینده خوش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
1
22
اقازادگان عزیز و ژن های خوب . به همان موسسات غیر مجاز و شرکتهای خصولتی تان راضی باشید. بگذارید محک به داد محرومان ایرانی برسد. این پول را مردم برای کودکان سرطانی ایرانی به دلیل سلامت مالی محک پرداخت می کنند. غوغای فساد شما گوش فلک را کر کرده است. ادای اسلامی در نیاورید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
1
33
حقیقتا برای فکر بسته شما و روزنامه تون و نویسنده متاسفم.
واقعا که...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
احسنت
issamasiha
|
Germany
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
2
11
حاجی الان هر سایت و کانالی تبلیغ نداره ،الکی تبلیغ میره برای محک که مثلا منم مخاطب دارم،تبلیغاتتون رو بسپرید به من
چه ربطی داره بخوایم بگیم طرف وابسته فلان جریانه!؟
زشته بخدا..پاک کنید این پست رو
مهدی
|
United States of America
|
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
2
24
آقایان شرمتان باد

واقعاً نوشتن چنین مقاله ای فقط حاصل یک ذهن بیمار است. کمک به یه موسسه که از کودکان سرطانی حمایت می‌کنه، وظیفه انسانی هر کسی هست. گویا نویسنده فکر کرده که هر کسی‌ که از ایران میره، ریشه هاشم میخشکه. بایستی به نویسنده بگم، نه عزیز من. خیلی‌ از ایرانیایه اطراف دنیا تا ابد ایرانی‌ می‌مونن. در مورد موسسه بنیاد کودک هم بایس بگم، خود من با حقوق دانشجویی که میگیرم، ماهیانه ۹۰$ به این موسسه کمک می‌کنم. نه به خاطر اینکه دولت ایران توانایی نداره، چون فقر خیلی‌ از مردم جنوب کرمان رو دیدم.
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
1
22
همه خوب میدونید که هر کسی به هر شیوه ای میتواند به موسسات خیریه کمک کند. شماره حساب محک به راحتی قابل دسترسی است و هر روز افراد مختلفی اعم از افراد صالح و نیکوکار یا حتی خلافکار ( دزد و قاچاقچی و قاتل) میتوانند به شماره حساب موسسات خیریه پول واریز کنند. حال وظیفه موسسه خیریه چیست؟ اسم و شهرت و سابقه کسب درآمدی همه افراد را چک کند؟ نویسنده این مطلب خود به این موضوع واقف است که هیچ موسسه ای نمیتواند بازدارنده کمک ها باشد و نوشتن چنین مطلبی و چاپ آن در روزنامه واقعا تاسف بار است. چنین مطالبی فقط عرصه را برای کسانی که هر روز برای کمک به کودکان در تلاشند تنگ تر میکند.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
1
23
....دقیقا همین زمانی که آقا زاده ها دارن این مملکت رو چپاول و غارت میکنن یه هنرمند به قصد کمک کردن به یه موسسه یه کار انسان دوستانه انجام میده و بعضی ذهن های بیمار امثال شما بهش تهمت و افترا میزنن...متاسفم برای خودم که در این مملکت به دنیا اومدم
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
1
11
واقعا بذای شما متاسفم برای نوشتن چنین مطالبی کاملا مشخصه که برای درج این مطلب از منبعی رشوه گرفته اید وقتی یکی از اعضای خانواده تان سرطان گرفت اون وقت تفاوت محک و سایر سازمان هارو می فهمید.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
1
16
برای خودم متاسفم که هموطن نویسنده این متن هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
بالاخره وقتی یک کیک خوشمزه رو تو فضای باز بگذاری ، ممکنه باوجود آدمهای سالم در خارج و داخل، چندتامگس سمج هم بهش بچسبن .
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
16
0
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
خوزستانی
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
1
13
واقعا وجدان داشته باشید اینهمه محک به کودکان بی سرپرست کمک کرد درصورتیکه اکثر خیریه ها مثل .... اکثرا فقط دزدی بلدند و هر روز یک اختلاس و فراری دارند.
سلطان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
1
15
اولا که شماره حساب محک با یه سرچ ساده تو همه سایتا هست پس دلیلی واسه رابطه محک و رادیو جوان و منصور وجود نداره دوما اگه درستم باشه منصور چرا البومشو وقف میکنه !!!میتونست مثل بقیه از طرفداراش بخواد پول بریزن سوما باشد که بقیه هنر مندای داخلی هم یاد بگیرن از این حرکتا
وجدان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
16
از خدا بترسین و این شایعات بی ارزش به‌ملت نخورونید. مردم احمق فرض نکنید وجدان‌هم‌ چیز خوبیه.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
14
واقعا متاسفم برای نویسنده شرم بر تو باد...حالا نوبت محک شده بکوبیدش
"کافر همه را به خویش خود پندارد" که میگن نقل شماست
واقعا که....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
16
یا نویسنده این مطلب رو اخراج کنید یا سایتتون رو جمع کنید تا بسات این ... جمع شه خجالتم خوب چیزیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
10
همین که تعداد پیام های غیر قابل انتشار بیشتره نشون دهنده خشم مردم و چرت بودن حرفای شماست اون بنده خدا دلش خواسته به مردمش کمک کنه این جرمه؟؟یا خلاف شرع؟؟با کجای قانون خدا منافات داره؟؟که بهش تهمت زده نظامی چسبوندین از خدا بترسین
همدانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
10
تا کی دروغ و تهمت، خداییش از شر شما تندرو ها کی خلاص می شیم
همزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
9
شرم به شما چرا کسی که قدم مثبت و انسان دوستانه انجام میده اینطور انگشت نما میکنید واقعا چه لزومی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
0
5
کار منصور درست است و تا حالا دل مردم را شاد کرده و خیلی ها با منصور خاطره دارن و شما نمیتوانید این خواننده محبوب رو خراب کنید
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
11
2
نویسنده هم منکر خدمات ناچیز این موسسه نشده است ولی اصل نوشته اشاره ای است به خیانتی بزرگ به نظام در پوشش خدماتی کوچک. متن را دوباره بخوانیدومنصفانه قضاوت کنید. البته نظر شخصی من اینست که محک یک موسسه ... است
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
1
12
عذر خواهی کنید از مردم بابت این نوشته سراسر پوچ و دروووووووووووووغ
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
6
منصور وهمه کسانی که در خارج از کشور زندگی میکنند برای ما ستودنی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
قاعده یک موسسه خیریه ، با اهداف غیرسیاسی عمل می کند درغیراینصورت بااین کار که کرده فقط اعتبار خودش را تضعیف می کند .
سوزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
0
14
سوال من از نویسنده این است ایا اکر از طرف همین اقای خواننده یا ضد انقلاب به امام رضا کمک میشد شما چنین مقاله ای مینوشتید من خودم به شخصه تمام کمک هایم را به محک میکنم چون میدونم پولش کجا میره ولی با فقر و بدبختی که تو مشهد میبینم و اجاره های گرون که از کاسبان اطراف حرم امام رضا و پولی که ملت تو بارگاه میریزن و هر روز فقیر تر میشون بنظرم یک مقاله بنویسید که این پول به کجا میرود به قول شخصی میگفت اینهمه زیارتگاه تو ایران هست باید فقیری در ایران وجود نداشته باشه ولی متاسفانه هر روز در ایران مردم فقیر و فقیرتر میشوند
من ده سال پیش فکر میکردم محک فقط پول میگیره و هیچ کاری نمیکنه خدا خواست تا من سال ۹۳ عزیزترینم را مریض کنه و هر جا رفتم به من گفتن تو ایران فقط محک داروهاش خوبه هر جا بری داروی چینی است و محک بهترینه حتی مکاتبه با بیمارستان انگلیس و امریکا کردم هر دو محک را تایید کردن وقتی وارد محک شدم واقعا خداوند فرشته هاشو تو محک گذاشته بود از دربان دم در تا پرستار و دکتر که خداوند تک تکشون را حفظ کنه بعد یکسال شیمی درمانی سخت برای رادیوتراپی عازم یک بیمارستان که دومین بیمارستان دنیا در لندن بود شدیم در انجا از پروتکلی که محک و دکتر مهربون محک داده بود شکفت زده شدند حتی برای دکتر محک دعوتنامه با حقوق بالا فرستادن که بره براشون کار کنه ولی جواب دکتر محک این بود که من وقف بچه های محک هستم و تا اخر عمرم اینارا ول نمیکنم اقای نویسنده تهمت نزن وگرنه حتما به سرت میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
0
1
هرجا روخواستند به گند بکشید فقط کافیست پای یکی ازاین نوع سلبریتیها رو بهش باز کنید . دیگه با یه دریاآب هم گندش پاک نمیشه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار