کد خبر: 878457
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
مطالبات 155 هزار ميليارد تومان مي‌شود
به فاصله چند روز از خبر مديرعامل شستا درباره واگذاري 130 شرکت زيرمجموعه، نايب‌رئيس اتحاديه پيشکسوتان کارگري از افزايش چشمگير مطالبات سازمان تأمين اجتماعي به بيش از 155 هزار ميليارد تومان تا پايان امسال خبر داد. 
وضعيت شستا بحراني‌تر از هر زمان ديگري است، ورود بي‌سابقه چهره‌هاي سياسي و نمايندگان ادوار مجلس در اين نهاد و چينش ضعيف هيئت مديره‌هاي شرکت‌هاي زيرمجموعه باعث شده است تا شستا در سراشيبي بدي قرار بگيرد به طوري که سازمان بررسي طي گزارشي رسمي اعلام کرده است سياسي کاري و مديران سياسي در شستا آفت اين مجموعه شده‌اند. 
سيدعليرضا حيدري، نايب رئيس اتحاديه پيشکسوتان کارگري در گفت‌وگو با فارس، از پيش‌بيني افزايش مطالبات سازمان تأمين اجتماعي به بيش از 155 هزار ميليارد تومان تا پايان سال 96 خبر داد و اظهار داشت: هم‌اکنون مطالبات بيش از 130 هزار ميليارد تومان است که تا پايان سال افزايش چشمگيري خواهد داشت. 
وي در پاسخ به اين سؤال که علل افزايش مطالبات سازمان تأمين اجتماعي چيست، تصريح کرد: علت آن به روز شدن مطالبات سازمان تأمين اجتماعي با نرخ 20 درصد اوراق مشارکت است که با افزودن 26 هزار ميليارد تومان به رقم فعلي يعني 130 هزار ميليارد تومان ايجاد مي‌شود. 
اين مقام مسئول با بيان اينکه پيش‌بيني افزايش مطالبات سازمان تأمين اجتماعي به بيش از 155 هزار ميليارد تومان در صورت ثبات مطالبات جاري سازمان تأمين اجتماعي خواهد بود، افزود: اگر مطالبه‌ ديگري در سال جاري به سازمان تأمين اجتماعي تحميل شود، اين رقم به بيش از 155 هزار ميليارد تومان خواهد رسيد و مطالبات بسيار بيش از اينها خواهد بود. 
حيدري افزود: قطعاًدولت بدهي جاري خود را به سازمان تأمين اجتماعي پرداخت نمي‌کند و مي‌توان پيش‌بيني کرد مطالبات سازمان رقمي بيش از پيش‌بيني باشد. 
وي در پاسخ به سؤال ديگري درباره نسبت بيمه شدگان به مستمري‌بگيران گفت: سالانه 10 درصد بر مستمري‌بگيران اضافه مي‌شود که تعداد آن بالغ بر 300هزار نفر است، بنابر اين سازمان تأمين اجتماعي در مرز بحران قرار دارد و براي عبور از آن بايد سالانه يک ميليون و 500 هزار بيمه‌شده به سازمان تأمين اجتماعي اضافه شود و حق بيمه پرداخت کنند. 
حيدري در پاسخ به سؤال ديگري درباره ميزان سودآوري شستا (شرکت سرمايه‌گذاري تأمين اجتماعي و بزرگ‌ترين هلدينگ اقتصادي کشور)، گفت: ميزان سودآوري شستا پايين است و قابليت ندارد سهم خود را به سازمان تأمين اجتماعي پرداخت کند. 
وي افزود: شستا با توجه به سودآوري پايين يکي از علت‌هاي موجود در مشکلات سازمان تأمين اجتماعي است و از طرف ديگر مقداري هم به عدم‌ايفاي تعهدات دولت برمي‌گردد که به شکل تجمعي در حال افزايش است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار