کد خبر: 877939
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
رئيس قوه قضائيه:
رئيس قوه قضائيه، با تأكيد بر ايستادگي دستگاه قضايي در مقابل هجمه‌ها و تخريب‌ها خطاب به مسئولان عالي قضايي گفت: بنيان احضارها و رسيدگي‌ها بايد شرعي، قانوني و عادلانه باشد و پس از آن از هيچ گونه فضاسازي، هجمه و تخريب در فضاي حقيقي و مجازي هراسي نداشته باشيد و بدون توجه به شانتاژهاي تبليغاتي در مسير احقاق حقوق مردم ثابت قدم باشيد. 
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با بيان اينكه در سال‌ها و ماه‌هاي اخير هجمه‌هاي عجيبي را عليه دستگاه قضايي مي‌بينيم، گفت: قوه قضائيه به سراغ هركس كه اتهامي متوجه اوست مي‌رود، متهم به برخورد سياسي مي‌شود و امروز نيز متأسفانه فضاي مجازي ابزاري براي اين هجمه‌ها و فضاسازي عليه قوه قضائيه شده است. اگر قرار باشد دستگاه قضايي به سراغ هر كس رفت متهم به سياسي كاري شود بايد قوه قضائيه را تعطيل كنيم. آيت‌الله آملي لاريجاني افزود: اين اقدامات و فضاسازي‌ها نيز به يك گروه و خط سياسي اختصاص ندارد بلكه از چپ و راست، يكي به بهانه عدالت خواهي و ديگري با عنوان امر به معروف و نهي از منكر به قوه قضائيه مي‌تازد. يكي اتهام مالي دارد و مي‌گويد برخورد قوه قضائيه، سياسي است. ديگري به دليل فساد تحت تعقيب است و دستگاه قضايي را متهم به برخورد سياسي مي‌كند. رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه مسئولان قضايي بايد محكم در برابر اين قبيل فضاسازي‌هاي رسانه‌اي بايستند و منفعل نشوند، در عين حال تأكيد كرد: بنيان احضارها، تعقيب‌ها و رسيدگي‌هاي قضايي بايد شرعي، قانوني و عادلانه باشد و پس از آن محكم براي احقاق حقوق مردم بدون هيچ گونه هراسي خواهيم ايستاد و به شانتاژهاي تبليغاتي توجهي نخواهيم كرد. آملي لاريجاني خطاب به تخريب‌گران دستگاه قضايي نيز گفت: كساني كه خارج از كشور اقدام به اين كار مي‌كنند قطعاً اجير شده‌اند و با اتصال به سرويس‌هاي جاسوسي كشورهاي بيگانه بابت اين هجمه‌ها پول دريافت مي‌كنند. وي افزود: اما كساني كه داخل كشور دست به تخريب قوه قضائيه مي‌زنند اين توصيه مشفقانه را فراموش نكنند كه اقدام آنها در امتداد كار تخريبگران خارجي است و تخريب ركني از اركان نظام جمهوري اسلامي به ضرر مردم و كشور تمام مي‌شود، چه قصد اين كار را داشته باشند و چه قصد نداشته باشند. دستگاه قضايي نيز بايد بصير باشد و اگر كساني در مقام رسيدگي به پرونده شان اقدام به افترا و تخريب مي‌كنند و با استفاده نابجا از فضاي مجازي عليه قوه قضائيه انواع تهمت‌ها را روا مي‌دارند، مورد برخورد قانوني قرار مي‌گيرند تا اين بساط جمع شود. مردم عزيز ما هم بايد آگاه باشند كه عده‌اي براي فرار از قانون و رسيدگي‌هاي قانوني فضاسازي مي‌كنند. تخريب عليه قوه قضائيه براي قانون گريزي است. 
رئيس قوه قضائيه در ادامه سخنان خود با اشاره به سياست‌هاي جديد امريكا در مورد جمهوري اسلامي ايران اظهار كرد: حسب گزارش‌ها و اخبار، امريكايي‌ها به‌ويژه در روزهاي اخير هجمه‌هاي شديدي را عليه جمهوري اسلامي در مقام تبليغ و عمل آغاز كرده‌اند و اقدامات آنها و شيطنت هايشان فقط در مقام صحبت نيست بلكه در عمل نيز تحريم‌هايي را به‌ويژه عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اعمال كرده‌اند. آيت‌الله آملي لاريجاني افزود: به جز دو موضوع هسته‌اي و برجام، اظهارات مقامات امريكايي بيشتر حول دو محور مي‌گردد كه يكي قدرت موشكي ايران و ديگري حضور جمهوري اسلامي در منطقه است. البته هر دو موضوع پاسخ روشني دارد كه لازم است مقامات ايالات متحده به آن توجه كنند. وي خاطرنشان كرد: توان موشكي جمهوري اسلامي ايران براي دفاع است و قطعاً در مورد آن برجام 2 و3 و هيچ گونه مذاكره‌اي نخواهيم داشت. آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به حضور ايران در منطقه نيز گفت: حضور جمهوري اسلامي در منطقه به زور سرنيزه نبوده است بلكه در قلوب مردم جاي دارد. علاوه براين، حضور جمهوري اسلامي در سوريه و عراق با دعوت رسمي دولت‌هاي قانوني اين كشورها بوده است و ايران در سخت ترين شرايط كه هيچ كشوري از مردم اين كشورها حمايت نمي‌كرد، با جان و مال خود براي حفاظت از مردم سوريه و عراق وارد ميدان شد. رئيس قوه قضائيه با اشاره به عملكرد اروپا و حضور نظامي برخي از كشورهاي اروپايي در جنوب خليج فارس با بيان اينكه اروپا اجازه ندارد در امور دفاعي ما دخالت كند، خاطرنشان كرد: اروپايي‌ها بايد بدانند كه اگر بخواهند با امريكا تقسيم كار كنند، همان گونه كه مقابل امريكا ايستاديم مقابل آنها نيز خواهيم ايستاد. گره زدن برجام با امور دفاعي جمهوري اسلامي كار غلطي است و ايران زيربار آن نخواهد رفت. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار