کد خبر: 877552
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ماجراي ژن خوب، اين بار با دريافت‌هاي كلان مالي در يكي از زير مجموعه‌هاي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي باز‌آفريني شده است.
اسنادي كه به تازگي در اختيار روزنامه جوان، قرار گرفته حكايت از بروز فساد در يكي از نهادهاي اقتصادي وابسته به دولت دارد. بر اساس اين اسناد، يكي از نمايندگان مجلس ششم از اسفند ماه سال 95 توانسته خود را به يكي از نهادهاي اقتصادي كه شركت‌هاي بزرگ و معتبري را در زير مجموعه خود دارد، تحميل و به عنوان مدير عامل اين شركت سرمايه‌گذاري فعاليت خود را آغاز كند. اين اتفاق در حالي است كه به نظر مي‌رسد، اين فرد از زمان حضورش در اين مجموعه در اسفند ماه سال 95 تاكنون نتوانسته صلاحيت حرفه‌اي خود بر اساس قوانين جاري را براي مديريت اين مجموعه از سازمان بورس اوراق بهادار اخذ كند. صلاحيتي كه شامل تأييدات علمي و اخذ سوء پيشينه كيفري است. در همين حال گفتني است كه وي از 21 اسفند ماه سال گذشته تاكنون به عنوان مديرعامل اين مجموعه فعاليت و اسناد و اوراق اين نهاد اقتصادي را امضا مي‌كند. نكته جالب آنجاست كه با مراجعه به سايت روزنامه رسمي كشور، آخرين تغييرات اين شركت مربوط به 20 آذر ماه سال 95 بوده و در اين مدت آگهي تغييرات مديريت اين مجموعه در روزنامه رسمي به ثبت نرسيده است كه همين موضوع مويد رد صلاحيت اين فرد توسط سازمان بورس اوراق بهادار است. 

اما اين تنها تخلف اين مجموعه وابسته به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيست، چراكه اين نماينده سابق مجلس در طول مدت حضور خود در اين سمت، انتصابات سوال بر انگيزي را داشته است.  وي كمتر از يك ماه پس از حضور خود در اين سمت، داماد يكي از نمايندگان فعلي مجلس را به عنوان معاون مالي، پشتيباني و توسعه سرمايه انساني اين مجموعه با حقوق 16 ميليون تومان منصوب كرده است. فردي كه پيش از اين تنها سابقه مديريتي در يكي از زير مجموعه‌هاي همين شركت را داشته و پيش از آن هيچ سابقه مديريتي در پرونده خود نداشته است. اتفاقي كه بار ديگر به پروژه ژن خوب دامن خواهد زد. 

اما جداي از موضوع ژن خوب كه عاملي براي تصدي اين سمت توسط داماد نماينده مجلس است، وي در طول هفت ماه حضور خود در اين مجموعه به عنوان معاون، پول‌هاي كلاني را تصاحب كرده است.  بر اساس اسناد موجود در دفتر روزنامه جوان، اين داماد خوشبخت در طول اين مدت، با ضمانت شركت مبلغ 30 ميليون تومان وام قرض‌الحسنه و ماه بعد بار ديگر مبلغ 90 ميليون تومان ديگر وام قرض الحسنه از يكي از بانك‌هاي طرف قرار داد اين مجموعه اقتصادي دريافت كرده است. نكته مهم آنجاست كه معرفي‌نامه دريافت هر دو وام توسط يكي از زير مجموعه‌هاي اين معاون به امضا رسيده است. 

حال اين پايان ماجرا نيست، چراكه اين داماد داراي ژن خوب در يك رويه غيرقانوني بيش از 73 ميليون تومان به عنوان پاداش سال مالي منتهي به 29/12/95 از اين شركت دريافت كرده است. اتفاقي كه با تأييد مديرعامل و اعضاي هيئت مديره صورت گرفته و نكته اصلي آن اينجاست كه وي براي سالي پاداش دريافت كرده كه به هيچ عنوان در اين شركت حضور نداشته است. چراكه براساس حكم كارگزيني سال ورود ايشان به اين مجموعه اقتصادي فروردين 96 است. گفتني است، اسناد ديگري در خصوص حشر و نشر مديران اين مجموعه با يكي از متهمان به فساد اقتصادي كه اخيراً دستگير شده است، نيز در اختيار است كه در صورت لزوم در آينده منتشر خواهد شد.  تمامي آنچه گفته شد، تنها گوشه‌اي كوچك از تخلفات مالي صورت گرفته در اين مجموعه اقتصادي با هدف شفاف‌سازي است و تمامي اسناد آن نيز در مجموعه روزنامه جوان موجود است.

تعبير خبرگزاري اصلاح‌طلب: «باغباني» كه مي‌خواهد «وزير» شود!
منصور غلامي؛ «باغباني در دانشگاه!» اين تعبيري طعنه آميز است از سوي يكي از خبرگزاري‌هاي نزديك به اصلاح طلبان، تا ناخشنودي خود را از گزينه پيشنهادي وزير علوم بيان كرده باشد.  خبرگزاري ايلنا كه براي اثبات ناخرسندي خود به سراغ سه نسل از دانشجويان دانشگاه بوعلي همدان رفته است، نوشته است منصور غلامي كه دكترايش را در رشته «علوم باغباني» گرفته در دولت اصلاحات رويكرد اصلاح طلبي داشته و اكنون با تغيير رويه رويكرد اعتدالي در پيش گرفته است. اين خبرگزاري در ادامه نارضايتي خود، كهولت سن وزير پيشنهادي علوم را مورد توجه قرار داده و مي‌نويسد: به هر تفسير، چه اين تغيير رويه اصلاح‌طلبانه غلامي در چهار سال اخير نسبت به دوران هشت ساله دولت اصلاحات، در ادامه راه نيز به وزارت علوم تسري پيدا كند و چه، معجزه‌اي در كار باشد، به نظر مي‌رسد، «كهولت سن» و ورود به دهه ششم زندگي دانش‌آموخته باغباني كه مي‌خواهد «وزير دانشگاه» باشد، در شيوه هرس زوايد و نواقص اين باغ سرمازده موثر خواهد بود. 
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
1
دیگه وقتشه مردم از خواب بیدارشده ویکبار برای همیشه دست خایینین به مردم را قطع کنند با جوک ژن خوب وبد مملکت نابود شده بچه های مابیکارند وحکومت سرش را زیر برف کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
کشور بخاطر تنگ نظری های متحجرین و از ترس دخالت در زندگی مردم متاسفانه به دست شیفتگان امریکا افتاده و ان ها هم می خورند ومی دزدند و به ملت می خندند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
1
تاسف
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
2
هر دم از این باغ (شرکتهای سرمایه گذاری وابسته به وزارت کار) بری می رسد
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
سایت جوان " شما بارها مطالبی درباره استفاده از رانت های مالی و یا استخدامی بیان کردید " لازم ست چاره کار را هم درکنار مطلب خود اضافه کنید " برای رفع این معضل باید مجلس قوانین مجازات استفاده از را وضع کند " البته رسیدن به این جایگاه در مجلس " کار سختی ست چرا؟ افرادی باید چنین قوانینی را وضع کند " که خلاف خواسته و عملکردهای خود می باشد " درست ست که می گویند " چاقو دسته خودرا نمی برد " ضمنا اقای روحانی یک باغبان را برای وزارت علوم در نظر گرفته " چرا؟ که این فرد شخم زدن زمین را خوب بلد ست " حتما ایشان قرارست زمین دانشگاه را چنان شخم به زند " تا راه بهنتر برای نفوذ خواسته های اروپائی ها " در دانشگاه تامین شود.
رمضانعلى محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
بسم الله،باسلام، لکل داء،دواء.ھر متنجسى را میشود بامطھرات سنخ خودش پاک کرد.وظیفه ژورنالیستى شما اقتضاء میکند،ضمن اعلام وجود فعل قبیح ،با ضمیمه اى مستمر،منظم،وجیه،وزین،بادرگیرکردن علماء حوزه ھاى شیعی،على الخصوص کبارعلماء ربانى ،عرف جامعه را به معروفات دین حقه،نزدیک تر کنید،ھم چاپى ،ھم مجازى،جریان سازى کنید،تاامت مطالبھ گر احیاء معروف واماتھ منکر شوند وخودشان ھر به ھربوق به دستى راى ندھندوخودشان ھر مسىول منحرف از صراط تبین شده ولى امر رابا پس گردنى بى آبرو کردن ،ساقط سازند، معروف ومنکر مورد ابتلاء درزندگى مدرن را بشناسانیدومرتبا" ومنظما"وپاکیزھ ووجاذب وگیرا به سفرھ فرھنگ مردم مستمرا" واردکنید،تمام زوایاء صنعت، ساختمان سازى،کشاورزى،بانک،بیمھ،اشرافیگرى مدیران ومردم،و...تا شعبده بازى ھاى انتخابات‌های قبل تکرارنشود ان شاءالله،وگرنه این ھا بھانھ براى وطن فروشی ھم پیدا میکنند،از قرآن ھم پیدا میکنند چه رسد به اباعبدالله علیه السلام، یارھبر معظم امام خامنه‌ای حفظه الله،(میگن :نرمش قھرمانانھ میکنیم،،نمیگن از قھرمانى فقط عرضه نرمش اش را داریم ،موقع پرش فلج از حرام مالى وفکرى ھستیم )فساد ھم که فرا جناحى است.سرطان رابایدباحملھ به مغزش سوزاندو آبروى منکر راجلوى امت برده معروف راآبرومندکنیم،خود مردم مصادیق معروف ومتجاھرین منکر راخوب تشخیص میدھند.مدیران ھم خوشان را کنترل میکنند.که قدرت فى نفسه شیرین است.والسلام شھرک اندیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
من می‌دونم کی رو میگن چون توی همین مجموعه کار میکنم و از روزی که اومدن سرکار شاهد این فسادها هستیم، ولی چون کارمندان کاری از دستمون بر نمیاد و فقط ناظریم که چطور حق خوری میکنن .از روزی که وارد مجموعه شدن به بهانه های مختلف از حق پرسنل زدن و به خودشون دادن ، در عجبم که چرا این همه رسوایی نتیجه ای در بر ندارد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
اين اتفاق در شركت سرمايه گذاري ... افتاده
مدير عامل تأييد نشده اش هم ...
جاي تأسف داره كه همچين آدمي قبلاً نماينده ... در مجلس پاداش عملكرد ٩٥ تعلق ميگيره به هيئت مديره و پرسنلي كه در اون سال عملكرد داشته ان با چه توجيهي براي كار نكرده پاداش ميگيرن
حرومشون باشه
صاحب سهمش كه صندوق بازنشستگي كشوريِ چرا جلوي حق بازنشسته هاي محترم ايستادگي نميكنه ؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
0
0
وقتی که مسول صندوق بازنشستگی را وزیر تعاون انتخاب میکنه . دیگه شما چه توقعی دارید. حقوقهای نجومی .پاداشهای نجومی بخور بخورهای نجومی.این جماعت به چی اعتقاد دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار