کد خبر: 877882
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
در همايش همدلي و اتحاد ارتش و سپاه عنوان شد
 وحدت ميان ارتش و سپاه اميد را در دل دوستداران انقلاب و وحشت را در دل دشمنان مي‌اندازد. 
به گزارش فارس، سردار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه  طي سخناني در همايش همدلي و اتحاد ارتش و سپاه كه روز گذشته در ستاد فرماندهي نزاجا برگزار شد، با بيان اينكه وحدت ميان ارتش و سپاه از همان اوايل كامل بوده است، گفت: ما نظامي‌ها هميشه مي‌گوييم توان و آمادگي را بايد در رزمايش به دشمن نشان دهيم، چون عامل بازدارندگي است. اين وحدت اميد را در دل دوستداران انقلاب و وحشت را در دل دشمنان مي‌اندازد. 
پاكپور با بيان اينكه سپاه و ارتش و ناجا از اول انقلاب با همكاري و هماهنگي جلوي همه توطئه‌هاي دشمنان ايستاده‌اند، گفت: اينكه بعد از عمليات بدر به صورت جداگانه عمليات مي‌كرديم به خاطر اين بود كه محل‌ها را با هم تقسيم كرديم نه اينكه اختلافي داشته باشيم. 
وي ادامه داد: تهديدات دشمن روز به روز بيشتر مي‌شود، لذا ما نظامي‌ها بايد به بالا بردن توان و آمادگي خود اقدام كنيم و آن را به دشمن نشان دهيم تا دشمن دچار خطاي محاسباتي نشود. 
فرمانده نيروي زميني سپاه با بيان اينكه همه طرح‌هاي دشمن براي خاورميانه شكست خورده است، گفت: چه كسي برنامه‌هاي امريكا در سوريه و عراق و منطقه را برهم زد؟ آنها شرايط سوريه و عراق را ديدند و متوجه شدند در ادامه آن اثري از اسرائيل باقي نمي‌ماند، لذا داعش و گروه‌هاي تروريستي را به وجود آوردند. 
پاكپور افزود: نيروهاي مقاومت در كنار مستشاران ايراني روي زمين در حال نابودي داعش هستند و وقتي امريكا اين تأثيرگذاري نيروهاي ما را ديد، گفت سپاه را در ليست تروريست‌‌ها قرار مي‌دهد و بعد يك پله پايين‌تر رفتند و گفتند سپاه را تحريم مي‌كنيم كه بازهم شكست خواهند خورد. 
وي افزود: حال كه داعش در حال نابودي است، امريكايي‌ها موضوع همه‌پرسي كردستان عراق را به راه انداخته‌اند در حالي كه دنيا عراق يكپارچه را مي‌خواهد. 
همچنين امير حيدري نيز در اين همايش اظهار داشت: با توجه به شرارت و گستاخي و سخنان دور از ادبي كه از سوي امريكايي‌‌ها عليه سپاه صورت گرفت، به دستور امير موسوي (فرمانده ارتش) بنا شد برنامه‌هايي طراحي شود كه در سطح ملي و ‌بين‌المللي وحدت ارتش و ‌سپاه را نشان دهيم. 
حيدري گفت: امام از روز اول امريكا را شيطان بزرگ خطاب كردند و تا روز آخر روي آن تأكيد داشتند، لذا اگر ما هم ولايتمدار هستيم بايد در همين راه قدم برداريم. 
وي تصريح كرد: ما امروز كشور مقتدري هستيم و اين اقتدار با دعا و اعجاز به دست نيامده است، اقتداري كه امروز از آن برخورداريم ابتدا رهين بصيرت امام و هوشمندي رهبري است و بعد معرفت و بصيرت ملت ماست و مؤلفه سوم توانمندي و قدرت نيروهاي مسلح كشورمان است. 
فرمانده نيروي زميني ارتش، ضعيف پنداشتن دشمن را اشتباه دانست و افزود: امروز دشمن ما دشمن هوشياري است. شايد در اجراي برخي برنامه‌هاي‌شان حماقت كنند كه مي‌كنند اما حسابگرند و تفرقه انداختن بين ولايت و امت از اهداف آنهاست. 
حيدري خاطرنشان كرد: امروز اگر با سپاه دشمني مي‌شود بايد بدانيم همانطور كه امام فرمود اگر سپاه نبود كشور نبود، اين يك اصل است. 
وي خاطرنشان كرد: روزي شهيد چمران از اينكه توانسته بود تعدادي آر پي جي از حافظ اسد بگيرد خوشحال بود، كاش الان بود و مي‌ديد كه برد آر پي جي به برد موشك 2هزار كيلومتري تبديل شده است. 
فرمانده نيروي زميني ارتش تأكيد كرد: رهبري فرمودند عمر رژيم صهيونيستي ۲۵ سال است، بايد به فضل خدا به گونه‌اي عمل كنيم كه عمر اين رژيم به اين ۲۵ سال هم نرسد. 
حيدري با بي‌اثر دانستن تحريم‌ها گفت: مگر موشك‌هايي كه امروز سپاه ساخته و رژيم صهيونيستي و منافع امريكا در فاصله 2هزار كيلومتري را به مخاطره انداخته در تحريم ساخته نشده‌اند؟
  ايران در حوزه ديپلماسي نظامي قدرتمند شده است
سردار فروتن رئيس دفتر رئيس ستادكل نيروهاي مسلح نيز اظهار داشت: امروز قدرت نظام جمهوري اسلامي تنها معطوف به بخش سلاح و‌ تجهيزات نيست، چون دشمنان از اين لحاظ بالاتر هستند و چندين برابر ما تخصيص و اعتبار دارند اما آنچه باعث اقتدار ماست اعتقاد و‌ توكل به خدا و وحدت نيروهاي مسلح است.  وي افزود: ارتش‌ و سپاه در كنار هم هستند و ما باهم رقابت نمي‌كنيم. مأموريت‌هاي ارتش و‌ سپاه كاملاً مجزاست و‌ در كنار هم هستند.  فروتن گفت: عمده مأموريت‌هاي ارتش معطوف به حفظ تماميت ارضي است اما در سپاه شايد ۲۰ درصد از مأموريت‌ها به اين موضوع اختصاص دارد.  رئيس دفتر رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: آقاي ظريف (وزير امورخارجه) دو روز پيش گفت اگر مجموعه نظام ايران نبود، امروز داعش در بغداد، دمشق و اربيل حاكميت داشت. اين هنرنمايي توسط نيروهاي نظامي صورت گرفته است.  سردار فروتن افزود: وقتي قرار بود رئيس ستادكل به تركيه برود - بالاخره تركيه عضو ناتو است- برخي دوستان در وزارت خارجه گفتند اگر كمي سرد برخورد كردند اين عادتشان است و ناراحت نشويد اما ديديم كه كاملاً گرم و با احترام برخورد كردند و حتي رئيس ستاد كل تركيه به يك شهر ديگر براي بدرقه سردار باقري آمد.  وي افزود: ايران در حوزه ديپلماسي نظامي قدرتمند شده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار