کد خبر: 877957
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان:
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در هفته تربیت‌بدنی خانه شمشیربازی اصفهان که بهترین خانه شمشیربازی آسیا به شمار می‌رود با حضور وزیر ورزش افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اصفهان، محمد سلطان حسینی در نشست خبری هفته تربیت‌بدنی اظهار داشت: بیش از 15 چمن مصنوعی، خانه شمشیربازی و چندین استخر در اصفهان در هفته تربیت‌بدنی افتتاح می‌شود، پروژه خانه شمشیربازی با حضور وزیر ورزش و جوانان آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: در آذرماه مسابقات 4 جانبه فوتسال را برگزار می‌کنیم و قرار بود امروز ترابیان به اصفهان بیایند و جلساتی را داشته باشند، در بخش روستایی بزرگ‌ترین همایش روستاییان کشور را برگزار کردیم و توفیقاتی خوبی در چند سال گذشته نصیب ورزش استان شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان خاطرنشان کرد: در استان اصفهان با توجه به محدودیت‌های منابع مالی توانستیم خیران را در حوزه ورزش بیاوریم و پروژه‌های بسیار خوبی را افتتاح کنیم. پروژه خانه شمشیربازی بزرگ‌ترین پروژه شمشیربازی آسیا و یکی از بهترین‌ آکادمی‌های علمی به شمار می‌رود، پیست اتومبیلرانی نیز در کنار ورزشگاه نقش‌جهان با حضور خیران خصوصی در حال ساخت و بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: 15 سال پیش ورزشگاه بازی برگزار می‌شد اما پس از آن الزامات AFC تغییر کرد و ما مجبور شدیم ورزشگاه را از ابتدا خراب کرده و دوباره بسازیم که در این راه فولاد مبارکه هزینه بسیاری کرد در بخش ساخت شرکت توسعه و اداره کل ورزش و جوانان و استانداری حضور یافتند، یک سال از افتتاح مجدد ورزشگاه گذشته و چمن به حالت 90 درصد رسیده است.

سلطان حسینی بیان کرد: 50 هزار تن ورق 3.5 سانتی‌متری باید به کشور وارد می‌شد که هر کدام از آن‌ها 6 ماه طول کشید و حدود 2 هزار تریلی آهن وارد کشور شد و اتفاقات بسیار خاصی رخ داد که هر روز پروژه را با بحران مواجه می‌کرد.

وی گفت: 328 پروژه ناتمام در ابتدای مدیریت داشتم و امروز نیمی از این پروژه‌ها به افتتاح رسیده، فلاورجان و کاشان استخر نداشتند که به همراه شاهین‌شهر استخرها به بهره‌برداری رسید، در این مدت همه عوامل استان دست به دست یکدیگر داده‌اند تا ابتدا ورزشگاه نقش‌جهان شاه ماهی پروژه‌ها و پس از آن دیگر پروژه‌ها افتتاح شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان اظهار داشت: سال گذشته بیش از 3 هزار و 500 نفر در استان قهرمان داشتیم که رتبه‌های جهانی، آسیایی و ملی را کسب کرده‌اند و هر کدام مطالبات به حقی دارند، اداره کل ورزش و جوانان با توجه به 52 هیئت ورزشی که دارد وظیفه سیاست گذاری را دارد.

وی افزود: رشته‌هایی همچون ووشو، والیبال نشسته، سه‌گانه، تیر و کمان، بسکتبال بانوان، کبدی و بدمینتون را با خواهش اداره کل جز تیم‌های تحت پوشش باشگاه سپاهان قرار گرفته شده، با توجه محدودیت‌های اقتصادی که باشگاه‌های بزرگ ما دارند محدودیت‌هایی ایجاد شده و برخی موانع قانونی در چند سال گذشته گذاشته شد.

 

سلطان حسینی خاطرنشان کرد: از نظر ما ووشو و والیبال و دیگر ورزش‌ها تفاوتی ندارند، در گذشته قانون بر این اساس بود که شرکت‌های صنعتی یک درصد از درآمد سالانه خود را در ورزش بگذارند که این قانون برداشته شد و به همین دلیل باشگاه‌ها با مشکلات مالی مواجه شوند، امروز یک تیم والیبال کمتر از یک تیم فوتبال نیست.

وی تصریح کرد: حدود 400 باشگاه ثبت شده داشتیم و امروز بیش از 800 باشگاه به تعداد باشگاه‌های ما در سراسر استان اضافه شده و یکی از بالاترین‌ ظرفیت‌ها را در باشگاه‌ها داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان بیان کرد: در قانون به این‌گونه آمده که هیئت‌ها در بحث واگذاری اماکن ورزشی باید با دیگر متقاضیان یکسان باشند اما با اقداماتی که داشتیم همه اماکن ورزشی تخصصی در اختیار هیئت‌ها قرار گرفته و در مزایده‌ها برنده شده‌اند.

وی درباره وضعیت ورزش همگانی اصفهان و برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت ورزش همگانی گفت: ما نمی‌توانیم افراد از حضور در مجمع منع کنیم و جهت‌گیری سیاسی در این مسیر نمی‌تواند سبب عدم حضور افراد در مجمع انتخاباتی هیئت‌ها شود.

سلطان حسینی درباره خاک‌های اطراف ورزشگاه نقش‌جهان اظهار داشت: ورزشگاه نقش‌جهان با همه نواقص افتتاح شد، رینگ سوم شهر اصفهان از مقابل ورزشگاه نقش‌جهان عبور می‌کند و پیش از بازی جلسات متعددی را با مسئولان برگزار می‌کنیم تا مواردی که قابل تهیه است را صورت دهیم. مسئولیت ما آمادگی ورزشگاه بود و پس از آن نیز 3 مسیر دیگر پیشنهاد شده و سبب می‌شود بسیاری از این مشکلات رفع می‌شود.

وی افزود: سال 90 با فردی قرارداد بسته می‌شود تا خاک‌های اطراف نقش‌جهان را از اطراف نقش‌جهان خارج کند و قسمتی از آن را خارج کرده اما باقی‌مانده آن را به دلایل وجود نخاله خارج نکرد و پرونده قضایی برای آن باز شده، اگر این خاک‌ها خارج شود ظرفیتی حدود 400 ماشین برای نقش‌جهان باز می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان خاطرنشان کرد: شاید روز افتتاح نقش‌جهان دست تقدیر بر این بود تا گرد و خاک شود و مسئولان کشوری محرومیت‌های استان اصفهان را نیز ببینند و اصفهان را تنها یک استان برخوردار نبینند اما باید رسانه‌ها نیز به صورت کامل گزارش می‌کردند.

وی درباره مبلغ دریافتی سپاهان برای بازی ذوب‌آهن در نقش جهان تصریح کرد: قرار بر این شد تا باشگاه سپاهان مبلغی را که به باشگاه ذوب آهن پرداخت می‌کردند برای حضور در نقش جهان دریافت کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار