کد خبر: 877672
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴

در اجلاس جهانی کوهنوردی سه عضویت برای ایرانیان محقق شد.

به گزارش ایسنا، اجلاس فدراسیون جهانی کوهنوردی به میزبانی شیراز و با حضور ۹۷ نفر از ۳۴ کشور جهان از ۲۷ مهرماه تا ۲ آبان ماه برگزاری شد. در جریان اجلاس جهانی کوهنوردی به میزبانی شیراز سه عضویت کمیسیون های جهانی برای ایرانیان بدست آمد.

شهریار ایزدی، رئیس هیئت استان فارس به عضویت کمیسیون اکسس فدراسیون جهانی کوه نوردی در آمد. همچنین امین معین هم به عنوان عضو دائمی کمیسیون محیط زیست فدراسیون جهانی معرفی شد. محمد امین حواله دارنژاد هم به عنوان داور ایرانی فدراسیون جهانی، عضو کمیسیون جهانی یخنوردی شد و در شرف عضویت دائم خواهد بود. محمدامین حواله‌دارنژاد درحال حاضر درحال همکاری جهت اصلاح قوانین داوری این فدراسیون است.

در حاشیه اجلاس جهانی کوهنوردی، گزارش خوانی صعود به ۱۴قله ۸۰۰۰ متری توسط عظیم قیچی ساز خوانده شد و همچنین او به اعضای اجلاس جهانی کوه‌نوردی به عنوان اولین ایرانی فاتح ۱۴ قله بالای ۸ هزار متر جهان معرفی شد.

همچنین تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون های ایران و فرانسه امضا شد. نشان کنفدراسیون کوهنوردی آسیا هم توسط «اینجونگ لی» رئیس کره ای اتحادیه کوهنوردی آسیا به رئیس فدراسیون ایران اهدا شد

رئیس اسپانیایی کمیسیون اکسس فدراسیون جهانی نیز از برگزاری کلاس اکسس در ایران خبر داد.

مراسم کوهپیمایی به مناسبت «روز کوهنورد» با همراهی «فریتز فریلند» رئیس فدراسیون جهانی کوهنوردی نیز در حاشیه این اجلاس انجام شد.

همچنین بنا بر نظر فدراسیون جهانی کوهنوردی باتوجه به برگزاری دوره‌های داوری و طراحی سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷ این فدراسیون آقایان «محمد امین حواله‌دار نژاد»، «مسعود زینالی»، «محمدرضا صفدریان» و خانم «زینب کبری موسوی» با قبولی در دوره‌های این فدراسیون در آغاز فصل رقابت‌های جهانی به عنوان کارورز حضور خواهند یافت.

به گزارش ایسنا، اجلاس جهانی و آسیایی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی صبح شنبه ۲۹ مهر با حضور روسای فدراسیون‌های ورزشی از آسیا، اروپا و آمریکا در شیراز آغاز به‌ کار کرد. این جلسه ها از پنج شنبه به صورت غیر رسمی در شیراز آغاز شد و امروز به پایان رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار