کد خبر: 877714
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
در قالب جشنواره سلامت زنان
سومین روز جشنواره سلامت زنان با برگزاری برنامه‌های مختلفی از جمله کارگاه و غربالگری «سل و هپاتیت» و «سرطان‌های شایع در زنان» در کاشان به پایان رسید.

در سومین روز جشنواره سلامت زنان که با عنوان «زن قلب خانواده» در کاشان اجرا می‌‌شود بانوان کاشانی از خدمات مختلفی در حوزه مقابله با بیماري‌ها بهره‌مند شدند.

در نخستین گام،‌ مدرسه دخترانه شهید واحدی، میزبان کارگاه آموزشی شیوه‌های پیشگیری و مقابله با «سل و هپاتیت» بود که در آن مهرداد هدایتی کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عامل‌ها و بسترهای ایجاد این نوع بیماری‌ها اشاره کرد و راه‌های جلوگیری از بروز آن را برای شرکت‌کنندگان تشریح کرد.

همچنین در حاشیه این کارگاه، افراد خطرپذیر و مستعد ابتلا به سل و هپاتیت توسط کارشناسان، شناسایی و برای ایمن‌سازی و انجام فرآیند پیشگیری به مراکز درمانی معرفی شدند.

در ادامه بانوان کاشانی در جامعه نابینایان و کم‌بنیایان میهمان کارگاه سرطان‌های شایع در زنان شدند و از نکات آموزشی کارشناسان دیگر علوم پزشکی کاشان زهرا کچویی و زینب‌السادات حاجی‌زاده در خصوص دلایل و عوامل ابتلا به این بیماری فراگیر بهره‌مند گردیدند.

«عادات زندگی نامناسب»، «شیوه‌های تغذیه غیراصولی»، «استرس و اضطراب‌های مستمر»، «عدم رعایت استانداردهای بهداشتی» و... از جمله مواردی بود که متخصصان این کارگاه به عنوان عوامل ایجاد بروز توده‌های سرطانی در زنان هشدار دادند.

همچنین فرآیند غربالگری برای پیشگیری از سرطان‌های شایع نیز با شرکت حاضران در این کارگاه صورت پذیرفت و کارشناسان پس از بررسی شرایط افراد دارای زمینه ابتلا، آنان را برای بررسی بیشتر به مراکز معتبر درمانی ارجاع دادند.

جشنواره سلامت زنان با عنوان زن قلب خانواده به همت اداره شهر سالم مدیریت خدمات و مشارکت‌های اجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان برگزار می‌شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر