کد خبر: 877823
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل خبر داد:
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در قالب طرح جامع آبخیزداری در استان اردبیل 60 درصد مناطق این استان مورد مطالعه دقیق قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شهامت هدایت در جلسه بررسی طرح های آبخیزداری در اردبیل اظهار کرد: رخدادها و سوانح طبیعی نظیر سیل خسارت های هنگفتی را به استان اردبیل وارد می کند که برای جلوگیری از رخداد سیل و خسارت وارده باید به افزایش پوشش گیاهی و اجرای طرح های آبخیزداری همتی جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به دلیل از بین رفتن پوشش گیاهی اکثر بارش ها اعم از باران و برف منجر به جاری شدن سیل می شود تصریح کرد: این امر به شستن خاک و از بین رفتن منابع غنی آن کمک کرده و در عین حال خسارت هنگفتی را در مسیر جاری شدن سیل به تاسیسات مختلف شهری و روستایی وارد می کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به اینکه با دو طرح تلاش می کنیم تا سیل های احتمالی جاری شده را مهار کرده و مانع از وارد آمدن خسارت ها شویم اضافه کرد: یکی از این طرح ها اجرای پروژه های بیولوژیکی در جلوگیری از جاری شدن سیل و دیگری اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری است که می تواند به توانمندی در این بخش کمک کنند.

هدایت حفظ مراتع و جنگل ها را در جلوگیری از وارد آمدن خسارت های میلیاردی در این زمینه موثر خواند و گفت: در سیل اخیر در مشگین شهر احداث بندها و طرح های مختلف اجرایی در حوزه آبخیزداری مانع از آن شد تا در بسیاری از روستاها خسارت ها سنگین تر شده و یا روستائیان بیشتر از این متضرر شوند.

وی به تهیه طرح جامع آبخیزداری در استان اشاره کرد و بیان داشت: 60 درصد مناطق استان در این زمینه مورد مطالعه قرار گرفته و قرار است با احداث بندها و اجرای عملیات بیولوژیکی بتوانیم جلوی سیل و خسارت وارده را از این طریق بگیریم.

این مسئول به ذخیره سازی منابع آب و همچنین توانمندی خاک در برابر فرسایش احتمالی اشاره کرد و اظهار داشت: ما به زودی اجرای این طرح ها را در عنبران، قزل قیه، کریق و روستاهای مشگین شهر، نیر و سرعین آغاز می کنیم و با شروع عملیات اجرایی در این باب امیدواریم هم در تولید آب و هم جلوگیری از فرسایش خاک بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر