کد خبر: 877762
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
رهبر معظم انقلاب در ديدار دست‌اندركاران همايش بزرگداشت آيت‌الله حاج سيدمصطفي خميني:
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار دست‌اندركاران همايش بزرگداشت مرحوم آيت‌الله حاج سيدمصطفي خميني...
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار دست‌اندركاران همايش بزرگداشت مرحوم آيت‌الله حاج سيدمصطفي خميني در آستانه چهلمين سالگرد رحلت ايشان، ضمن قدرداني از برگزاري چنين كنگره‌اي، مرحوم حاج آقا مصطفي را از ابعاد مختلف داراي شخصيتي برجسته‌ دانستند و گفتند: ايشان از لحاظ استعداد و جرئت علمي، تهذيب نفس، شجاعت و منش مبارزاتي، انساني ممتاز بود و معرفي جايگاه علمي و افكار ايشان به جامعه و نسل امروز، كار بسيار خوب و لازمي است. 

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به جايگاه تأثيرگذار مرحوم حاج سيدمصطفي خميني در حادثه مهم دستگيري امام(ره) در سال ۴۲ اشاره كردند و افزودند: آن مرحوم در آن زمان با حضور در صحن حرم حضرت معصومه سلام الله عليها و گرد آمدن مبارزان در كنار ايشان، كار بزرگ و شجاعانه‌اي انجام داد و توانست حركت مردم را هدايت كند. رهبر انقلاب اسلامي، درگذشت مرموز و بهت آور مرحوم حاج سيدمصطفي خميني در اول آبان سال ۱۳۵۶ را نيز، زمينه‌ساز ايجاد موج مردمي بيان كردند و گفتند: نحوه مواجهه امام(ره) با اين فقدان سنگين كه آن را از الطاف خفيه الهي دانستند، بخشي از شخصيت عظيم امام بزرگوار را در تحمل اين مصيبت، و صبر بر آن نشان داد. 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تهذيب نفس و گرايش سلوكي مرحوم حاج سيد مصطفي خميني و ساده زيستي و زهد ايشان، خاطرنشان كردند: آن مرحوم با اينكه فرزندِ شخصيت و مرجع بزرگي همچون امام خميني(ره) بود اما ذره‌اي از نشانه‌هاي آقازادگي در وي نبود. ايشان افزودند: مرحوم حاج سيدمصطفي خميني به‌شدت علاقه‌مند و عاشق امام بود و كوچك‌ترين تعرض به شخصيت امام را بر نمي‌تابيد. 

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام رشاد، رئيس شوراي سياستگذاري همايش بزرگداشت مرحوم آيت‌الله حاج سيدمصطفي خميني و آقاي محمدعلي انصاري دبير همايش، گزارشي از برنامه‌هاي كنگره بزرگداشت مرحوم آيت‌الله حاج سيدمصطفي خميني و اقدامات انجام‌شده بيان كردند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار