کد خبر: 877857
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کشتی آزاد ایران پس از ناکامی و کسب عنوان نهم در رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ فرانسه، عملا شانس حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ را از دست داد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به حضور هشت تیم برتر رقابتهای جهانی در مسابقات جام جهانی سال آینده، ایران با توجه به کسب عنوان نهمی در رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ فرانسه، فرصت حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ آمریکا را از دست داد.

بدین ترتیب تیم های آمریکا، روسیه، گرجستان، ترکیه، آذربایجان، ژاپن، کوبا و قزاقستان به عنوان تیم های اول تا هشتم پیکارهای جهانی فرانسه می توانند به عنوان هشت تیم برتر به جام جهانی بروند و در غیاب تیم ایران و در دو گروه چهار تیمی با یکدیگر روبرو شوند.

این در حالی است که حضور تیم کشتی آزاد ایران به عنوان یکی از قهرمانان ادواری جام جهانی همواره باعث رونق و اعتبار این پیکارها شده و جدال تیم ایران با رقبای دیرینه خود یعنی روسیه و آمریکا، همیشه جزو بهترین مبارزات سال بوده است.

حال تنها یک احتمال می تواند تیم ایران را وارد پیکارهای جام جهانی کند که آن هم انصراف یکی از هشت تیم برتر راه یافته به این مسابقات است.

گفته می شود یکی از تیم های کوبا یا ژاپن قصد انصراف از جام جهانی را دارند که این موضوع در صورت قطعیت می تواند خبر خوبی برای تیم ایران باشد. بدین ترتیب تیم ایران هم می تواند به عنوان تیم نهم جایگزین تیم انصرافی شده و همچون سالهای گذشته در جام جهانی حضور یابد.

مسابقات کشتی آزاد جام جهانی ۲۰۱۸ آمریکا طی روزهای ۷ و ۸ آوریل (۱۸ و ۱۹ فروردین ۹۷) در شهر آیووا سیتی برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار