کد خبر: 877623
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
دادستان تهران: تعداد آرایشگاه‌های غیرمجاز بیشتر از آرایشگاه‌های مجاز است!
وارد محوطه آرايشگاه كه مي‌شوي با چهره‌هاي نقاشي‌شده‌اي مواجه مي‌شوي كه به چهره ساده‌ات نگاهي عاقل اندر سفيه مي‌كنند.
کبری فرشچی

وارد محوطه آرايشگاه كه مي‌شوي با چهره‌هاي نقاشي‌شده‌اي مواجه مي‌شوي كه به چهره ساده‌ات نگاهي عاقل اندر سفيه مي‌كنند. آرايشگري كه طبق قرار به سراغت مي‌آيد سر تا پايت را ورانداز مي‌كند و مي‌گويد: «با اين اضافه وزنت تو مهموني‌ها معذب نيستي؟ اصلاً لباس اندازه‌ات پيدا ميشه؟» ‌كمي خودت را جمع و جور مي‌كني و درباره رژيم غذايي يا ورزشي كه انجام مي‌دهي برايش توضيح مي‌دهي كه ابرو بالا مي‌اندازد و مي‌گويد: «اينطوري كه يه عمر طول ميكشه به نتيجه برسي. اگه بخواي ما اينجا داروهايي لاغري داريم كه خيلي خوب و عالي جواب ميده.» سيگارش را از جاسيگاري برمي‌دارد و پكي به آن زده و دودش را بيرون مي‌دهد و با اشاره‌اي به خودش مي‌گويد: «خود من از همين داروها خوردم 15 كيلو لاغر شدم» و تو وسوسه مي‌شوي تا براي باربي شدن به برهوت شيشه‌اي كه آرايشگر نشانت مي‌دهد وارد شوي. اين اما همه ماجراي تخلفات آرايشگاه‌ها نيست.
 
از هر قشر و سن و سالي مشتري دارند و هرقدر سبك زندگي تغيير مي‌كند و ظاهر بر باطن و فرم بر محتوا ارجح‌تر مي‌شود، مشتريان آرايشگاه‌ها هم بيشتر مي‌شود. با اين همه مشتري اما چند سالي هست كه كاركرد آرايشگاه‌هاي زنانه از نامشان فاصله گرفته است؛ درست شبيه قديم‌تر‌ها كه دلاكان حمام همه‌كاره بودند و حتي در نقش دندانپزشك ظاهر مي‌شدند و دندان‌هايي كه درد مي‌كرد را از جا مي‌كندند، حالا هم چند سالي هست كه آرايشگاه‌هاي زنانه در نقش‌هاي مختلفي ظاهر مي‌شوند و براي خودشان كلينيك تخصصي زيبايي، ‌پوست، ‌ليزر، ‌چاقي و لاغري راه انداخته‌اند و در تمام امور تخصصي پزشكي دخالت مي‌كنند. بگذريم از تخلفات ديگري كه در دل برخي از اين آرايشگاه‌هاي اغلب زيرزميني رخ مي‌دهد. خلاصه اينكه حالا آرايشگاه‌هاي زنانه به جز آنكه در كنار ماهواره و باشگاه‌هاي بدنسازي يكي از سه ضلع مثلث مرگ و افزايش اعتياد هستند، با ورود به عرصه‌هاي تخصصي پزشكي نظير ليزر و سولاريوم با سلامت و جان افراد هم بازي مي‌كنند.
تا پايان شهريور سال جاري تعداد آرايشگاه‌هاي زنانه داراي مجوز صنفي در تهران 1373 آرايشگاه اعلام شده در حالي كه آرايشگاه‌هاي غيرمجاز  1542 مورد است! وضعيت تخلفات در اين واحدهاي صنفي به گونه‌اي اضطراري است كه دادستان تهران وضعيت آرايشگاه‌هاي شهر تهران را به عنوان يكي از مصاديق آسيب‌هاي اجتماعي مورد توجه قرار داده و مستند به گزارش اخير پليس در اين راستا گفته است: به پليس دستور داده شد روي وضعيت آرايشگاه‌هاي زنانه متمركز شود كه نتيجه آن ارائه گزارشي از وضعيت نامطلوب آرايشگاه‌هاي زنانه بود.  
آنطور كه عباس جعفري دولت‌آبادي دادستان تهران گفته است از جمله اقدامات غيرقانوني آرايشگاه‌هاي زنانه، برگزاري تورهاي آموزشي به خارج از كشور است؛ به اين ترتيب كه به ويژه در ماه‌هاي محرم و صفر، زنان آرايشگر را در قالب تورهاي آموزشي بدون مجوز به برخي كشورهاي همسايه و منطقه برده و دوره‌هاي آموزش آرايشگري برگزار مي‌نمايند و اين اقدامات مجرمانه در فضاي مجازي و حتي در برخي سايت‌هاي داخلي تبليغ مي‌شود. فيلم‌برداري به نحو پنهاني و غيرمجاز از زنان مراجعه‌كننده به آرايشگاه‌ها و انتشار آن در فضاي مجازي، جرم ديگري است كه برخي از اين واحدهاي صنفي مرتكب مي‌شوند.
وي درباره چرايي رشد قارچ‌گونه اين آرايشگاه‌هاي متخلف تأكيد كرده است:‌ تعداد آرايشگاه‌هاي غيرمجاز بيش از واحدهاي داراي مجوز است و بدين ترتيب پليس فرصتي براي نظارت بر آرايشگاه‌هاي داراي مجوز ندارد.  شهربانو عابدي، نايب رئيس اتحاديه آرايشگرهاي زنانه هم درباره نظارت بر اين واحدهاي صنفي مي‌گويد: در بسياري موارد واحدهاي غيرمجاز به فعاليت در مراكز مسكوني مي‌پردازند، به همين خاطر ورود به اين اماكن با دشواري‌هاي متعدد همراه است. اما از سال گذشته تاكنون بيش از ۱۵۰۰ واحد صنفي غيرمجاز را شناسايي كرده‌ايم.
 آنطور كه عابدي توضيح مي‌دهد به‌تازگي نيز تعدادي واحد غيرمجاز كه در سالن‌هاي خود از دوربين‌هاي مداربسته استفاده كرده‌ بودند با همكاري بازرسي اصناف و اداره اماكن تهران شناسايي و پلمب شدند.
 وي درباره تبليغاتي كه از سوي برخي واحدهاي آرايشگاهي در فضاي مجازي صورت گرفته و به واسطه آن فيلم و عكس مشتريان منتشر مي‌شود هم معتقد است: مراكزي كه غيرمجاز هستند، چنين اقدامي را انجام مي‌دهند اما به هر صورت مردم بايد توجه داشته باشند و اجازه چنين سوء‌استفاده‌هايي را ندهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار