کد خبر: 877805
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
معاون اجتماعی دادگستری استان البرزخبرداد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری استان البرز گفت: برای دانش آموزان در معرض خطر آسیب های اجتماعی سامانه پرونده مراقبت اجتماعی در این استان راه اندازی شد.

مهدی جوهری افزود: در این سامانه برای دانش آموزان البرزی در معرض خطر آسیب های اجتماعی پرونده بالینی به منظور ارائه خدمات تخصصی مشاوره ای مناسب به آنها در مواقع اضطراری تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: در قالب اجرای طرح نماد که در آموزش و پرورش البرز در حال اجراست، برای دانش آموزان در معرض خطر آسیب های اجتماعی پرونده بالینی الکترونیکی پیش بینی شده است و رمز ورود به سامانه نیز کاملا محرمانه می باشد.

جوهری بیان کرد: تشکیل این پرونده که از آن می توان به عنوان پرونده مراقب اجتماعی یاد کرد در مدارس مجری طرح نماد در البرز ضروری است که لازم است ، ثبت اطلاعات دانش آموزان با دقت کامل و با سرعت همراه باشد.

وی تصریح کرد: در این پرونده کارشناسان مجری طرح پس از وارد کردن مشخصات کامل دانش آموزان ، گزارشی از فرآیند خدمات مشاوره ای ، آموزشی و حمایتی را در پرونده الکترونیکی دانش آموزان تحت پوشش طرح نماد وارد می کنند.

وی یادآور شد: تا کنون طرح نماد برای 5 هزار دانش آموز البرزی در مناطق در معرض خطر آسیب های اجتماعی به اجرا در آمده است .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری استان البرز ادامه داد: در این طرح مهم هدف آموزش رشد مدار برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

جوهری خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی گذشته طرح نماد در 12 مدرسه در معرض خطر آسیب های اجتماعی در البرز برگزار شد.

وی اضافه کرد: طبق قانون در اجرای طرح نماد در آموزش و پرورش البرز باید 9 دستگاه اجرایی در این استان مشارکت فعال و مستمر داشته باشند در حالی که نقش برخی از دستگاها در این برنامه ملی کم رنگ است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در آموزش به جامعه هدف در بخش پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهمترین نقش را دارد، خاطر نشان کرد: در اقدامات پیشگیرانه در مدارس به دنبال ارتقاء آگاهی دانش آموزان و خانواده ها هستیم.

جوهری گفت: جایگاه البرز در زمینه آموزش به دانش آموزان و والدین در حوزه آسیب های اجتماعی رضایت بخش است به گونه ای در سال تحصیلی گذشته این استان در کشور برتر شناخته شد.

وی تاکید کرد: طرح ملی نماد به مدت 2سال است که در مدارس به اجرا در می آید که راه اندازی این سامانه الکترونیکی می تواند نقش موثری در ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی به دانش آموزان در معرض خطر آسیب های اجتماعی داشته باشد و از بسیاری از اقدامات تکراری مشاوره ای - حمایتی جلوگیری کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار