کد خبر: 877542
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
رئيس كل سازمان امور مالياتي: برخی‌ها به فرار مالیاتی کمک می‌کنند
چه كساني از رانت‌خواري در صندوق‌هاي مكانيزه فروش حمايت مي‌كنند؟
رئیس سازمان  امور مالیاتی برای فراریان مالیاتی خط‌ونشان کشید و گفت: همه باید با موج‌سازان  و موج‌سواران قانون گریز مقابله کنیم. 

به گزارش «جوان»، رئيس كل سازمان امور مالياتي با انتقاد از عملکرد اتاق اصناف در حمايت از فراريان مالياتي با طرح این سوال که چه نگرانی‌اي از بررسی تراکنش‌های بانکی مربوط به سال‌های قبل مودیان وجود دارد، گفت: براي عدم اخذ اطلاعات اقتصادي به سازمان مالياتي فشار مي‌آورند، اما بدانند از سوي هر كس باشد به معناي همراهي با فراريان مالياتي است و قابل پیگیری است. سازمان امور مالياتي كه به‌دنبال حداكثر كردن درآمدهاي مالياتي دولت است، در تلاش است به استناد ۲۳۷ قانون ماليات‌ها، ماليات اصناف را از سال۹۱ تاكنون محاسبه و دريافت كند و در راستاي اين هدف، سازمان امور مالياتي برخي استان‌ها تراكنش مالياتي اصناف را مورد بررسي قرار داده‌اند تا بتوانند بر مبناي اين بررسي، برگه تشخيص ماليات از سال ۹۱ را صادر كنند. همين مسئله، اعتراض اصناف را در پي داشته و موجب شده علي فاضلي، رئيس اتاق اصناف ايران در نامه‌اي به تقوي‌نژاد، رئيس سازمان امور مالياتي نسبت به اين اقدام اعتراض كند. وي در اين نامه به رئيس سازمان امور مالياتي، نسبت به بررسي تراكنش مالي اصناف در برخي استان‌ها اعتراض كرد و اين اقدام را فاقد وجاهت قانوني خواند. 

اين نامه فاضلي و اتفاقات اخيري كه رئيس سازمان امور مالياتي از آن به تله انفجاري نام برده است، موجب شد، سيدكامل تقوي‌نژاد روز گذشته در واكنش به فشارهايي كه از سوي اتاق اصناف وارد مي‌شود واكنش نشان دهد. وي در كارگاه آموزشي كشف و پي‌جويي جرائم مالياتي در جمع رؤسا و سران تحقيق ادارات مبارزه با جرائم اقتصادي پليس آگاهي ناجا با اشاره به مبارزه سازمان با فرار مالياتي اظهار داشت: هركدام از راه‌هاي مبارزه و شفافيت را در پيش مي‌گيريم، با ديوارهاي بلند بتني كه پشت آن تله‌هاي انفجاري براي سازمان مالياتي چيده شده است، روبه‌رو مي‌شويم و به محض آنكه سراغ هركدام مي‌رويم، فريادها بلند مي‌شود. در سال 95 يك‌ميليون‌و 200 هزار برگ قطعي مالياتي براي مؤدياني كه خود اظهار داشتند، صادر شد. تقوي‌نژاد يادآور شد: عده‌اي عامدانه و با اطلاع از قانون شفافيت مالياتي با آن مبارزه مي‌كنند، خاضعانه از مسئولان نظام و قوا استدعا مي‌كنم، برنامه‌اي كه براي مبارزه با فرار مالياتي برداشته شده در گام اول خفه نشود.  رئيس كل سازمان امور مالياتي تلويحاً به نامه يكي از نمايندگان مجلس در مورد همراهي با موضوع لغو بررسي حساب‌هاي بانكي پنج سال گذشته مؤديان اشاره كرد و خاطرنشان كرد: من از كساني كه خود قانونگذارند تعجب مي‌كنم، مگر عدم‌اطلاع از قانون بايد مانع اجراي قانون شود، چرا ذهن جامعه را مشوش مي‌كنيد؟ 
   
عده‌اي عامدانه با شفافيت اقتصادي مبارزه مي‌كنند
وي با اشاره به اينكه براي دريافت حساب‌هاي بانكي تحت فشار شديد بوديم، عنوان كرد: هر كس براي بهبود توليد جامعه خدمت كند دستش را مي‌بوسيم، از مراجع مختلف اطلاعات در اختيار سازمان قرار مي‌گيرد، اگر طبق اسناد، ماليات پرداخت كرده باشد تشكر مي‌كنيم، در غير اين صورت طبق قانون برگ تشخيص صادر شده و اگر مؤدي اعتراض كرد، راه طولاني و فرآيندهاي قانوني وجود دارد. تقوي‌نژاد گفت: عده‌اي با اين موج همراهي مي‌كنند، زيرا شناخت كافي ندارند، عده‌اي نيز عامدانه و با اطلاع، با شفافيت اقتصادي مبارزه مي‌كنند. وی افزود: طبق ماده 219 و 229 قانون ماليات، اداره امور مالياتي مي‌تواند براي رسيدگي به اظهارنامه مؤديان به تمامي دفاتر و اسناد مراجعه كند، مؤدي نيز مكلف به ارائه اطلاعات است، چنانچه اطلاعات نزد بانك‌ها و مؤسسات غيربانكي باشد، با دستور وزير اين كار انجام خواهد شد. وي تأكيد كرد: كساني كه ادعاي قانونمداري مي‌كنند، اگر مي‌دانند و عامدانه حرف مي‌زنند، عناد با قانون و قانونگذاراست. همچنين ماده 274 به موضوع اختفاي درآمدها و جرم بودن آن از سال 95 اشاره دارد. 

تقوی‌نژاد تصريح كرد: چرا برخي مي‌گويند براي رسيدگي و بررسي حساب‌هاي بانكي پنج سال قبل مؤديان قانوني وجود ندارد و در فضاي مجازي آن را پخش مي‌كنند كه اين موضوع قانوني نيست، اين بحث قانوني است و چون باب ميلتان نيست و مطابق منافع‌تان نيست، به دنبال اجرا نيستيد. 

وي تصريح كرد: همه بدانند سازمان امور مالياتي بنا به وظيفه و قانون براي اخذ بيت‌المال مسامحه نمي‌كند و اجازه دخالت به هيچ كس را نمي‌دهد.  

چه كساني از رانت‌خواري در صندوق‌هاي مكانيزه فروش حمايت مي‌كنند؟
تقوي‌نژاد به موضوع صندوق مكانيزه فروش پرداخت و گفت: آيين‌نامه‌هاي صندوق نصب فروش در دولت تصويب شده و همچنين لايحه‌اي در مجلس در حال بررسي است، صندوق‌ها يكي از راه‌هاي شفافيت اقتصادي هستند، هنوز اتفاقي نيفتاده، عده‌اي راه افتادند در سازمان و گفتند اجازه رانت و ريزه‌خواري نمي‌دهيم، عده‌اي رانت‌خوار پيشاپيش اقداماتي كردند، سهم 100 توماني را هزار تومان كردند آن را 8 هزار تومان فروختند، چه كساني از رانتخواران حمايت مي‌كنند؟ مگر مردم متضرر نشده‌اند؟ اجازه نخواهيم داد اين شركت و شركت‌هاي خاص رانتخواري كنند، از رسانه‌ها كمك مي‌خواهم كه حرف‌هاي كساني را كه به نوعي قانون را دور مي‌زنند و اجرا نمي‌كنند منعكس نكنند. وي ادامه داد: جنجال‌ها و فشارهاي اخير در خصوص نصب صندوق‌هاي مكانيزه فروش نشان مي‌دهد رانت‌جويان دندان‌هاي خود را براي اين صندوق‌ها تيز كرده‌اند اما سازمان مالياتي اجازه سوء‌استفاده و رانت‌خواري را به آنها نمي‌دهد. 
وي با طرح اين سؤال كه چرا معترضان و مدافعان لغو بررسي حساب‌هاي بانكي پنج سال قبل در ارتباط با اهميت ماليات و مبارزه با فرار مالياتي صحبت نمي‌كنند، يادآور شد:  برخي دايه مهربان‌تر از مادر شده‌اند و كمك آنهايي هستند كه فرار مالياتي مي‌كنند. خود آنهايي كه قبول دارند فرار مالياتي كرده‌اند، ماليات خود را داده و حتي خواستار حفظ آبرو هستند. وي ادامه داد: هنوز سازمان امور مالياتي استاندارد و نرم‌افزار صندوق‌ها را تدوين نكرده، عده‌اي دنبال خريد و آوردن صندوق هستند، براي اين موضوع، رقابت ايجاد خواهيم كرد تا انحصار و رانت ايجاد نشود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مشتری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
با سلام . این یک قانون در تمامی جهان است . که اگر کسی مکانی را برای زندگی انتخاب می کند باید به سه شرط پایبند باشد 1= از قوانین حاکم در ان کشور تبعیت کند 2= برای استفاده از امکانت رفاهی و امنیتی ان کشور باید پولی بنام مالیات بپردازد .3= در دفاع ا جریم زندگی و مکان در برابر دفاع از متجاوزان شرکت کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
و به پرسید چه کسانی حکم دادند تا در بنگاهها مسکن احتیاجی به ثبت معاملات نباشد و کد رهگیری را حذف کردند.
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
ریاست محترم سازمان امور مالیاتی جهت وصول مالیات پیشنهاد داریم: شماهم ممیزهای نا محسوس از افراد جامعه تشکیل دهید واز محل کشفیات جدید به انها جایزه بدهید تا شرکتهای کاغذی که از طریق فاکتور فروشی باعث فرار مالیاتی میگردنند مشخص گردنند.
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
کنترل مالیات سخت نیست و در تراکنشهای بانکی است.
چرا کار را اینقدر سخت میکنید؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار