کد خبر: 878371
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از آغاز کشت پائیزه با تدارک تمامی بذور، نهاده های کشاورزی و امکانات مورد نیاز برای سهولت کار زراعت برای کشاورزان استان اردبیل خبر داد.

عدیل سروی در گفتگو با خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،اظهار کرد: کشاورزان استان اردبیل در سال زراعی جاری کشت پائیزه خود را آغاز کردند به طوری که در شمال استان اردبیل کشت پائیزه کلزا، گندم، جو و حبوبات شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه در گام اول و با هدف توسعه کشت دانه های روغنی زارعین منطقه کاشت کلزا را آغاز کرده اند خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم 15 هزار هکتار از اراضی مستعد استان اردبیل در سال زراعی جاری به کشت کلزا اختصاص یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه در 12 هزار هکتار عملیات کشت کلزا انجام شده است تصریح کرد: پیش بینی می کنیم تا آخر آبان ماه کشت کلزا در شمال استان اردبیل به سرانجام برسد.

سروی به رشد 20 درصدی کشت و زرع در این حوزه به همراه تامین بذر مورد نیاز برای زارعین منطقه اشاره کرد و افزود: ما هیچ محدودیتی در تامین بذر مورد نیاز دانه های روغنی نداریم.

وی در مورد کشت گندم با اولویت مناطق سردسیر و اراضی دیم نیز گفت: در 140 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل تاکنون کشت گندم به انجام رسیده و یا در مرحله انجام نهایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: پیش بینی می کنیم بیش از 300 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز استان اردبیل در سال زراعی جاری به کشت گندم اختصاص یابد.

سروی بیان کرد: با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان ها و همچنین مراکز تحقیقاتی و خدمات جهاد کشاورزی 20 نوع بذر با ارقام متنوع تامین و تهیه شده تا در مجموع 30 هزار تن بذر مورد نیاز گندمکاران تامین شده و در اختیار آنها قرار گیرد.

وی گفت: این بذور استاندارد و مورد تائید مرکز تحقیقات و ثبت گواهی جهاد کشاورزی است که امیدواریم با استقبال زارعین از این ارقام در اراضی دیم و آبی حاصلخیز استان استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد کشت جو نیز بیان داشت: با افزایش سطح زیر کشت جو به دلیل شرایط مناسب خرید آن توسط تالار بورس امیدواریم در سال زراعی جاری یک روند رو به رشدی را در تولید محصولات استراتژیک شاهد باشیم.

سروی به دو برابر شدن بارش ها در اولین ماه سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: با این وضعت بارش ها و تداوم آن در سال زراعی جاری می توان نوید یک سال زراعی پرمحصول با کشت و زرع پرخیر و برکت را انتظار داشت.

وی در مورد نوسازی ناوگان مکانیزه و در اختیار گرفتن تراکتور و سایر ادوات برای انجام کشت پائیزه خاطرنشان کرد: ما در چهار سال اخیر با نوسازی و افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی و استفاده از دستگاه های نوین در این بخش سعی کردیم تا هم در عملیات کشت و هم برداشت به گونه ای عمل کنیم تا زارعین به راحتی بتوانند در فعالیت خود رضایت نسبی را داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر