کد خبر: 877503
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
ايران– اسپانيا، يک‌چهارم نهايي جام جهاني نوجوانان 2017
يوزپلنگ‌هـاي نوجـوان براي تکميل پــروژه شگفتي‌سازي خود رودرروي ماتادورها صف‌آرايي مي‌کنند.
شيوا نوروزي

يوزپلنگ‌هـاي نوجـوان براي تکميل پــروژه شگفتي‌سازي خود رودرروي ماتادورها صف‌آرايي مي‌کنند. تيم ملي فوتبال نوجوانان ايران ساعت 15:00 امروز در مرحله يک‌چهارم نهايي جام جهاني 2017 هند در ورزشگاه جواهر لعل نهرو به مصاف اسپانيا مي‌رود و در صورت کسب پيروزي در اين ديدار رکوردي جديد در فوتبال ملي کشورمان به ثبت مي‌رساند. شاگردان چمنيان با صعود به يک‌چهارم نهايي نخستين تيم فوتبال تاريخ ايران هستند که توانستند به اين مرحله از جام جهاني راه پيدا کنند. 

ملي‌پوشان نوجوان با اينکه از امکانات و توجهات بسيار کمتري نسبت به حريفان قدر حاضر در اين رقابت‌ها برخوردار بودند، اما با تکيه بر توانايي‌ و استعدادهاي ناب ايراني خود رقبايشان را يک به يک کنار زدند و به جمع هشت تيم برتر جهان رسيدند. رويارويي با تيم ملي اسپانيا محک بزرگ ديگري است که تيم چمنيان آن را در پيش دارد. با توجه به اينکه تيم ايران در بازي‌هاي قبلي خود از سد مدعياني چون آلمان گذشته، حالا غلبه بر ماتادورها نيز دور از ذهن نيست. 9 بازيکن تيم ملي اسپانيا در تيم‌هاي بارسلونا و رئال‌مادريد توپ مي‌زنند و علاقه زيادي به اجراي تيکي‌تاکاي معروف دارند. ستاره 17 ساله بارسلونا يکي از خطرناک‌ترين بازيکنان اسپانياست. رويز، همان گلزني است که با به ثمر رساندن 21 گل، بهترين آمار را در تيم زير 17 سال اسپانيا به خود اختصاص داده است و با زدن گل دوم به فرانسه حکم صعود لاروخا را تأييد کرد. 
ديدار با لاروخا پنجمين بازي نوجوانان ايراني در جام جهاني هند است. تيم ملي نوجوانان در مرحله گروهي با تيم‌هاي آلمان، گينه و کاستاريکا همگروه بود که با شکست هر سه و با زدن 10 گل به عنوان صدرنشين گروه C به يک‌هشتم نهايي صعود کرد.

مکريک چهارمين حريف کشورمان بود که اين تيم نيز در نهايت با پذيرفتن شکست 2 بر يک دست‌ها را به نشانه تسليم بالا برد و با صعود تيم ايران به يک‌چهارم نهايي برگ زريني از فوتبال کشورمان ورق خورد، اما حريف امروزمان همان تيمي است که به عنوان تيم دوم گروه D جواز حضور در مرحله حذفي را به دست آورد. ماتادورها در اولين بازي خود در اين رقابت‌ها 2 بر يک مغلوب برزيل مدعي شدند و پس از آن با دو برد آسان مقابل تيم‌هاي نيجر و کره‌شمالي به جمع تيم‌هاي صعودکننده پيوستند. اين تيم در يک‌هشتم نهايي تيم فرانسه را 2 بر يک شكست داد تا اين‌بار سد راه نوجوانان ايران شود. عباس چمنيان در اين بازي نيز اميد زيادي به درخشش بازيکنانش دارد. تا به اينجاي کار اللهيار صيادمنش سه گل و يونس دلفي و محمد شريفي نيز هر کدام دو گل به ثمر رسانده‌اند. يکي از دغدغه‌هاي اصلي کادر فني پر کردن جاي خالي دلفي است، چراکه اين بازيکن به دليل دو اخطاره شدن از حضور در اين ميدان محروم است. در اين ميان هافبک‌هاي تيم نيز عملکرد خوبي داشته‌اند و موقعيت‌هاي ايده‌آلي براي مهاجمان ايجاد کرده‌اند. دفاع مستحکم از ديگر برتري‌هاي تيم ايران نسبت به حريفانش محسوب مي‌شود. 
   
خندان و اميدوار به آينده
شرايط آب و هوايي يکي از اصلي‌ترين چالش‌هايي است که تيم ملي نوجوانان با آن روبه‌رو است. سرمربي تيم ملي نوجوانان با اشاره به اين موضوع از کاهش رطوبت هوا ابراز خوشحالي مي‌كند: «شرايط آب و هوايي کوچي به مراتب بهتر از گواست. اينجا رطوبت کمتر است و همين مسئله کمک مي‌کند با تمام توان آماده بازي شويم.» عباس چمنيان در پاسخ به اين سؤال که تيم ايران فوتبالي جمع بازي مي‌کند و در مقابل اسپانيايي‌ها تيکي‌تاکا را در دستور کار دارند و اين تفاوت چه شرايطي در بازي ايجاد مي‌کند، مي‌گويد: «هر تيمي استراتژي خودش را دارد. با اين حال تيم ايران آماده رويارويي با هر نوع استراتژي حريفان است. فرقي ندارد تيم‌ها مقابل ما چطور بازي مي‌کنند، ما آماده رويارويي با سبک بازي اسپانيايي‌ها هستيم. خوشبختانه نيمکت بازيکنان ما شرايط خوبي دارد. البته عدم حضور دلفي براي بازي با اسپانيا بي‌تأثير نيست، ولي بازيکنان ذخيره جايگزين خوبي براي دلفي خواهند بود.» چهره خندان چمنيان هم سوژه سؤال خبرنگاران شده است: «من خيلي مي‌خندم. با تيم و بازيکنان رابطه نزديک داريم، اما مهم‌ترين اصل در تيم ما حفظ نظم تيمي است. اميدوارم با دعاي مردم خوب ايران باعث سربلندي اين مردم عزيز شويم. اميدوارم بتوانيم خبرهاي خوب جديدي از هند براي مردم کشورمان داشته باشيم.»
  
بازتاب آسيايي
صعود تيم ملي نوجوانان ايران به مرحله يک‌چهارم نهايي جام جهاني شگفتي آسيايي‌ها را در پي داشته است. روز گذشته سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا در گزارشي به بازي ايران و اسپانيا پرداخت: «تيم ملي ايران درصدد افزودن فصلي ديگر به کتاب‌هاي تاريخ است و اين در حاليست که رقيب اروپايي، بخت مسلم صعود به مرحله بعد تلقي مي‌شود. ايران تا اين مرحله از رقابت‌ها به ندرت پيش آمده که مسير را اشتباه رفته باشد و صعودش به مرحله يک‌چهارم نهايي با رکورد بي‌عيب‌و‌نقص چهار پيروزي از چهار بازي گواه اين موضوع است. اسپانيايي‌ها تيمي متحد دارند که سبک بازي‌اش مبتني بر تملک توپ است و با توجه به عملکرد خوب ايران تا اين مرحله همه چيز براي يک مصاف مهيج و دشوار در ورزشگاه جواهر لعل نهرو شهر کوچي فراهم شده است. اسپانيايي‌ها براي اين بازي به خوبي توجيه خواهند شد که نبايد اجازه دهند کار به ضربات پنالتي کشيده شود، چون ايراني‌ها تاکنون تمام چهار ضربه پنالتي‌ای را که به دست آورده‌اند به گل تبديل کرده‌اند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار