کد خبر: 877818
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اردبیل خبر داد:
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی گذشته دانش آموزان استان اردبیل در مسابقات مختلف کشوری 76 مدال رنگارنگ به دست آوردند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، منصور صاحب در مراسم تجلیل از برترین های حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: در مسابقات ورزشی دانش آموزان استان اردبیل در سطح منطقه ای حضور گرم و پرشوری را داشتند به طوری که 21 هزار و 358 نفر از دانش آموزان استان در مسابقات منطقه ای حاضر شدند.

وی از راهیابی 2 هزار و 176 نفر از این دانش آموزان به مرحله استانی و همچنین راهیابی 220 نفر از آنان به مسابقات کشوری را یادآور شد و بیان کرد: این نفرات در قالب 23 تیم به مسابقات کشوری در سال تحصیلی گذشته اعزام شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته 23 مدال طلا، 26 مدال نقره و 28 مدال برنز دانش آموزان استان کسب کرده اند خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع مقام های انفرادی به دست آمده 38 مورد بوده که امسال این تعداد به 76 مقام رسیده است.

صاحب اضافه کرد: دانش آموزان استان در سال جاری نیز توانستند در سطح کشور چهار مقام تیمی را به دست آورند.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در زندگی امروزی به عنوان زندگی ماشینی اظهار داشت: سلامت امروز دانش آموزان و خانواده ها در معرض تهدید است چرا که ما کاهش محسوس تحرکات بدنی و همچنین سیستم بد تغذیه را در جامعه شاهد هستیم که این دو عامل دست به دست هم داده تا سلامت دانش آموزان و کودکان ما تهدید شود.

این مسئول استفاده بیش از غذاهای فست فود را یکی از عوامل چاقی بیان کرد و افزود: کم تحرکی نیز به این عنصر دامن زده است به طوری که اکثر دانش آموزان ما به ویژه در مقطع متوسطه اول با پدیده چاقی و افزایش وزن روبرو هستند که این خود زمینه بروز بسیاری از بیماری ها را نظیر دیابت، قلب و عروق و فشار خون فراهم کرده است.

صاحب در ادامه با یادآوری اینکه خانواده ها باید به تحرک فرزندانشان و همچنین تغذیع سالم آنها توجه کنند اظهار کرد: آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست تنها در ساعات محدود ورزش و تربیت بدنی دانش آموزان را به تحرک وادارد بلکه این تکلیف همه به ویژه خانواده هاست تا فرزندان خود را به ورزش و حضور در فضاهای ورزشی که تضمین کننده سلامت آنهاست ترغیب و تشویق کنند.

وی به برنامه های متنوع حوزه تربیت بدنی در بخش دانش آموزی و همچنین معلمان اشاره کرد و بیان داشت: ما در روزهای آینده شاهد آغاز المپیاد درون مدرسه ای در استان خواهیم بود که این المپیاد با همکاری ورزش و جوانان استان و در مدارس مختلف برگزار خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل به اجرای طرح استعدادسنجی در مدارس اشاره کرد و گفت: ما در مناطق مختلف استان در سال تحصیلی گذشته 3 هاز رو 500 نفر را تحت سنجش دقیق بردیم به طوری که با تست های مختلفی که از دانش آموزان در بخش های متنوع گرفته شد استعدادهای این دانش آموزان شناسایی و در قالب برنامه های مختلف به دفتر تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ارسال شد.

صاحب در ادامه به پیشتازی استان اردبیل در جذب 9 درصد اعتبارات از محل مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و بیان داشت: با همکاری معاونت عمرانی استانداری ما از 23 پروژه نیمه تمام ورزشی با اولویت سعی داریم از محل این منابع که سهم آموزش و پرورش یک میلیارد و 815 میلیارد تومان است 10 پروژه نیمه تمام را در مناطق مختلف تکمیل و تحویل مدارس دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرایی شدن این برنامه در 5 سال پیش رو بتوانیم در استان طی دو سه سال آینده تمام پروژه های نیمه تمام ورزشی آموزش و پرورش استان اردبیل را تکمیل و تحویل مناطق مختلف و نواحی آموزش دهیم.

صاحب به برنامه های انجام شده در حوزه معلمان نیز اشاره کرد و گفت: در دو حوزه در خدمت دبیران تربیت بدنی هستیم که اولین برنامه مربوط به برگزاری رقابت های علمی و تخصصی ویژه معلمان است که ما در تابستان امسال نیز این رقابت ها را با حضور 375 نفر از همکاران به صورت منطقه ای و راهیابی 165 نفر از آنها به مرحله استانی برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در این زمینه با تلاش همکاران تربیت بدنی رتبه استان اردبیل از 16 کشور به رتبه 8 بهبود یافت تا در بخش رقابت های علمی و تخصصی یک فضای مطلوبی را شاهد باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل دومین برنامه اجرایی برای معلمان را برگزاری جشنواره روش های برتر تدریس در رشته تربیت بندی اعلام کرد و افزود: در این زمینه نیز 160 نفر از همکاران ما در سطح منطقه ای در این جشنواره شرکت کردند که اجرای 80 نفر از آنها مورد قبول داوران قرار گرفت تا به عنوان نفرات برتر راهی مرحله کشوری شوند که در مرحله کشوری نیز از 24 منتخب خواهر و برادر در مجموع در پایان رقابت ها سه نفر به عنوان نفرات منتخب کشوری برگزیده شدند که یک نفر از آنها برادران و دو نفر در گروه خواهران بودند.

در این مراسم از برترین های حوزه ورزش آموزش و پرورش استان اردبیل که در رقابت های کشوری، منطقه ای و استانی موفق به کسب مدال و رتبه های ممتاز شده بودند با اهدای لوح سپاس و هدایایی در گرامی داشت هفته تربیت بدنی تجلیل شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر