کد خبر: 878408
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تاکید کرد که تروریست‌ها در سوریه و عراق شکست سختی خورده‌اند و حامیان آنها مأیوس شده‌اند، لذا مرحله دوم نقشه خود را برای بسترسازی تجزیه عراق و سوریه را کلید زده‌اند.
خانه ملت: فیصل مقداد قائم مقام وزارت خارجه سوریه با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای در امور بین الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با تأکید بر سیاست حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه و عراق در مبارزه با گروه‌های تروریستی گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت به حمایت های خود از دولت، ارتش و مردم سوریه و عراق در مسیر مبارزه با تروریسم و حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی این کشورها ادامه می دهد.

وی در همین راستا افزود: تروریست‌ها در سوریه و عراق شکست سختی خورده اند و حامیان آنها مأیوس شده اند، لذا مرحله دوم نقشه خود را برای بسترسازی تجزیه عراق و سوریه را کلید زده اند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌‌الملل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاست های غلط آمریکا و رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد: خطر تجزیه منطقه جدی است و آمریکا تلاش می کند از اهرم اکراد در سوریه و عراق برای نیل به این هدف بهره گیری کند و صهیونیست ها درصدد بالکانیزه کردن منطقه هستند.

وی افزود: ادعای آمریکا مبنی بر کاربرد سلاح شیمیایی از سوی حکومت سوریه ، زمینه سازی برای ایجاد بحران جدی در منطقه است.

امیرعبداللهیان مذاکرات آستانه و تقویت روند سیاسی در سوریه را مورد حمایت تهران دانست و خاطرنشان کرد: تهران و مسکو به حمایت های قوی خود از سوریه ادامه می دهند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: ضروری است کنفرانس بزرگ بازسازی سوریه به ابتکار دمشق و با کمک جامعه جهانی برگزار شود.

در ادامه این دیدار فیصل مقداد قائم مقام وزارت خارجه سوریه با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی گفت : سوریه هیچگاه توجه حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری و دولت و ملت ایران به سوریه را در این شرایط تاریخی از یاد نخواهد برد.

فیصل مقداد با انتقاد از حمایت های آمریکا و کشورهای غربی از گروه‌های جنایتکار تروریستی در سوریه افزود: آمریکا و متحدین این کشور با روحیه نفاق در قبال مردم سوریه و ارسال کمک های انسان دوستانه رفتار می کنند.

وی تصریح کرد: برخی کشورهای غربی به بهانه کمک های انسان دوستانه درصدد تداوم حمایت‌های خود از تروریست های محاصره شده در مناطقی از سوریه هستند.

قائم مقام وزارت خارجه سوریه افزود: دولت سوریه اجازه توزیع کمک های انسان دوستانه در سراسر سوریه را داده است اما خط قرمز ما رساندن سلاح و تقویت تروریست ها در سوریه است.

فیصل مقداد با اشاره به دروغ پردازی‌های آمریکا و رسانه‌های غربی در موضوع کاربرد سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه گفت : آمریکا به دروغ اتهام کاربرد سلاح شیمیایی را مطرح می کند تا همیشه فرصت مداخله در امور داخلی سوریه را داشته باشد.

وی در بخش دیگری افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی مسئول کشتار، ویرانی و آوارگی مردم سوریه هستند و برخی کشورهای منطقه همدست کاخ سفید هستند.

قائم مقام وزارت خارجه سوریه بر مقاومت دولت و ملت سوریه تا پیروزی نهایی تأکید کرد و افزود: رئیس جمهور بشار اسد با قدرت در کنار مردم خود با تروریسم مبارزه و مقاومت می‌کند.

فیصل مقداد در پایان از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در کمک به راه حل سیاسی در سوریه تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار