کد خبر: 878131
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
لشكريان فطرت در مصاف اشقيا
در يك ماه گذشته كتاب محوري نهمين دوره پويش ملي «روشنا»، 15 هزار جلد چاپ و توزيع شده است.
كتاب «آيينه تمام‌نما» در يك ماه گذشته با استقبال بالاي مخاطبان به چاپ سوم رسيد. به اين ترتيب از ابتداي ماه محرم(ابتداي مهرماه گذشته) تاكنون 15 هزار جلد از اين كتاب در سه نوبت 5 هزار جلدي چاپ و از چاپخانه روانه بازار نشر شده است. اين كتاب كه از سوي نشر معارف به چاپ رسيده است، در آستانه ماه محرم و ايام عزاداري سيدالشهدا(ع)، به عنوان كتاب محوري نهمين دوره پويش ملي كتابخواني «روشنا» معرفي شده است. اين كتاب براي حضور در اين دوره از پويش «روشنا» با كاهش4 هزار توماني از قيمت 13 به 9 هزار تومان روبه‌رو بوده است. 

«آيينه تمام‌نما» گفتارهايي از استاد اخلاق آيت‌الله‌حائري شيرازي است كه در رابطه با حادثه عاشورا و كربلا و قيام امام‌حسين(ع) ايراد شده است. كتاب در هفت فصل مخاطبان خود را به ديدگاه‌هاي اين استاد اخلاق در رابطه با قيام حسيني همراه كرده است؛ بينش و بصيرت حسيني، درس‌هاي عاشورا، عوامل واقعه عاشورا، پيامدهاي واقعه عاشورا، در سوگ سيدالشهدا(ع)، زيارت امام‌حسين(ع) و انقلاب‌اسلامي در پرتو عاشورا. «آيينه تمام‌نما» در 228 صفحه‌ درس‌هاي خود را با تمثيل‌هايي خواندني همراه كرده است تا خواننده را در فهم بيشتر حركت سيدالشهدا(ع) در سال 61 هجري آشنا كند؛ حركتي كه در نهايت منجر به شهادت ايشان شد. 

آيت‌الله حائري شيرازي نهضت عاشورا را جنگ بين فطرت انساني و طبيعت انساني معرفي كرده‌است و عقيده دارد: «عاشورا جنگ كامل فطرت و طبيعت است، در صحنه‌اي كه با خط درشت و خوانا ديده شود، حسين‌بن‌علي و يارانش لشكريان فطرت هستند. در مقابل يزيدبن‌معاويه و عبيدالله‌بن‌سعد لشكر اشقيا هستند. لشكر جهل هستند. هر دو نماز مي‌خوانند و مسلمان هستند، هر دو حج و جهاد مي‌روند. حسين‌بن‌علي مي‌خواست بگويد ‌اي كسي كه از مسيحيت مي‌خواهي وارد اسلام شوي، ما دو اسلام داريم؛ اسلام نور و اسلام ظلمت، اسلام ولايت‌الله و اسلام ولايت طاغوت. اينجا آنچه شما را نجات مي‌دهد، اسلام ولايت‌الله است، نمازي درست است كه نماز ولايت‌الله باشد. . . عالم الان هم عاشوراست، الان هم در عالم يزيدي است و حسيني است. بايد حسين و يزيد زمان را شناخت و در ايستادن پشت سر حسين زمان ترديد نكرد.» 

پويش روشنا سال‌هاي گذشته با كتاب‌هاي «ناميرا»، «رحمت واسعه»، «سقاي آب و ادب» و «بچه‌هاي عاشورا» به استقبال ايام محرم و عزاي امام‌حسين(ع) رفته بود. كتاب «آيينه تمام‌نما» در 228 صفحه با قيمت 9 هزار تومان و توسط انتشارات معارف راهي بازار نشر شده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار