کد خبر: 877551
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
برجام به هيچ وجه نبايد مشروط به هيچ شرط ديگري علي‌الخصوص به شروط استراتژيك راهبردي ايران، يعني هم حضور فعال در منطقه و هم كمك به خط مقاومت و همچنين پيشرفت امكانات دفاعي خود باشد.
 به گزارش ايرنا، علي اكبر ولايتي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام روز گذشته در حاشيه ديدار معاون رئيس دفتر سياسي حماس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ملاقات بسيار خوبي را با هيئتي بلند پايه از دفتر سياسي حماس داشتيم. آقاي العارودي تأكيد كرد كه به رغم فشارهاي اسرائيل ما با ايران ارتباط خواهيم داشت. 
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سه شرط رژيم صهيونيستي براي حماس در مذاكرات قاهره گفت: دو شرط از سه شرط را اسماعيل هنيه همان جا گفته بود كه قبول نخواهيم كرد و اسلحه‌هاي ما خط قرمز است و شرط سوم هم كه با حضور اين هيئت عالي رتبه به صورت عملي كنسل شد. 
ولايتي در پاسخ به اين پرسش كه مواضع اخير اروپايي‌ها نسبت به برجام را كه آنها تلاش مي‌كنند ترامپ برجام را بپذيرد اما بايد درباره توان موشكي ايران مذاكره كنيم، چگونه ارزيابي مي‌كنيد، افزود: مسئله برجام و امضاي آن به هيچ وجه مشروط به قبول شرايط ديگر نيست. موضوع دفاع موشكي ايران مربوط به تصميم‌گيري نظام جمهوري اسلامي است و ما براي دفاع از خودمان از كسي اجازه نمي‌گيريم. وي افزود: هر چقدر كه لازم باشد از امكانات پيشرفته تر دفاعي در جهت دفاع از خود استفاده مي‌كنيم و اين جزو خط قرمز ما محسوب مي‌شود. ولايتي تصريح كرد: بحث مسائل دفاعي ما چه موشكي و چه غيرموشكي ربطي به بيگانگان ندارد. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به حضور ايران در منطقه اشاره كرد و گفت: اگر كساني حق داشته باشند كه در منطقه حضور داشته باشند، اهل منطقه هستند و جمهوري اسلامي ايران جزيي از اين منطقه محسوب مي‌شود و به طور طبيعي از متحدان خود كه عراق، سوريه، فلسطين و لبنان هستند، حمايت مي‌كند. وي ادامه داد: ما بايد از آنها بپرسيم شما كه از مناطق ديگر چون اروپا و امريكا هستيد چه مي‌كنيد و در منطقه ما چه مي‌خواهيد، تأكيد كرد: برجام به هيچ وجه نبايد مشروط به هيچ شرط ديگري، به خصوص به اين شروط استراتژيكي كه جزو راهبرد ايران، يعني هم حضور فعال در منطقه و هم كمك به خط مقاومت و همچنين پيشرفت امكانات دفاعي خود باشد. وي تأكيد كرد: اروپايي هم مانند امريكايي‌ها حق ندارند در خصوص مسائل دفاعي ما دخالتي داشته باشند يا نسبت به حضور ما در منطقه دخالتي داشته باشند. ولايتي تأكيد كرد: در برجام هيچ شرطي جز اينكه آن چه بين دو طرف امضا شده، نبايد اعمال شود و اروپايي‌ها وظيفه شان اين است كه امريكايي‌ها را وادار كنند كه حتما برجام را امضا كنند و اين وظيفه ديگر اعضاي 1+5 است كه مانع از تخطي امريكايي‌ها و خدشه دار شدن برجام بشوند. ولايتي تصريح كرد: بدون ترديد به آنچه كه مصلحت جمهوري اسلامي ايران در جهت حضور در منطقه و نداي كمك دوستان ما و دولت‌هاي منطقه اعم از دولت‌هاي قانوني سوريه و عراق از ما باشد، پاسخ مثبت مي‌دهيم و به هيچ وجه دريغ نمي‌كنيم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار