کد خبر: 877545
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
نخستين جلسه دادستاني تهران با موضوع آسيب‌هاي اجتماعي در سال 1396، با حضور تعدادي از معاونان دادستان و سرپرستان نواحي دادسراي تهران، فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ، فرمانده پليس‌اخلاقي ناجا، برخي فرماندهان پليس تهران بزرگ و نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي، سازمان‌ها و برخي نهادهاي فرهنگي برگزار شد. 

جعفري دولت‌آبادي با اشاره به ضرورت ورود نهادهاي متولي به موضوع آسيب‌هاي اجتماعي افزود: نبايد تمام امور متوجه دستگاه قضايي و پليس شود؛ چراكه به عنوان مثال در بحث استعمال قليان در اماكن عمومي، اين‌گونه‌ امور از وظايف صنف مربوطه است؛ در واقع عدم انجام وظايف از ناحيه‌ دستگاه‌هاي متولي، ما را با مشكلاتي مواجه مي‌كند. 
وي در خصوص منع عرضه قليان ‌و استعمال آن در اماكن عمومي با اشاره به اينكه استعمال مواد دخاني و عرضه قليان در اماكن عمومي، مشكلي است كه سال‌ها‌ست در جامعه مطرح است، اظهار داشت: به‌رغم تصويب قانون جامع كنترل و مبارزه با دخانيات كه چنين اقداماتي را جرم‌انگاري كرده‌، متأسفانه نقض قانون در اكثر استان‌هاي كشور از جمله تهران رخ مي‌دهد.  جعفري دولت‌آبادي اظهار داشت: در عرضه ارائه مواد دخاني سه صنف قابل تفكيك هستند: نخست، قهوه‌خانه‌هاي سنتي و قديمي كه از پيش از انقلاب موجود بوده و غالباً در مناطق كارگري مستقر هستند؛ دوم، قليانسراهايي كه در سال‌هاي اخير راه‌اندازي شده و محدوده فعاليت آن صرفاً عرضه قليان و محل حضور جوانان است و سوم، اماكني با كاربري‌هاي ديگر مانند رستوران‌ها و كافي‌شاپ‌ها كه با هدف كسب درآمد بيشتر، مبادرت به عرضه قليان مي‌كنند.  دادستان تهران خطاب به پليس تأكيد كرد كه در مرحله اول بايد به سراغ قليانسراهاي جديد و كافي‌شاپ‌ها و رستوران‌ها رفت و در اين راستا واحدهاي صنفي فاقد مجوز را در اولويت قرار داد.  

جعفري دولت‌آبادي در خصوص نحوه اقدام پليس در مقابله با عرضه قليان در اماكن عمومي اظهار داشت: برنامه پيشنهادي مبتني بر اجراي تهاجمي و دستگيري افراد نيست؛ بلكه لازم است ابتدا از طريق صنف مربوطه اخطاريه‌اي براي واحدهاي صنفي ارسال شود و با اعطاي مهلت يك هفته تا 10 روزه براي جمع‌آوري قليان‌ها، اقدام اوليه به واحدهاي صنفي واگذار شود و چنانچه اقدامي از سوي متصدي واحد صنفي به عمل نيامد، پليس با حمايت قضايي اقدام كند.  جعفري دولت‌آبادي دادستان تهران با اشاره به ماده 114 قانون آيين دادرسي كيفري مصوب و اختيار بازپرس براي جلوگيري از فعاليت‌هاي مضر به سلامت و مخل امنيت جامعه يا نظم عمومي اعلام داشت: دادستاني تهران در امر جمع‌آوري و مبارزه با قليانسراهاي غيرمجاز و ديگر نهادهاي عرضه‌كننده قليان كه فاقد مجوز هستند، ورود جدي مي‌كند.  وي ضمن اعلام حمايت قاطع دادستاني تهران از اقدامات صنفي و پليس خواستار همكاري بيشتر صدا و سيما براي توليد و پخش برنامه‌هاي فرهنگي و آموزشي مرتبط با سلامت مردم و مضرات استعمال مواد دخاني شد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار