کد خبر: 877898
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
با پيروزي جناح حاكم شينزو آبه در انتخابات ژاپن و روشن شدن چراغ سبز براي سياست‌گذاري‌هاي مبتني بر محرك‌هاي مالي بيشتر، ين افت كرد و سهام ژاپن به بالاترين ركورد دو دهه اخير رسيد. 
به گزارش رويترز، ين حتي در برابر يورو هم كه خود به علت افزايش تنش‌ها بين دولت اسپانيا و ايالت كاتالونيا، دچار مشكل شده است افت كرد. دولت اسپانيا از كاتالان‌ها خواسته است رهبران تجزيه‌طلب خود را بركنار كنند و كنترل اين منطقه سركش را به دولت واگذار كنند. 
درحالي‌كه نخست‌وزير ژاپن در انتخابات آخر هفته پيروزي ساده‌اي به دست آورد، نيكي ژاپن ۱ درصد جهش كرد. 
در همين حال با افزايش بحران حكومتي اسپانيا و بالا رفتن ميزان نگراني‌ها در مورد اتحاد در منطقه اروپا، يورو افت كرد. 
در امريكا نيز در حالي كه دونالد ترامپ و جمهوري‌خواهان گام كوچكي در مسير تصويب برنامه كاهش ماليات برداشتند، دلار مهم‌ترين سودكننده بازار ارز شد، سهام وال‌استريت تقويت شد و سودهاي اوراق را بالا برد. سرمايه‌گذاران اينطور فرض كردند كه اين پيروزي مي‌تواند به بانك ژاپن كمك كند به تسهيل مقررات پولي گسترده خود كه سود اوراق و قيمت ين را پايين آورده بود ادامه دهد، هرچند به نظر مي‌رسد فدرال رزرو امريكا مصمم است نرخ بهره را دوباره در دسامبر بالا ببرد. 
همچنین دلار 0/4 درصد افزايش يافت تا به نرخ 113/99 ين برسد كه بيشترين سطح آن از اواسط ماه جولاي است كه نرخ آن تا اندازه 114/49 ين هم بالا رفته بود. شاخص دلار در برابر سبدي از ارزهاي مهم 2/0 درصد رشد كرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار