کد خبر: 878461
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
كابينه يازدهم فردا به تكامل مي‌رسد؟
بررسي صلاحيت، برنامه‌ها و جلسه رأي اعتماد به منصور غلامي وزير پيشنهادي علوم، تحقيقات و فناوري و رضا اردكانيان وزير پيشنهادي نيرو در حالي فردا برگزار مي‌شود كه به نظر مي‌رسد، اين دو وزير پيشنهادي مسير چندان سختي براي كسب رأي اعتماد از مجلس ندارند.
گرچه دو فراكسيون موثر مجلس يعني فراكسيون نمايندگان ولايي و اميد، اعلام نظر قطعي خود را به جلسه صبح فردا موكول كرده‌اند، ليكن بر اساس شواهد، پيش بيني مي‌شود هر دو گزينه از مجلس راي اعتماد بگيرند، كه البته رضا اردكانيان براي رسيدن به وزارت نيرو، مسير هموارتري را پيش رو دارد.  در همين زمينه حميدرضا حاجي‌بابايي، رئيس فراكسيون نمايندگان ولايي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با تسنيم، با اشاره به جلسه چهارشنبه اين فراكسيون با منصور غلامي گزينه پيشنهادي وزارت علوم، اظهار داشت: در اين جلسه آقاي غلامي به تشريح برنامه‌هاي خود براي تصدي وزارت علوم پرداخت. وي افزود: ايشان با اشاره به مغفول ماندن موضوع ارتباط دانشگاه و صنعت در اين سال‌ها تأكيد كرد: در صورت موفقيت در جلب آراي نمايندگان در راستاي احياي همكاري‌هاي ميان دانشگاه و صنعت تمام تلاش خود را به كار مي‌گيرد. وي تصريح كرد: آقاي غلامي همچنين درباره چالش‌هاي پيش روي دانشگا‌ه‌ها مطالبي را بيان كرد و وعده داد كه در راستاي حل و فصل اين چالش‌ها حركت كند. حاجي‌بابايي در پايان گفت: در مجموع و با توجه به برنامه‌هاي ارائه شده از سوي آقاي غلامي، نظر فراكسيون ولايي نسبت به ايشان مثبت به نظر مي‌رسد. 

سخنگوي فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي نيز از حضور وزراي پيشنهادي علوم و نيرو در جلسه‌ي اين فراكسيون خبر داد و گفت كه جمع‌بندي نهايي اعضاي فراكسيون اميد درباره غلامي و اردكانيان فردا اعلام مي‌شود. بهرام پارسايي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به برگزاري نشست مجمع عمومي فراكسيون اميد براي بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي علوم و نيرو، گفت: در اين جلسه آقايان اردكانيان و غلامي نقطه‌نظرات و برنامه‌ها و كارنامه خود در حوزه‌هاي تخصصي وزارت علوم و نيرو را تشريح كردند و نمايندگان عضو فراكسيون نيز سؤالات خود را مطرح و ديدگاه‌ها و نكته‌نظرات‌شان را در خصوص مسائل مختلف بيان كردند و وزراي پيشنهادي هم به اين سؤالات و ابهامات پاسخ گفتند. وي درباره نظر اعضاي فراكسيون اميد در مورد وزير پيشنهادي نيرو، گفت: به هر حال به نظر مي‌رسد آقاي اردكانيان با توجه به سوابق مديريتي و تحصيلي‌اش كه در داخل و خارج كشور از تجربيات خوبي چه در حوزه تحصيلي و چه در حوزه اجرايي بهره‌مند است، مي‌تواند از عهده امور اين حوزه برآيد. ‎ ‎سخنگوي فراكسيون اميد همچنين درباره اظهارات وزير پيشنهادي علوم در اين جلسه، گفت: در مجموع با توجه به مشكلات عديده در اين حوزه و مطالبات فراوان دانشجويان و دانشگاهيان، نياز است مديريتي خاص در اين بخش داشته باشيم كه اتفاقاً در اين رابطه نيز مسائل بسياري مطرح شد و نمايندگان سؤالات مختلف خود را مطرح كردند و آقاي غلامي نيز تا حد امكان به اين سؤالات پاسخ داد. ‎وي درباره انتقادات دانشجويان نسبت به غلامي و نگراني از انسداد فضاي سياسي (در دانشگاه‌ها) نيز، گفت: نمايندگان سؤالات بسياري درباره موضوعات مختلف را طرح كردند. بخشي از پاسخ‌هاي وزير قانع‌كننده بود و برخي نمايندگان نيز سؤالاتي داشتند كه به هر حال توضيحات وزير به اين سؤالات قانع‌كننده نبود و نمايندگان قانع نشدند. ‎وي در پايان با بيان اين‌كه جمع‌بندي نهايي فراكسيون اميد درباره وزراي پيشنهادي علوم و نيرو در جلسه مجمع عمومي صبح روز يك‌شنبه (فردا) اين فراكسيون انجام خواهد شد، گفت: احتمالاً نظر نهايي را صرفاً به اعضا اعلام خواهيم كرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار