کد خبر: 877505
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
عادت نفت‌سوزي پرسپوليس تكرار شد
نخستين ديدار پرسپوليس در جام حذفي، سومين رويارويي اين تيم با نفتي‌هاي تهران در فصل جاري بود كه بار ديگر با پيروزي به پايان رسيد تا همچنان آخرين باخت سرخپوشان مقابل نفت به سال 95 برگردد.
دنیا حیدری

نخستين ديدار پرسپوليس در جام حذفي، سومين رويارويي اين تيم با نفتي‌هاي تهران در فصل جاري بود كه بار ديگر با پيروزي به پايان رسيد تا همچنان آخرين باخت سرخپوشان مقابل نفت به سال 95 برگردد.
شاگردان برانكو كه به دليل نتايج اخير در ليگ و نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا به شدت مورد انتقاد و تحت فشار بودند با پيروزي 2 بر صفر مقابل نفت تهران در مرحله يك‌شانزدهم رقابت‌هاي جام حذفي به مرحله بعد صعود و باب آشتي با هواداران خود را باز كردند.
   
دست درخشان رو شد
دو تيم كه به ميدان رفتند، بلوف درخشان رو شد. سرمربي نفتي‌هاي تهران روز قبل از بازي پشت ميكروفون سالن كنفرانس به خبرنگاران گفته بود كه تيمش پتانسيل حضور در سه جام را ندارد؛ چون اولويت آنها ليگ است و سپس ليگ قهرمانان و در آخر جام حذفي و تيم دوم نفت را مقابل پرسپوليس روانه ميدان مي‌كند، چراكه بازيكنان ايراني توان انجام سه بازي در هشت روز را ندارند، اما نفت ساعت 16:45 ديروز با تركيب ميلاد فراهاني، احمد آل‌نعمه، فريد محمدي‌زاده، عليرضا عزت‌کرامت، محسن بنگر، عيسي آل‌کثير، سامان آقازماني، هاشم بيک‌زاده، اميرحسين فشنگچي، پوريا اميني و فرشاد هاشمي به ميدان رفت تا مشخص شود ادعاي درخشان بلوفي بوده كه پرسپوليس با دست‌كم گرفتن شاگردانش به دردسر بيفتد، چراكه تنها نفتي‌هاي مقابل پرسپوليس كه مي‌توانستند از تيم دوم باشند، فرشاد هاشمي و پويا اميني بودند كه اتفاقاً هر دو نيز براي نفت در ليگ برتر به ميدان رفتند و خبري از تيم دوم نبود. مسئله‌اي كه نشان داد اين بازي همان اندازه كه براي برانكو اهميت دارد براي درخشان هم مهم است. 
   
تلاش پاياپاي
شروع خوب پرسپوليس و حملات پرتعدادي كه تا دقيقه 32 روي دروازه نفت تدارك ديد، نشان از آن داشت كه اين تيم به چيزي جز برد نمي‌انديشد. ضرباتي كه البته با توجه به عادت بد پرسپوليس كه بارها اين تيم را متضرر كرده، هيچ كدام راه به چارچوب نبرد يا دفع شد يا در آغوش فراهاني جاي گرفت تا نفتي‌ها هم فرصت گذشتن از خط ميانه ميدان و گام گذاشتن به زمين پرسپوليس را پيدا كنند. اتفاقي كه مي‌توانست با توجه به افت شديد بيرانوند طي هفته‌هاي اخير و حضور بازيكني چون آل‌كثير در تركيب نفتي‌هاي تهران براي برانكو و يارانش بسيار خطرناك باشد به خصوص كه اين تيم بعد از دقيقه 15 خود را به خوبي يافت و نشان داد كه ‌حريفي دست و پا بسته نيست كه پرسپوليس بخواهد به راحتي اهداف خود را به آن ديكته كند و دروازه بيرانوند را نيز بي‌تهديد نگذاشت، اما با وجود اين نيمه اول بي‌آنكه توپي از خط دروازه‌ها عبور كند به پايان رسيد.
   
گامي محكم براي طلسم‌شكني
پرسپوليس اين تيم را در سوپرجام و هفته سوم ليگ با نتيجه مشابه 3برصفر از سد راه برداشته بود، اما ديدار جام حذفي همواره يك مسابقه كاملاً متفاوت است. پرسپوليس از گلزنان خود در دو بازي قبلي، تنها عليپور را در تركيب داشت، چراكه فرشاد احمدزاده مصدوم بود و طارمي به حكم فيفا و مسلمان به حكم برانكو و به دليل رفتار ناشايست بعد از تعويض در بازي با الهلال كه حضورش اصلاً نيز به چشم نيامده بود و البته پرخاش به باقري از حضور در اين بازي محروم بود. برانكو در اين ديدار براي چندمين بار با نشاندن صادق محرمي روي نيمكت ‌از حضور همزمان ربيع‌خواه و كاميابي‌نيا در تركيب استفاده كرده بود كه البته اين دو در ميانه ميدان خيلي موفق نبودند و برخلاف سيدجلال كه رو به جلو بازي مي‌كرد، رو به عقب بازي مي‌كردند تا عليپور خودش براي موقعيت‌سازي تلاش كند! مشكلي كه با حضور سيامك نعمتي به جاي ربيع‌خواه حل شد و وقتي كاميابي‌نيا يك خط به عقب رفت و بشار رسن جاي كاميابي‌نيا را گرفت تا ميانه ميدان پرسپوليس ديگر به كندي به بازي ادامه ندهد و روند رو به جلويي را در پيش بگيرد. البته نفتي‌ها هم برخلاف دو بازي قبلي خود مقابل پرسپوليس عملكرد خوبي داشتند و با وجود بحران‌هايي كه مدت‌هاست گريبان اين تيم است، بازي قابلي قبولي ارائه دادند، اما دقيقه 73 ارسال از سمت راست و تأثير نصفه و نيمه عليپور در تير دوم باعث شد تا منشاي پرتلاش با ضربه‌اي تمام‌كننده سرانجام قفل دروازه نفت را بشكند. دروازه‌اي كه البته 10 دقيقه بعد بار ديگر از روي ضربه پنالتي و توسط عليپور باز شد تا برانكو نخستين گام را براي شكستن طلسم دربي محكم بردارد و روند بازي نيز تند و تيزتر از قبل دنبال شود، اما بعد از گل عليپور ديگر توپي از خط دروازه‌ها عبور نكرد و در شرايطي كه دقايقي بعد از پنالتي پرسپوليس، داور ميدان براي نفتي‌ها هم يك پنالتي گرفت، اما اين پنالتي گل نشد و آل‌كثير، ‌بهترين مهاجم و گلزن نفت آن را به تير افقي دروازه كوبيد تا بازي نهايتاً با پيروزي 2 بر صفر به نفع سرخپوشان به پايان برسد و ياران برانكو در مرحله یک هشتم با بادران روبه‌رو شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار