کد خبر: 877790
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
شجری گفت: مسوولین باور ندارند که حمایت از تولیدکنندگان داخلی موجب توسعه اشتغال زایی می‌شود، به همین سبب وعده‌ها در حد حرف باقی می‌ماند.
باشگاه خبرنگاران جوان: رسول شجری رییس اتحادیه کفاشان دستدوز در نشست خبری چهارمین نمایشگاه بین المللی کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته اظهار کرد: نمایشگاه امپکس از تاریخ ۳ تا ۶ آبان ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد فرصت برای عقد قرارداد‌های تجاری که سبب صادرات و یا واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی، توسعه اشتغال است.

این رییس اتحادیه با اشاره به اینکه صادرات محور شدن تولیدات داخلی امری مشکل، اما ممکن است، بیان کرد: براساس پیش بینی‌های انجام شده ستاد برگزاری نمایشگاه و اتحادیه‌های ذی‌ربط کشور روسیه از جمله بازار‌های هدف برای صادرات، ترکیه شامل کشور‌های بوده که از آن برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی می‌توان بهره برد، همچنین برای الگو برداری و استفاده از دانش طراحی و تکنولوژی باید با کشور ایتالیا که قطب تولید کفش بوده استفاده کرد.

شجری در خصوص تعداد تولیدکنندگان موجود در این نمایشگاه تصریح کرد: چهارمین دوره از نمایشگاه امپکس با حضور ۱۸۰ شرکت داخلی و خارجی که حدود ۸۰ شرکت آن خارجی و بیش از ۴۰ شرکت آن چینی بوده که قرار است در زمینه واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی به فعالیت بپردازند، در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند.

وی همچنین افزود: میزان صادرات کفش در سال گذشته حدود ۱۲۰ میلیون دلار بوده که طبق برنامه ریزی یک برنامه ده ساله پیش بینی می‌شود که در پایان این برنامه ۱۰ ساله میزان صادرات به عدد یک میلیارد دلار برسد.

محمد رضا داور پناه عضو هیأت رییسه اتحادیه کیف و کفش در خصوص عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی، گفت: مسوولین هنوز باور ندارند که حمایت از تولیدکنندگان داخلی موجب توسعه اشتغال زایی و خودکفایی می‌شود به همین سبب وعده‌ها در حد حرف باقی می‌ماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار