کد خبر: 877730
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
دو دختر نوجوان اولين قربانيان بازي آنلاين نهنگ‌آبي در ايران بودند كه با سقوط خودخواسته از پل شهيدچمران اصفهان حادثه‌اي خونين را رقم زدند.
دو دختر نوجوان اولين قربانيان بازي آنلاين نهنگ‌آبي در ايران بودند كه با سقوط خودخواسته از پل شهيدچمران اصفهان حادثه‌اي خونين را رقم زدند. يكي از دو نوجوان جان خود را از دست داده و ديگري با مرگ دست و پنجه نرم‌مي‌كند. 

به گزارش خبرنگار ما، ساعت 11:40 روز شنبه، 29 مهرماه رانندگاني كه در حال عبور از بزرگراه شهيدچمران اصفهان بودند با سقوط ناگهاني دو دختر از روي پل امدادگران و پليس را از ماجرا با خبر كردند. امدادگران دو دختر 15 و 16 ساله را كه به شدت دچار شكستگي از نقاط مختلف بدن شده بودند به دو بيمارستان غرضي و امين منتقل كردند. خيلي زود تلاش پزشكان براي نجات دو نوجوان مجروح به جريان افتاد، اما از بيمارستان غرضي خبر رسيد دختر 15 ساله به علت شدت جراحت جان خود را از دست داده است. وضعيت دختر 16 ساله هم وخيم اعلام شده است. در شاخه ديگري از تحقيقات به مأموران پليس خبر رسيد كه دو دختر نوجوان قبل از سقوط، فايل صوتي را ضبط و براي خانواده‌هايشان ارسال كرده‌اند. آنها در فايل ارسالي علت سقوط را بازي آنلاين نهنگ آبي اعلام كرده بودند.  سردار معصوم بيگي، فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: پليس در خصوص بازي نهنگ‌آبي هشدارهايي داده بود. اين بازي در كشورهاي مختلف قرباني گرفته است و تأثير بسياري بر ذهن دارد و افراد را وادار به رفتارهاي پرخطري همچون خودزني و خودكشي مي‌كند. والدين بايد همواره بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته‌باشند و اين را بدانند كه فضاي مجازي در برخي مواقع از فضاي واقعي خطرناك‌تر است. 
    
بالارفتن سطح خشونت
جامعه‌شناس، پژوهشگر و عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي تهران در اين باره به خبرنگار ما گفت: بازي‌هاي رايانه‌اي يكي از ابزار سرگرمي و پر كردن اوقات فراغت براي فرزندان است، اما متأسفانه هيچ كدام از نهادهاي فرهنگي و متولي بر اينگونه بازي‌ها نظارت ندارد و بر كيفيت فني يا فرهنگي آنها هيچ‌گونه ارزيابي صورت نمي‌گيرد.  دكتر مجيد ابهري افزود: بالا رفتن سطح خشونت به خاطر اينگونه بازي‌ها يكي از عوارض و آسيب‌ها آن است كه در حال حاضر بازي نهنگ آبي به عنوان يكي از بازي‌هاي رايانه‌اي مي‌باشد كه باعث افزايش خشونت تا حد خودكشي شده است. وي تصريح كرد: مخترع اين بازي يك دانشجوي روانشناسي اخراجي است كه اعلام كرده اين بازي را براي پاكسازي جامعه از افراد بي‌خيال، بيكار و لاابالي انجام داده است.

اين جامعه‌شناس با بيان اينكه اين بازي ۵۰ قسمتي تا قسمت‌هاي ۱۵ و ۱۶ منجر به خودكشي كاربر مي‌شود، ادامه داد: در قسمت‌هاي مختلف اين بازي، از بازيكن خواسته مي‌شود دست به اقدامات خشونت‌آميز بزند، به عنوان مثال بر بالاي پشت بام بلندي بنشيند، پاهاي خود را تكان داده و از خود عكس بگيرد و در تلفن همراه يا رايانه بگذارد، سپس بدن خود را پاره كند، خون خود را بخورد يا دست دوست خود را با چاقو پاره كرده و به او بخندد. وي معتقد است اين قبيل رفتارهاي خشونت‌آميز باعث نهادينه شدن خشونت در بازيكن شده تا جايي كه منجر به خودكشي وي مي‌شود. دكتر ابهري با بيان اينكه مخترع بازي نهنگ آبي اعلام كرده هيچ‌كس نمي‌تواند از قسمت ۲۶ اين بازي فراتر رود، تأكيد كرد: خانواده‌ها بايد هوشيار باشند و اجازه ندهند فرزندانشان براي سرگرمي چند ساعته، زندگي‌شان را به تباهي بكشند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار