کد خبر: 877886
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
رضا مهرجو*

دانشگاه‌ها معمولاً بايد در ميان شهرها و در ميان مردم باشند تا اولاً محيط نخبگاني دانشگاه روي مردم تأثير بگذارد و از طرفي هم دانشگاهيان از مردم احساس تافته جدا بافته بودن نداشته باشند و بتوانند مشکلات و دردهاي جامعه را درک و براي حل مشکلات جامعه چاره‌انديشي کنند.  دانشکده پيراپزشکي دانشگاه علوم‌پزشکي سمنان در اطراف شهر سرخه واقع شده است؛ دانشکده‌­اي که فاصله آن با مرکز شهرستان سرخه بيش از آن است که بتواند روي مردم شهر تأثير بگذارد يا آنکه مشکلات جامعه را درک کند و به حل آنها بينديشد و از طرفي باعث شده دانشجويان و دانشگاهيان اين دانشکده در يک محيط کوچک محصور شوند و نتوانند ارتباطي مؤثر با جامعه داشته باشند.  

موضوع بعدي که دانشجويان اين دانشکده با آن درگير هستند و به نوعي به مطالب بالا مربوط است، مسئله خوابگاه «تدبير و اميد» است. وزير بهداشت دولت «تدبير و اميد» در اواخر سال 95 اقدام به افتتاح خوابگاه‌هاي «تدبير و اميد» نمود. خوابگاه‌هايي 400 نفره که نيمي از ظرفيت آن به پسران و نيم ديگر آن به دختران اختصاص يافته است و بر خلاف ظاهر جذاب و هتل‌گونه آن، امکاناتي کمتر از يک کمپ ترک اعتياد دارد! دانشجويان ساکن خوابگاه تدبير و اميد بر خلاف ظاهر زيباي آن از کمترين امکانات خوابگاهي همچون گاز، سيستم سرمايش و گرمايش، اينترنت، تلويزيون و... بي‌بهره‌اند. علاوه بر مسئله امکانات ساده خوابگاهي دانشکده پيراپزشکي در شهرستان سرخه، فاصله زيادي ميان اين مجموعه دانشگاهي و خوابگاه تدبير و اميد با شهر سرخه وجود دارد و به نوعي مي‌توان گفت دانشکده پيراپزشکي کاملاً خارج از شهر واقع شده است به طوري که دانشجويان بابت اين فاصله با مشکلات زيادي مواجه مي‌شوند. نزديک‌ترين مرکز خريد براي تهيه برخي امکانات اوليه با اين خوابگاه حداقل 10 کيلومتر فاصله دارد و هيچ‌گونه وسيله اياب و ذهابي براي اين امر پيش‌بيني نشده است.

علاوه بر وضعيت دانشکده و خوابگاه‌هاي آن، کيفيت غذاي دانشکده پيراپزشکي سرخه بسيار پايين است و همين موضوع باعث شده که دانشجويان به مسئولان دانشکده اعتراض‌هاي فراواني داشته باشند و به علت اينکه کرم در غذاي يکي از دانشجويان پيدا شد انتقادهاي دانشجويان به يکباره تبديل به اعتراض عملي شد که موجب شد دانشجويان از خوردن غذا سرباز زنند و غذاي خود را به نشانه اعتراض در يکي از راهروهاي دانشکده بچينند. مسئولان دانشکده پس از اين مسئله با نشست‌هايي که با دانشجويان برگزار کردند به بررسي مشکلات دانشجويان پرداختند و به گلايه‌هاي دانشجويان گوش کردند و حتي براي بهبود کيفيت غذاي سلف سرويس دانشکده سرآشپز را نيز تغيير دادند ولي با اين حال به نظر مي‌رسد مسئولان استان و دانشگاه براي دانشکده  پيراپزشکي شهر سرخه که خود را مدعي وابستگي به رئيس‌جمهور مي‌داند و همه چيز آن بر اساس شعارهاي دولت نامگذاري مي‌شود، بايد تدابير بهتري بينديشند.  
دانشجو دانشکده پيراپزشکي سرخه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار