کد خبر: 877885
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶

سرمربی تیم فوتبال اکسین البرز گفت:شب قبل بازی با ماشین‌سازی تبریز حرف‌هایی در خصوص داوری زده شد، شنیدیم که قرار است داوری به ضرر ما گرفته شود به بازیکنانم گفتم که اسیر این جو خراب نشوید و به فکر بازی باشید.

علی لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص اشتباهات داوری در لیگ یک اظهار داشت: اجازه بدهید ابتدا از اوایل لیگ دسته اول زمانی که تا لحظات آخر قرار نبود ما در لیگ یک تیمداری کنیم. صحبت کنم. وقتی متوجه شدیم 6-7 روز مانده به آغاز لیگ یک متوجه شدیم باید حضور پیدا کنیم بالطبع نه بدنسازی کردیم و نه اردو رفتیم و نسبت به سایر تیم‌هایی که مدعی هستند در مسابقات لیگ یک شرایطی متفاوتی داشتیم. ولی هیچ کسی فکر نمی‌کرد این تیم با این شرایط سخت مدعی باشد و با تیم‌هایی که شرایط بهتری دارند مسابقه بدهد و حتی پیروز شود. ما حتی زمانی که وارد مسابقات شدیم در کوران مسابقات لیگ یک بدنسازی کردیم. همین عامل باعث شد در برخی بازی‌ها خوب ظاهر نشویم و شکست بخوریم. حتی مدیران هم فکر نمی‌کردند ما جزو مدعیان باشیم و برایشان کافی بود در لیگ یک باقی بمانیم. 

وی در ادامه افزود: شب قبل بازی با ماشین‌سازی تبریز حرف‌هایی در خصوص داوری زده شد، شنیدیم که قرار است داوری به ضرر ما گرفته شود با خودم گفتم این صحت ندارد و حتی به بازیکنانم گفتم که اسیر این جو خراب نشوید و به فکر بازی باشید. ولی متاسفانه  در این بازی بیش از 5 پنالتی برای ما گرفته نشد و حتی کارشناسان داوری و ناظر داور معتقد بود داوری به ضرر ما گرفته شده است و حتی صحنه‌هایی که می‌شود گفت 50-50 بود به ضرر ما گرفته شد. من نمی‌خواهم راجع به داوری حرف‌هایی بزنم که بر علیه من شود ولی اعتقاد دارم که جامعه داوری ما سالم است اما افرادی هستند که نمی‌خواهند داوران سالم کار را انجام دهند. 

علی لطیفی تصریح کرد: تیم ما از بازی اول مقابل گل‌گهر سیرجان صحنه‌هایی که حتی 50-50 بود به نفع گل‌گهر گرفته شد و ما در این بازی ضرر کردیم. حتی بازی‌هایی که بردیم هم داوری علیه ما بود. نمی‌خواهم بگویم داوران با قصدو غرض سوت می‌زنند اما این واقعیت را بگویم که تمام بازی‌هایی که چه در خانه و بیرون از خانه انجام دادیم را داوری به ضرر ما سوت زد هم می‌توانم فیلم‌های این بازی را به شما نشان بدهم. اگر داوری به ضرر ما سوت نزد من از فوتبال می‌روم.

سرمربی اکسین تاکید کرد: : وقتی فهمیدند تیم اوکسین البراز یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر است از همان ابتدا پدر تیم‌مان را درآوردند. برای تیمی که یک تیم تهاجمی است 6-7 پنالتی نمی‌گیرد. این شائبه به وجود می‌آید که داوری شاید جهت‌دار باشد. بازیکنان من 5 یا 6 بازی بعد از اینکه به رختکن می‌آیند گریه می‌کنند. در بازی باماشین‌سازی تبریز 20 تا 30 موقعیت گل داشتیم. تیم من تیم بسیار تهاجمی است. مگر می‌شود 4 یا 5 خطای صد در صد پنالتی درمحوطه جریمه صورت بگیرد و داور سوت نزند و حتی باید یک بازیکن اخراج می‌شد اما متاسفانه کوچکترین اتفاق یا خطایی که روی بازیکن ماشین‌سازی تبریز صورت می‌گرفت را داور به نفع ماشین‌سازی سوت می‌زد. 

لطیفی در ادامه گفت: به نظر شما با این سوت زدن داور من  چه فکری خواهم کرد. متاسفانه مسئولان لیگ و فوتبال گفتند راجع به داوری صحبت نکنیم. به شخصه چه باختیم چه بردیم گفتم داور خوب بود. من اسمی از داوری نیاوردم و اعتقاد دارم افرادی هستند که جو داوری را خراب کردندو باعث شده فضای ناسالمی به وجود بیاید.

سرمربی تیم اکسین البرز اظهار داتش: من از مسئولین امنیتی کشور کسانی که برای آرامش ایران تلاش می‌کنند و از جان مایه‌ می‌گذارند خواهش می‌کنم به این مسئله ورود کنند. خیلی راحت می‌شود فساد را در فوتبال از بین برد. فوتبال به تنهایی سالم است، جذابیت دارد اما هستدن کسانی که فضای فوتبال را ناسالم کرده‌اند. افرادی در فدراسیون فوتبال هستند که از آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال گرفته تا مسئولین کمیته اخلاق انضباطی که به حق آدم‌های سالمی هستند. یک بار برای همیشه این افراد ناسالم را جمع کنید تا بتوانیم با آرامش کار کنیم. باز هم می‌گویم اگر 98 درصد از کسانی که در فوتبال سالم فعالیت می‌کنند هستند، 2 درصد ناسالم هستند و فوتبال را خراب کردند. اینها باید جمع شوند و از بین بروند. کسانی که می‌گویند صد درصد فوتبال سالم است مطمئن باشید خودشان دستی بر آتش دارند و در این جو فوتبال ناسالم فعالیت می‌کنند. باید از افراد سالم تقدیر شود،خیلی راحت می‌توان از طریق بازیکن متوجه شد که کدام مربی سالم است و کدام مربی ناسالم و همینطور خیلی راحت می‌شود از طریق مربی داور سالم و ناسالم را پیدا کرد.

لطیفی در ادامه گفت: باید از امثال علی کریمی، علی دایی، جواد زرینچه، مایکل اوون، حسن روشن استفاده کرد اینها چون حرف حق می‌زنند همیشه مورد ظلم قرار گرفتند و دشمن‌های زیادی پیدا کردند. این بحث‌هایی که من مطرح کردم فقط از قول خودم نبود بلکه تمام مربیانی که در لیگ یک فعالیت می‌کنند. نباید ما را به جرم اینکه طرفدار نداریم و بی‌کس هستیم سرمان را ببرند و تیمی که طرفدار دارد و شرایط مالی خوبی دارد بخواهند کاری کنند که به لیگ برتر صعود کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار