کد خبر: 878447
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بين‌الملل تأكيد كرد كه تروريست‌ها در سوريه و عراق شكست سختي متحمل و حاميان آنها مأيوس شده‌اند، لذا مرحله دوم نقشه خود را براي بسترسازي تجزيه عراق و سوريه كليد زده‌اند.
به گزارش خانه ملت، اميرعبداللهيان در ديدار با قائم مقام وزارت امورخارجه سوريه در ابتداي اين ديدار با تأكيد بر سياست حمايت جمهوري اسلامي ايران از سوريه و عراق در مبارزه با گروه‌هاي تروريستي گفت: جمهوري اسلامي ايران با قدرت به حمايت‌هاي خود از دولت، ارتش و مردم سوريه و عراق در مسير مبارزه با تروريسم و حفظ وحدت ملي و تماميت ارضي اين كشورها ادامه مي‌دهد. وي در همين راستا افزود: تروريست‌ها در سوريه و عراق شكست سختي متحمل و حاميان آنها مأيوس شده‌اند، لذا مرحله دوم نقشه خود را براي بسترسازي تجزيه عراق و سوريه كليد زده‌اند. 

دستيار ويژه رئيس مجلس شوراي اسلامي در امور بين‌‌الملل در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سياست‌هاي غلط امريكا و رژيم اشغالگر قدس تصريح كرد: خطر تجزيه منطقه جدي است و امريكا تلاش مي‌كند از اهرم اكراد در سوريه و عراق براي نيل به اين هدف بهره‌گيري كند و صهيونيست‌ها درصدد بالكانيزه كردن منطقه هستند. وي افزود: ادعاي امريكا مبني بر كاربرد سلاح شيميايي از سوي حكومت سوريه، زمينه‌سازي براي ايجاد بحران جدي در منطقه است. 

اميرعبداللهيان مذاكرات آستانه و تقويت روند سياسي در سوريه را مورد حمايت تهران دانست و خاطرنشان كرد: تهران و مسكو به حمايت‌هاي قوي خود از سوريه ادامه مي‌دهند. دستيار ويژه رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان افزود: ضروري است كنفرانس بزرگ بازسازي سوريه به ابتكار دمشق و با كمك جامعه جهاني برگزار شود. در ادامه اين ديدار فيصل مقداد قائم مقام وزارت خارجه سوريه با قدرداني از حمايت‌هاي جمهوري اسلامي ايران از دولت و مردم سوريه در مبارزه با گروه‌هاي تروريستي گفت: سوريه هيچ‌گاه توجه حضرت آيت الله خامنه‌اي، مقام معظم رهبري و دولت و ملت ايران به سوريه را در اين شرايط تاريخي از ياد نخواهد برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار