کد خبر: 877694
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
ایران یک - اسپانیا ۳
مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام جهانی نوجوانان در حالی امروز پیگیری شد که تیم ملی نوجوانان کشورمان با نتیجه ۳ بر یک از اسپانیا شکست خورد از دور رقابتها کنار رفت. سعید کریمی(۶۹) برای ایران و رویز(۱۳)، سرخیو گومز(۶۰) و تورس(۶۷) برای اسپانیا گل زدند.
بازی در نیمه نخست در اختیار اسپانیا بود. اشتباهات مدام بازیکنان ایرانی در این نیمه تمامی نداشت تا این که در دقیقه ۱۳ آبل روییس دروازه ایران را باز کرد. بازی در حالی ادامه پیدا کرد که از روند هجومی ایران خبری نبود و این اسپانیایی‌ها بودند که باز توپ و میدان را در اختیار گرفته بودند .در این لحظلات شاگردان چمنیان هیچ تاکتیک خاصی نداشتند. لاروخا در دقیقه ۳۳ می‌توانست دوباره به گل برسد اما ضربه بازیکن اسپانیایی به بیرون رفت. تا این لحظه بازیکنان ایران نتوانسته بودند دروازه حریف را تهدید کنند. مشخص بود که ملی پوشان کشورمان نیز از نام بزرگ اسپانیا ترسیده اند و نمایش دیدارهای گذشته را نداشتند و با اعتماد به نفس پایینی کار را دنبال می کردند.
در نیمه دوم اما شرایطی کمی متفاوت شد و شاگردان عباس چمنینان با اعتماد به نفس بیشتری به سمت دروازه حریف حمله کردند آنها سعی داشتند مالکیت توپ را در اختیار بگیرد اما در دقیقه ۶۰ شوتی تماشایی گومز برای دومین بار دروازه ایران را باز کرد تا کار سخت شود. درحالی که نوجوانان ایران چیزی برای از دست ندادن نداشت برای جبران گل های خورده تلاش بیشتری می کردند اما بازهم این اسپانیا بود که در دقیقه ۶۹ به گل سوم رسید. در ادامه حملات نصف و نیمه ایران ادامه داشت تا این که بالاخره توانست یک موقعیت گل ایجاد کند اما از این فرصت بهره نبرد. دو دقیقه بعد سعید کریمی یکی از گل ها را که مشکوک به آفساید بود را جبران کرد . دقیقه ۸۲ هم ضربه سرداری نیز بهترین فرصت ایران بود که آلوارو اجازه ورود توپ به دروازه را نداد.اما تیم ایران در ادامه نتوانست گل های بیشتری به ثمر برساند و در نهایت با قبول شکست از دور مسابقات کنار رفت و به جمع چهار تیم برتر جام جهانی راه پیدا نکرد.

چمنیان: گل دوم اسپانیا معادلات ما را بهم ریخت
عباس چمنیان پس از شکست ۳ بر یک ایران مقابل اسپانیا گفت: خوشحالم که این فرصت برای تیم ایران پدید آمد که ۵ بازی در جام جهانی انجام دهد. این فرصت خوبی برای بازیکنان ما بود که برای آینده درس بگیرند. می‌دانم هدف فیفا از برگزاری جام جهانی توسعه فوتبال برای آینده است. ۲۴ تیمی که در اینجا بودند در پیروزی‌ها و شکست‌های‌شان درس گرفتند. همان‌طور که من دیروز گفتم به اینجا آمدیم تا درس بگیریم.بازی امروز را خوب شروع نکردیم. از تیم اسپانیا خوب توپ‌گیری کردیم، اما نتوانستیم در ۲۰ دقیقه آغازین مسابقه در حمله خوب کار کنیم و متأسفانه در این زمان گل خوردیم که این موضوع کارمان را سخت کرد. نباید فراموش کنیم که اسپانیا تیم بسیار خوبی است و اینکه بچه‌های ما تا پایان بازی تلاش کردند نقطه امیدوارکننده‌ای است. مشکل ما در این بازی، ارتباط میان خط دفاع و حمله مان بود.تعویض‌های ما در این بازی تعویض‌های تهاجمی بودند. فکر می‌کنم پس از این تعویض‌ها بهتر شدیم. نتیجه‌اش هم یک گل و چند فرصت بود. گل دوم اسپانیا کمی معادلات ما را به هم ریخت.مهم ترین مسئله دیدگاه مثبتی است که نسبت به این تیم در کشورمان پدیده آمده است. اینها یک نسل هستند که می‌توانند آینده فوتبال ایران را بسازند. این بهترین دستاورد ماست. ما بر اساس توانایی‌هایی که داریم استراتژی تیم را انتخاب می‌کنیم. امروز در اجرای استراتژی‌مان مشکل داشتیم، البته اسپانیا هم در استراتزی ما خوب عمل کرد. واقعیت فوتبال است که یک بازیکن ممکن است غایب باشد. ما یاد گرفته‌ایم به جای ناراحتی از غیبت یک بازیکن به فکر بازیکن جانشین باشیم. من هم نمی‌خواهم بیاورم. این واقعیت فوتبال است.


وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار