کد خبر: 877718
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
واكنش کميته اخلاق به عکس‌هاي منتشر شده غفوري و مسلمان
دو بازيکن تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس به دليل استعمال قليان تا اطلاع ثانوي محروم شدند.
شيوا نوروزي

دو بازيکن تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس به دليل استعمال قليان تا اطلاع ثانوي محروم شدند. کميته‌ اخلاق فدراسيون فوتبال در ادامه پروژه برخورد با بازيکنان حاشيه‌ساز اين‌بار وريا غفوري و محسن مسلمان را محروم کرد. کميته‌ اخلاق با صدور اين حکم اعلام کرد که در روزهاي آينده پرونده اين دو بازيکن بررسي و تصميم قطعي اين کميته اعلام مي‌شود. اين محروميت در حالي صورت گرفته که روز پنج‌شنبه سرخابي‌ها هشتاد و پنجمين دربي پايتخت را برگزار مي‌کنند. بر اساس رأي صادر شده، اين دو بازيکن از همراهي تيم‌هاي خود در اين ديدار حساس محروم خواهند بود. 
  
عکس‌هاي دردسرساز
پخش تصاويري از چند بازيکن فوتبال که در حال کشيدن قليان هستند، بازتاب زيادي در رسانه‌ها و همچنين شبکه‌هاي اجتماعي داشت. در فيلم منتشر شده در فضاي مجازي، مسلمان قليان مي‌کشد و در تازه‌ترين عکس منتشر شده هم غفوري در حال کشيدن قليان است. در حالي که عکس‌ها و فيلم‌هاي زيادي از اين دو بازيکن دست به دست مي‌شود، بسياري منتظرند تا کميته اخلاق نسبت به رفتارهاي ساير بازيکنان جنجالي نيز واکنش نشان دهد. پيش از اين عکس و فيلمي از قليان کشيدن فرشاد احمدزاده و کمال کاميابي‌نيا در دبي در فضاي مجازي سروصداي زيادي به پا کرده بود. اگرچه تمامي بازيکنان ياد شده حواشي خود را تکذيب مي‌کنند، اما به نظر مي‌رسد اين‌بار کميته اخلاق فدراسيون به اين راحتي‌ها از کنار تخلفات فوتباليست‌هاي تيم‌هاي پرطرفدار تهراني نگذرد.
  
بازيکن بي‌خيال و باشگاه بي‌خبر
با وجود اينکه خبر محروميت وريا غفوري و محسن مسلمان رسماً از سوي کميته اخلاق منتشر شده، اما دو باشگاه استقلال و پرسپوليس همچنان منتظر ابلاغ رسمي فدراسيون هستند! نصرالله عبداللهي در گفت‌وگو با تسنيم درباره محروميت وريا غفوري توسط کميته اخلاق اظهار داشت: «کميته اخلاق ابتدا بايد اين موضوع را به باشگاه يا خود بازيکن اعلام مي‌كرد نه در رسانه‌ها، اين اتفاق تمرکز تيم و بازيکن را به‌هم مي‌ريزد. قرار نيست کميته اخلاق در رسانه‌ها حکم بدهد، بايد به باشگاه اعلام کند.» وريا غفوري روز گذشته در تمرين استقلال حضور پررنگي داشت. اين بازيکن در پاسخ به سؤال خبرنگاران که چرا با وجود محروميتش مي‌خندد، گفت: «چرا خوشحال نباشم؟ من چيزي درباره محروميتم نشنيده‌ام.» گفته مي‌شود غفوري قصد دارد به حکم صادر شده از سوي کميته اخلاق اعتراض کند. اين بازيکن همچنان بر فتوشاپ بودن عکس‌هاي منتشر شده، تأکيد دارد! حميدرضا گرشاسبي، عضو هيئت مديره پرسپوليس نيز در گفت‌وگو با ميزان درباره اينکه محسن مسلمان به خاطر قليان کشيدن از طرف کميته اخلاق محروم شده است، عنوان کرد: «هيچ چيزي در خصوص مسلمان ابلاغ نشده و باشگاه نامه‌اي در اين مورد نگرفته، اما خود مسلمان گفته که هيچ‌کدام از فيلم‌ها و عکس‌ها براي الان نيست و سال‌ها از آنها مي‌گذرد.»
 
ناهنجاري يا تخلف؟
برخورد با دو بازيکن خاطي سرخابي‌ها مخالفت‌هايي را در پي داشته است. با اينکه در فوتبال روز جهان استعمال دخانيات و موادمخدر از بزرگ‌ترين تخلفات محسوب مي‌شود و علاوه بر باشگاه‌ها فدراسيون‌هاي فوتبال نيز با متخلفان برخورد مي‌کنند، اما در فوتبال ايران برخي‌ها معتقدند کشيدن قليان تنها يک ناهنجاري است و کميته اخلاق اجازه ورود به اين ماجرا را ندارد. منتها محمدزاده، رئيس سابق کميته اخلاق نظر ديگري دارد: «کليه اموري که به روح ورزش و فوتبال لطمه وارد کند، کميته اخلاق اجازه ورود و رسيدگي دارد. در بحث قليان و دخانيات نيز به لحاظ آسيب‌هايي که به روح ورزش و پيکره فرد وارد مي‌کند کميته اخلاق مي‌تواند ورود و در خصوص وقوع تخلف و پيشگيري از آن اقدام کند.» همچنين يک عضو کميته اخلاق درباره محروميت دو بازيكن استقلال و پرسپوليس به خبرآنلاين گفت: «حکم ‌محروميت موقت مسلمان و غفوري مورد تأييد است. اين حکم تا 20 روز قابل اجراست و بازيکنان تا آن زمان از حضور در ميدان‌ها محروم هستند. همچنين پس از جلسه نهايي در مورد محروميت‌شان رأي قطعي صادر مي‌شود.» علاوه بر اين شنيده مي‌شود کميته اخلاق به همه باشگاه‌ها هشدار داده در صورت انتشار هر عکس يا فيلمي از بازيکنانشان در حال کشيدن قليان بازيکن خاطي با محروميت سنگين روبه‌رو خواهد شد. بايد منتظر ماند و ديد دو باشگاه استقلال و پرسپوليس نيز قصد برخورد قاطع با فوتباليست‌هاي خاطي خود را دارند يا خير.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار