کد خبر: 877565
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
با کاهش 48 درصدی مرگ‌ومیر جاده‌ای رقم خورد:
فرمانده انتظامی استان سمنان از کاهش 48 درصدی شمار متوفیان سوانح رانندگی این استان در "مهر ماه" امسال خبر داد.
سردار روح‌الامین قاسمی، ارائه و تحلیل‌های آماری را در کاهش سوانح موثر ارزیابی و اظهار کرد: باید مشکلات حوزه ترافیکی در معابر شهری و محورهای مواصلاتی به طور روزانه رصد شود.

وی بر نهادینه شدن فرهنگ ترافیک در ابعاد مختلف آن تاکید کرد و با اشاره به برخی رفتارهای پرخطر در رانندگی تصریح کرد: استفاده نکردن از کلاه ایمنی توسط راکب و ترک نشین یکی از این موارد به شمار می‌رود که علت اصلی مرگ در سوانحی است که موتورسیکلت در آن نقش دار.

این مقام انتظامی، برخورد با متخلفان را از برنامه‌های مستمر و بدون توقف پلیس در مسیر برقراری نظم و انضباط ترافیکی عنوان کرد و افزود: البته پلیس در سال‌های اخیر، طرح‌ها و فعالیت های بسیار خوب اجتماعی و فرهنگی نیز در این حوزه انجام داده است.

وی در همین خصوص به تقدیر از موتورسواران قانونمند در هفته ناجا اشاره کرد و گفت:برنامه‌های موثر و تشویقی از این دست که به کاهش تلفات و ارتقاء ایمنی کمک می‌کند باید محدود به مناسب‌ها نشود و در طول سال هم مدنظر قرار گیرد.

سردار قاسمی، اجرای مستمر طرح انضباط اجتماعی را مطالبه و خواسته عمومی از پلیس برشمرد و گفت: مردم باید نتایج این طرح در بهبود وضعیت ترافیکی را به وضوح مشاهده کنند.

وی از کاهش 48 درصدی شمار متوفیان سوانح رانندگی در جاده‌های استان در مهر ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: باید مشکلات حوزه ترافیکی در معابر شهری و محورهای مواصلاتی به طور روزانه رصد و تحلیل شود.

فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد، مسوول سازی در حوزه ترافیک موضوع بسیار مهمی است که نباید مورد غفلت قراربگیرد بلکه جلب همراهی و تعامل دستگاه‌ها و نهادهایی که در پیشگیری از تصادف سهم و نقش دارند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی به افزایش اقدامات و فعالیت‌های پلیس در این همایش بزرگ حسینی اشاره و تاکید کرد: خدمت به مردم و عاشقان اباعبدالله، مایه افتخار ماموران ناجا است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر