کد خبر: 877511
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مرد صاحبخانه‌ كه 13سال قبل، زن مستأجر را به خاطر تمام شدن مهلت اجاره‌نامه به قتل رسانده بود، با رضايت اولياي‌دم از مرگ نجات يافت.
به گزارش خبرنگار ما، چهاردهم آبان‌ماه سال 83، مأموران پليس تهران از قتل زن جواني در خيابان مجيديه باخبر و راهي محل شدند. جسد متعلق به نوشين 35 ساله‌ بود كه با ضربات چاقو كشته شده بود. با انتقال جسد به پزشكي قانوني، عامل قتل كه مرد 33 ساله‌اي به نام مهرداد بود در محل بازداشت و به پليس آگاهي منتقل شد. متهم در بازجويي‌ها با اقرار به جرمش گفت: «نوشين همراه يكي از دوستانش و بچه خردسالش مستأجرم بود و براي مدتي يكي از آپارتمان‌هايم را اجاره كرده بود. بعد از آنكه مهلت قرارداد تمام شد از او خواستم مبلغ اجاره را افزايش دهد، اما توان پرداخت نداشت به همين دليل خواستم هر چه زودتر بلند شود. او از من مهلت بيشتري خواست كه قبول كردم، اما از مهلت داده شده هم گذشت، ولي از تخليه خبري نبود.»

متهم در خصوص قتل گفت: «روز حادثه به واحد نوشين رفتم و گفتم هر طور شده بايد ظرف چند روز آينده خانه را تخليه كني چون به پول آن نياز دارم، اما او دوباره طفره رفت و گفت خانه پيدا نكرده است. احساس كردم مي‌خواهد اذيت كند به همين دليل عصباني شدم و براي ترساندن مقتول چاقويي خريدم و مقابل خانه‌اش رفتم. هر چه در زدم در را باز نكرد به همين دليل در را شكستم. مقتول با ديدن چاقو ترسيد و به تراس فرار كرد. دنبالش كردم و در تراس او را با ضربات چاقو به قتل رساندم. بعد از آن بود كه همسايه‌ها متوجه شدند و با پليس تماس گرفتند.»

با اقرارهاي متهم و بازسازي صحنه جرم، كيفرخواست صادر و پرونده به شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. در اولين جلسه محاكمه اولياي‌دم درخواست قصاص كردند و متهم بعد از آخرين دفاع به قصاص محكوم شد. اين حكم به ديوان عالي كشور فرستاده شد و بعد از تأييد از سوي قضات يكي از شعبات ديوان متهم در آستانه مرگ قرار داشت، اما توانست با پرداخت ديه از چوبه دار فاصله بگيرد. 

به اين ترتيب صبح ديروز، مهرداد از جنبه عمومي جرم بار ديگر در همان شعبه به رياست قاضي زالي محاكمه شد. او در آخرين دفاعش گفت: «باور كنيد من به مقتول مهلت دادم، اما احساس كردم دارد سوءاستفاده مي‌كند و نمي‌خواهد خانه را تخليه كند. اشتباه كردم و بايد از طريق قانون مشكلم را پيگيري مي‌كردم. به هر حال تاوان خطايم را پرداخت كردم و با فروش يكي از آپارتمان‌هايم رضايت اولياي‌دم را جلب كردم. اميدوارم خدا هم از تقصيرم بگذرد. حالا از هيئت قضايي مي‌خواهم بعد از گذشت 13‌سال هر چه زودتر از زندان آزاد شوم.»
در پايان هيئت قضايي وارد شور شد. به اين ترتيب متهم با احتساب روزهاي بازداشت هرچه زودتر آزاد خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار