کد خبر: 877519
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
پرسپولیس ۲ - نفت صفر
پرسپولیس ۲ - نفت صفر/ صعود سرخ‌پوشان به یک‌هشتم نهایی جام حذفی مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در حالی بین دو پرسپولیس و نفت برگزار شد که در نهایت شاگردان برانکو با دو گل به استقبال دربی رفتند.این بازیکه ساعت ۴۵/۱۶ دقیقه در ورزشگاه آزادی آغاز شد منشا در دقیقه ۷۵ و علی علی‌پور در دقیقه ۸۵ دو گل سرخ‌پوشان را به ثمر رساندند. با این پیروزی، پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف بادران تهران می‌رود. تاریخ این دیدار متعاقبا اعلام و میزبان آن با قرعه‌کشی مشخص می‌شود.
پرسپولیس با ترکیب علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، سیدجلال حسینی ،حسین ماهینی، محمد انصاری، کمال کامیابی نیا، محسن ربیع خواه بشار رسن، وحید امیری، علی علیپور و گادوین منشا بازی را آغاز کرد.
پرسپولیس در نیمه اول کاملا هجومی بود و بارها دروازه تیم نفت را تهدید می کرد؛ اما هر بار، بی‌دقتی مهاجمان فرصت‌ها را برای پرسپولیس سوزاند.علیپور در دقیقه ۸ اولین خطر جدی را روی دروازه نفت ایجاد کرد ولی پاس بی دقت او نصیب منشا نشد و مدافع حریف توپ را از آن خود کرد. دقیقه ۲۰، منشا یک بار دیگر قدر موقعیتش را ندانست و ضربه‌اش وارد دروازه نفت نشد.
بازی در نیمه اول بیشتر پایاپای دنبال شد . برخوردهای فیزیکی بازیکنان در این نیمه بسیار مشهود بود و دارو در این لحظات بیشتر از سوت خود استفاده می کرد.در نهایت نیمه اول بدون این که گلی رد و بدل شود به پایان رسید.
در نیمه دوم در دقایق ابتدایی بازهم پایاپای ادامه داشت اما آنچه مشخص شد بود این که پرسپولیس ها در این نیمه علی رغم تعداد حملات زیاد شاگردان برانکو اما اشتباهات فردی هم بسیار زیاد بود.حملات پرسپولیس ادامه داشت تا این که پرسپولیس دقیقه ۷۳توسط منشا به گل اول بازی رسید.در این صحنه توپ ارسالی وحید امیری به محوطه جریمه و ضربه سر علیپور به تیرک دوم به منشا رسید و این بازیکن دروازه شاگردان حمید درخشان را باز کرد. دقیقه ۷۷ هم شجاع خلیل زاده توپی که از روی کرنر توسط بشار رسن ارسال شده بود را با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون زداما این پایان کار نبود چرا که در دقیقه ۸۵ .شاگردان برانکو روی حرکت سیامک نعمتی توانستند پنالتی بگیرند که علیپور گل دوم را به ثمر رساند. تیم نفت بعد از گل دوم و در دقیقه ۹۱ صاحب یک ضربه پنالتی شد ولی عیسی آل کثیر این پنالتی را به تیرک دروازه زد تا بازی در نهایت با همان دو گل به سود پرسپولیس پیش روی ۱۰ هزار هوادار خاتمه یابد.پرسپولیس با این برد به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد و در بازی بعدی باید به مصاف تیم بادران تهران بود.
پرسپولیس در این فصل یک بار در سوپر جام فوتبال ایران و یک بار هم در لیگ برتر توانسته بود نفت تهران را با هدایت حمید درخشان شکست دهد و این بازی، سومین برد پیاپی سرخ‌پوشان برابر نفت تهران و حمید درخشان بود.

برانکو: با روحیه مثبت، منتظر داربی هستیم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید با توجه به تکراری بودن مصاف با نفت بازی سختی مقابل این تیم انجام دادیم. برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی ۲ بر صفر تیمش برابر نفت طلاییه در جام حذفی گفت: می‌دانستیم بازی سختی خواهیم داشت. ما در مدتی کوتاه با نفت سه بازی داشتیم و به همین دلیل کار سخت شده بود.ما به عنوان تیم برنده وارد زمین شده بودیم و این کارمان را سخت کرده بود. همچنین از طرفی خستگی بر تیم عارض شده بود. به هر حال ما با روحیه مثبت، منتظر داربی هستیم. امروز هم باید در ۲۰ دقیقه اول تکلیف نفت را یک‌سره می‌کردیم چرا که پنج موقعیت خوب گلزنی داشتیم.به هر حال این نتیجه است که حریف را سرپا نگه می‌دارد و باعث می‌شود عصبی باشد. اما تکرار می‌کنم استمرار در کار بازیکنان ما و حمایت هواداران باعث به دست آمدن این نتیجه شد. پنالتی‌ای که روی منشا شد، صددرصد پنالتی بود اما درباره پنالتی تیم نفت هزار درصد مطمئن هستم که پنالتی نبود. هر کسی درباره بازی حق اظهار نظر دارد. من فکر می‌کنم امروز انصاری بسیار خوب بازی کرد. اینکه حالا آیا در داربی بازی خواهد کرد یا خیر، باید در طول هفته ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. همان صحبت‌هایی که درباره انصاری گفتم شامل حال رسن هم می‌شود. ما رسن را که یک بازیکن ۲۰ ساله و جوان است آوردیم چرا که می‌دانیم چشم‌انداز آینده پرسپولیس است و اینکه آیا در داربی بازی خواهد کرد یا نه هنوز مشخص نیست.

درخشان: پنالتی پرسپولیس اشتباه بود
سرمربی نفت بعد از حذف از جام حذفی می‌گوید هدف تیمش ماندن در لیگ برتر است. حمید درخشان پس از این دیدار گفت: به نظر من بازی خوبی بود و هر دو تیم خوب ظاهر شدند. شرایط ما نسبت به پرسپولیس متفاوت بود ولی به برانکو به خاطر این برد تبریک می‌گویم. من در این دیدار از همه نظر از تیمم راضی هستم. فکر می‌کنم داوری مشکلاتی داشت و روی صحنه پنالتی پرسپولیس احتمالا اشتباه کرد. داورها باید بیشتر دقت کنند تا بازی‌ها زیباتر شوند.امیدوارم هفته به هفته بهتر شویم تا در لیگ اوضاعمان بهتر شود. ما وقتی در سوپرجام مقابل پرسپولیس قرار گرفتیم تازه تاسیس شده بودیم ولی الان شرایطمان بهتر بود و توانستیم یک پنالتی به دست بیاوریم. اگر پنالتی‌مان گل می‌شود وضعیت دیدار فرق می‌کرد.هدف ما در لیگ برتر ماندن در این رقابت‌ها است و باید برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تیممان را تقویت کنیم.



وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار