کد خبر: 878205
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
استاندارالبرز تاکید کرد
استاندارالبرز با تاکید براینکه شهرداری ها از ظرفیت بالایی برخوردار هستند از آنها خواست مدیریت بحران را جزو اولویت اصلی خود قرار دهند.
محمدعلی نجفی  در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: فرمانداران و شهرداران مراکز حساسی که امکان درگیری آنفولانزای پرندگان وجود دارد را شناسایی و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

نجفی با بیان اینکه  پیش بینی اعتبارات خاص پیشگیرانه برای مواقع بحرانی و حوادث غیرمترقبه لازم است افزود:فاصله بحران تا شرایط عادی به فاصله بسیار کوتاهی اتفاق می افتد، بنابراین باید نظارت ها، آمادگی و دقت و رصد شرایط مداوم و مستمر باشد.

استاندار البرز در رابطه با وضعیت راه های استان نیز گفت:بیشترین بحران ها در راه ها و جاده های اصلی و فرعی اتفاق می افتد وتردد های زیاد تهران و سایر استانها از این محور نگاه ویژه متولیان امر را می طلبد.

دکتر نجفی با تاکید بر اینکه شهرداری ها خود را مجهز کنند تا در حوادث غیرمترقبه مدیریت بحران داشته باشند. گفت: اگر ساختمان استاندارد نسازیم قطعا در بحران ها دچار مشکل خواهیم شد و طول نردبان ها هم به برج های بلندمرتبه نخواهد رسید

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تاکید کرد یکی از برنامه های استان این است که بخشی ازاعتبارات به تجهیز ماشین آلات و نیازهای اساسی استان در بحران ها اختصاص پیدا کند.

نجفی بیان کرد: شرایط خاصی که استان البرز  از حیث خطرپذیری حوادثی چون سیل، زلزله و ...بعنوان معین استان تهران دارد، جمعیت هلال احمر البرز را در کانون توجه قرار می دهد.

استاندار البرز ادامه داد:رئیس کارگروه ها نیر تشکیل جلسات مستمر کار را جدی بگیرند و دستگاه ها نیز اعتبارات بخشی و ملی را برای کمک به استان و رفع نارسائی ها جذب کنند

نجفی در ادامه افزود: هشدارهای هواشناسی به ویژه برای کشاورزان و شرکت آب منطقه ای مورد توجه قرار داشته باشد چرا که اگر همواره آماده باشیم بنحو موثرتری بحران ها را مدیریت خواهیم کرد

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در ادامه با تاکید بر آماده باش کامل مدیران و دستگاه ها، تصریح کرد:همه مدیران گوش به زنگ بحران باشند و هیچ تلفنی نباید خاموش باشد، حتی در روزهای تعطیل هم مدیران باید در دسترس باشند و حساسیت شرایط را درک کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار