کد خبر: 878373
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
استاندار البرزخبرداد
استاندار البرز با اشاره به اینکه در البرز حتی یک هتل پنج ستاره وجود ندارد، گفت: باید نخست زمینه و بستر جذب گردشگر را ایجاد کنیم، بعد به دنبال شکوفایی ظرفیت ها باشیم، به همین منظور نیز کمیته گردشگری استان را تشکیل می شود.

محمدعلی نجفی در شورای اشتغال استان البرز به تشکیل کمیته گردشگری استان برای رونق صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری البرز مشاهده شده بنابراین برنامه گسترده ای برای رشد و توسعه گردشگری در استان داریم.

نجفی افزود: ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری در این استان وجود دارد و برنامه وسیعی در استان ویژه این بخش داریم.

وی با اشاره به اینکه هفته آینده شورای بانک ها تشکیل خواهد شد، افزود: در این شورا صحبت های نهایی در خصوص همکاری بانک ها برای رونق تولید و ایجاد اشتغال انجام خواهم شد.

نجفی گفت: ضرورت دارد که سهم بانک ها برای مشاغل خانگی مشخص شود چراکه درصدد افزایش سقف تسهیلات در این خصوص هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید در اجرای ابلاغیه ها و تکالیف مشخص شده کوتاهی شود، افزود: ضرورت دارد رقم تعهدی بانک ها در این جلسه توسط دبیرخانه ثبت شود تا در نشست بعدی فرایند عمل، میزان رشد و موانع نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

استاندار البرز اضافه کرد: محدودیت ارتباط مدیران برای رفع موانع شغلی به جلسات کارگروهی قابل قبول نیست از این رو باید با اهتمام ویژه ای خارج از این چارچوب ها نیز برای حصول نتیجه بهتر تلاش شود.

وی ادامه داد: در خصوص تامین منابع آب صنایع، مشکلاتی وجود دارد که باید احصا شده و به آنها رسیدگی شود.

نجفی بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی فرصت جدیدی را برای کشور فراهم کرده است، گفت: در این رقابت همه استان ها حضور دارند و هراستانی که بیشتر تلاش کند سهم افزون تری را برای اشتغال جذب خواهد کرد.

وی افزود: سهم استان البرز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان هزار و 70 میلیارد تومان است و سهم اشتغال فراگیر نیز 823 میلیارد تومان می باشد.

استاندارالبرز ادامه داد: با روندی که دنبال می شود همه امیدوارهستند تحرک جدیدی در حوزه اشتغال استان صورت پذیرد.

نجفی با بیان اینکه تا کنون اقدامات در این بخش رضایت بخش نبوده است،گفت: در بخش اشتغال خانگی سهم بانک های ملت و تجارت 20 میلیاردتومان اعلام شده است.

استاندارالبرز در ادامه با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان در سه ماهه اول بهار قابل قبول نبوده است و با اصلاحاتی به 13.8 درصد رسیده است، گفت: با وجود این امر هنوز البرز جزو 5 استان در رتبه بیکاری کشور است.

وی افزود: این درحالی است که پتانسیل های خوبی در صنعت،گردشگری و خدمات وجود دارد،نزدیکی به سه فروگاه و فرصت های تجاری متعدد باید رتبه استان را در این بخش ارتقا بخشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار