کد خبر: 877734
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
سقوط صخره روي خانه مسكوني در منطقه حاشيه‌اي «منبع آب» مرگ 2 كودك را رقم زد. 
اين حادثه حدود ساعت 6:45 روز گذشته اتفاق افتاد كه در جريان آن صخره‌اي از كوه جدا شده و روي خانه‌مسكوني سقوط كرد. وقتي امدادگران در محل حاضر شدند معلوم شد كه حادثه منجر به تخريب كامل دو واحد مسكوني و آسيب رسيدن به يك واحد ديگر شده است. امدادگران بعد از آوار برداري اجساد دو كودك چهار و پنج ساله را از ميان آوار خارج كردند.
 چهار نفر ديگر از ساكنان كه دچار جراحت شده بودند از ميان آوار خارج و به بيمارستان منتقل شدند.  كوي منبع آب از نخستين هسته‌هاي حاشيه‌نشيني اهواز، در حوزه استحفاظي منطقه 7 شهرداري ‌ است. اين منطقه در سال 1388 داراي وسعتي بيش از 750 هزار مترمربع و جمعيتي حدود 22 هزار نفر با يك‌هزار و 170 خانوار بود. ساخت‌وساز غير‌مجاز، نداشتن پروانه ساخت و سند قانوني، نارسايي خدمات شهري، آلودگي زيست‌محيطي، بيكاري اشتغال كاذب و... از مشكلات اين منطقه حاشيه‌نشين اهواز است. براساس گزارش‌ها اين منطقه در سال 1356 كه در آن زمان كوه بود به دستور شهردار وقت اهواز، تسطيح و به نمايندگي تعاوني مسكن به كارگران شهرداري واگذار شد. 
بعدها ديگر ساكنان كه بيشترشان مهاجران بودند به صورت بي‌ضابطه و غيررسمي به تسطيح كوه پرداختند و خانه‌هايشان را در آنجا بنا كردند. در سال‌هاي گذشته تاكنون چند حادثه سقوط صخره روي منازل مسكوني اين منطقه رخ داده كه منجر به كشته و مصدوم شدن تعدادي از شهروندان شده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار