کد خبر: 877765
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
الياس حضرتي، نماينده اصلاح‌طلب تهران كه صاحب امتياز و مدير مسئول روزنامه اعتماد نيز است...
الياس حضرتي، نماينده اصلاح‌طلب تهران كه صاحب امتياز و مدير مسئول روزنامه اعتماد نيز است، روز گذشته در توئيتر خود در حالي با هشتگ دانشگاه تنها نيست، در ظاهر به معرفي منصور غلامي از سوي رئيس‌جمهور به عنوان وزير پيشنهادي علوم اعتراض كرده كه همزمان با اين اتفاق روزنامه تحت مديريت وي تيتر نخست خود را به تمجيد اصلاح‌طلبانه از غلامي اختصاص داده است. 

بر اين اساس، حضرتي براي جا نماندن از قافله اعتراض به غلامي، در صفحه توئيتر خود پيرامون معرفي اين گزينه وزارت علوم نوشته است كه «همانقدر كه از معرفي اردكانيان براي وزارت نيرو خرسندم، از روند معرفي وزيري كه نگراني و دلخوري دانشجو را تشديده كرده است، متأسفم» اما در همين حال روزنامه متعلق به وي در روز شنبه، تيتر نخست خود را به مصاحبه‌اي رپرتاژ گونه با منصور غلامي اختصاص داده بود كه در آن غلامي به تعريف و تمجيد از خود پرداخته و خود را اصلاح‌طلب و ادامه دهنده راه فرجي دانا، خوانده بود. اما اين دوگانه خواني نماينده اصلاح‌طلب تهران اين شائبه را تقويت مي‌كند كه با توجه به حمايت غلامي از ماجراي تحصن نمايندگان مجلس ششم، حضرتي و همفكران وي با مخالفت‌هاي ظاهري به دنبال منحرف كردن افكار عمومي از سوابق اين گزينه وزارت علوم هستند. با اتخاذ اين مواضع دوگانه ناخودآگاه ياد اين ضرب‌المثل افتاديم كه «دم خروس را باور كنيم يا قسم حضرت عباس را؟»

 آن ادعاها چه بود اين اعترافات چيست!
رئيس‌جمهور در حالي بر خلاف وعده انتخاباتي خود حاضر به معرفي زنان براي تصدي وزارتخانه‌ها نشد و حتي يك نفر از سهميه زنان كابينه را نسبت به دولت قبل كاهش داد كه بسياري از چهره‌هاي تندرو اصلاح‌طلب، كوشيدند اين عقب‌نشيني روحاني از وعده‌هايش و كاستن از سهميه زنان در دولت را با ادعايي واهي به فشار دیگران در خصوص تركيب دولت نسبت دهند، اما در همين حال دو روزنامه اصلاح‌طلب شرق و آفتاب يزد در شماره روز گذشته خود به ترتيب مصاحبه‌هايي با معصومه ابتكار و شهيندخت مولاوردي دو زن جنجالي دولت يازدهم انجام داده بودند كه محور شاخص هر دو مصاحبه تأكيد بر اين نكته بود كه جا به جايي آنها با تصميم شخص رئيس‌جمهور بوده است. بر اين اساس معصومه ابتكار كه در دولت قبل رئيس سازمان محيط زيست بود و در اين دولت به عنوان معاون امور زنان و خانواده رئيس‌جمهور فعال است، به صراحت گفته است كه «رئيس‌جمهور گفت از محيط زيست برو». همچنين شهيندخت مولاوردي كه پيشتر معاون زنان و خانواده رئيس‌جمهور بود و حالا با خروج از دولت دستيار ويژه رئيس‌جمهوري در امور حقوق شهروندي شده، هم مي‌گويد «جابه‌جايي زنان كابينه تشخيص و تصميم رئيس‌جمهور بود.»

مطهري: اصلاً من اصلاح‌طلب نيستم
علي مطهري، نماينده جنجالي مجلس اخيراً در گفت‌وگو با يك سايت خبري، بحران تازه‌اي براي فراكسيون اميد ايجاد كرده است. اين نماينده مجلس كه موفق شد با قرار گرفتن در ليست اميد به مجلس راه پيدا كند، دليل كناره‌گيري برخي چهره‌ها از فراكسيون اميد را به دليل برخي مصلحت‌سنجي‌هاي شخصي از آينده خود دانسته و گفته است كه «مثلاً خود من در ليست اميد بودم. آنها خودشان اسم مرا گذاشتند و من هيچ درخواستي نكردم. اصلاً من اصلاح‌طلب اصطلاحي نيستم و همه مي‌دانند. بعد كه وارد مجلس شديم، من مي‌توانستم بيرون بيايم و فراكسيون مجزايي تشكيل دهم.» اين نماينده مجلس سپس به جدايي جنجالي چند نماينده تهران، پس از اخذ رأي نيز اشاره كرده و گفته است كه «از فراكسيون برخي افراد بودند كه اسم‌شان را به زور در ليست قرار دادند، يعني با فشارهاي مختلف از جاهاي مختلف اسم‌شان را در ليست اميد قرار دادند و رأي آوردند. اما به محض ورود به مجلس جدا شدند.» اين گفته‌هاي علي مطهري در حالي است كه اين روزها عملكرد فراكسيون اميد با اعتراض هواداران جريان اصلاحات همراه شده و آنها سران اين جريان را به دليل قراردادن چهره‌هاي غيراصلاح‌طلب در ليست اميد مورد سرزنش قرار مي‌دهند و مي‌گويند كه از رأي به اين جريان دلسرد شده‌اند. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
ملت الان دم خروس را بهتر قبل دارند. چون براشون روسنتره.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
علی مظهری " نماینده جنجالی که هنوز تکلیف ت با خودت روشن نیست " کدام طرفی هستید " فقط دوست دارید مطلبی را بیان کنید " تا مطرح و دیده شوید " اما این رسم نا مطلوب یک فردیست
که دوست دارد " مردسیاسی باشد " مردم ابن الوقت بودن را
را دوست ندارند " چرا؟ که قابل اعتماد " نمی تواند باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار