کد خبر: 877561
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
رئیس سازمان نوسازی مدارس خبر داد
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اعلام اینکه احداث یک‌هزار مدرسه دوم بنیاد برکت در مرحله انعقاد قرارداد است، گفت: در صورت معرفی فضای مناسب در سمنان برای احداث هنرستان، اعتبار آن نیز پرداخت می‌شود.
 محمدتقی نظرپور با اشاره به مشارکت خیران در بحث مدرسه‌سازی ، بیان کرد: از ابتدای انقلاب تا پایان سال 92، حدود 20 درصد مدارس کشور توسط خیران احداث شده است .

وی با بیان اینکه از سال 92 تا 95 حدود 38 درصد مدارس توسط خیران ساخته‌شده، ادامه داد: در سال 96 غریب به 50، درصد فضاها توسط خیران ساخته‌شده و این امر نشانه اعتماد خیران نسبت دولت تدبیر و امید است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه درسال 96 یک هزار و 200 مدرسه با 5 هزار و 200 کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش داده شد، تصریح کرد: خیران در این بخش دست آموزش‌وپرورش را به گرمی فشرده و اگر حمایت آنان نبود در بحث احداث و تجهیز مدارس رونق چندانی حاصل نمی‌شد.

نظرپور درباره احداث مدارس در مسکن مهر گفت: تاکنون 22 هزار مدرسه مسکن مهر ساخته و تحویل داده‌شده و 25 هزار کلاس درس در مسکن‌ مهر کم داریم.

وی ادامه داد: اولین چیزی که مردم بعد از سکونت به آن نیز دارند،  مدرسه است و موفقیت خوبی در بحث تامین مسکن مهر کسب نکردیم که با تدابیر اتخاذشده در نظر داریم در این بحث نیز اقداماتی انجام دهیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تنوع‌بخشی در حوزه تأمین منابع نوسازی کشور را یک ضرورت دانست و گفت: در صورت محقق شدن این امر شاهد پیشرفت زیادی در امر مدرسه‌سازی خواهیم بود.

نظرپور با اعلام خبر جشن هزارمین مدرسه بنیاد برکت در نیمه آبان ماه گفت: انعقاد تفاهم‌نامه هزار مدرسه دوم بنیاد برکت نیز در دست اقدام است.

وی در پاسخ به درخواست محمدرضا جهان در راستای تجهیز هنرستان‌ در سمنان گفت: برخی از تجهیزات هنرستان‌ها را به مناقصه گذاشتیم و اگر به نتیجه قطعی در مناقصه برسیم حتماً در بحث توسعه هنرستان کمک خواهیم کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به مطالبه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در بحث ساخت فضای هنرستانی در سمنان گفت: اگر زمین مناسبی در سطح شهر تعریف شود و برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد قول می‌دهیم اعتبار آن را تأمین می‌کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر