کد خبر: 877496
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
خيلي از شهادت‌ها و حماسه‌آفريني‌ها لابه‌لاي اخبار مختلف گم مي‌شوند، در حالي كه مملو از درس و سخن هستند.
رضا رستمي

خيلي از شهادت‌ها و حماسه‌آفريني‌ها لابه‌لاي اخبار مختلف گم مي‌شوند، در حالي كه مملو از درس و سخن هستند. شهادت لطيف راستي از همين مقوله است. او تنها چند روز بعد از سفر تاريخي رهبر انقلاب به استان كردستان طي عمليات كمين ضد انقلاب به شهادت رسيد. ضد انقلابي كه توان ديدن امنيت و آرامش در خطه‌اي را نداشت كه با آغوش باز از رهبر خود استقبال كرده بود. لطيف راستي از رزمندگان بومي كُرد بود كه ولايتمداري را با نثار خونش در قدوم رهبرش به اثبات رساند. 

به گزارش «جوان»، در حالي كه سفر صميمي و مقتدرانه مقام معظم رهبري به استان كردستان آن هم به مدت هشت روز در ارديبهشت 1388 به شادي دل ساكنان منطقه و شيفتگان ايران اسلامي منجر شد، دشمنان ناتوان از مشاهده اين همه دلدادگي بين مردم و مقتداي‌شان بودند. آنها نقشه‌هاي پريشان خود را نقش بر آب يافتند و به مزدوران‌شان دستور اقدامات خرابكارانه و فعال‌سازي جوخه‌هاي ترور دادند. هنوز در دهه 80 نيروهاي اشغالگر امريكايي و انگليسي در كشور عراق حضور داشتند. نفس‌هاي شوم آنها نيز باعث مي‌شد اشرار و گروهك‌هاي ضدانقلاب با استفاده از تجهيزات پيشرفته نظامي، تجهيزات ويژه جاسوسي و خرابكاري به استان‌هاي غرب و شمالغرب كشورمان نفوذ كنند. 

در ارديبهشت 88 اما خبري همه را غافلگير كرد. مقام معظم رهبري براي ديداري چند روزه به استاني مي‌رفت كه خيلي‌ها تصور درستي از امنيت موجود در آن نداشتند. حضرت آقا اما با دركي بالا از وضعيت اين خطه، نه يك روز كه چند روز در اين استان حضور يافتند و از نزديك با مردم ديدار كردند اما همين اتفاق ميمون باعث شد تا ضد انقلاب تمام تلاش خود را براي ناامن جلو دادن كردستان انجام بدهد. 

شهادت فرمانده گردان سوم امام حسين(ع) از تيپ دوم لشكر بيت‌المقدس در سي‌امين روز از ارديبهشت 88 نمونه‌اي از تلاش خائنانه ضد انقلاب بود. شهيد لطيف راستي از پاسداران بومي ساكن مريوان بود كه از سال‌هاي جنگ لباس مقدس پاسداري بر تن كرد و از اول خدمت به طور مستمر در مصاف با دشمن متجاوز و ضد انقلاب، تلاش شبانه‌روزي مي‌كرد. وي نقش به‌سزايي در تأمين امنيت كردستان داشت و هيچ عملياتي نبود كه نيروهايش را به صحنه درگيري نفرستاده باشد و خودش آنجا حضور نداشته باشد. در واقع هر جا لطيف بود، ضد انقلاب جرأت حضور و درگيري نداشت. دشمن بارها تلاش كرد تا او را ترور كند ولي موفق نشد. 

اين رزمنده پيشمرگ كه همراه ديگر همرزمانش با آمدن رهبري به كردستان تمام تلاشش را براي حفظ امنيت انجام مي‌داد، بعد از سال‌ها خدمت صادقانه صبح روز سي‌ام دومين ماه سال 88، با اجراي كمين در حاشيه مرزي زماني كه همراه شهيد احمد كريمي براي سركشي به پايگاه روستاي مرزي ويسه و رساندن تداركات مي‌رفتند، به شهادت رسيدند. دشمن كه از سفر امن و آرام رهبري كينه بر دل داشت، خودروي آنها را آن‌قدر به گلوله بست كه لطيف راستي و احمد كريمي هر كدام با اصابت ده‌ها گلوله به شهادت رسيدند. 
به راستي دستاورد اقدامات گروهك‌هاي جنايتكار براي مردم منطقه چه بوده كه هميشه مورد حمايت استكبار جهاني بوده‌اند؟ آيا ريختن خون هزاران شهيد كُرد در مناطق داخلي كردستان، اثبات ادعاي واهي عمال رژيم صهيونيستي و استكبار جهاني در تحقق به اصطلاح آزادي و دموكراسي آن منطقه است؟ 

مردم كردستان بعد از حضوري كم‌نظير در استقبال از مقام معظم رهبري، با مشاركت گسترده در تشييع جنازه شهيد راستي و شهيد كريمي، نشان دادند كه هيچ مشروعيت و مقبوليتي براي گروهك‌هاي تروريستي قائل نيستند. پيام لطيف راستي اين بود: «چه خوب است ضدانقلاب و گروهك‌هاي شرور و حاميان مستكبر آنها بدانند توطئه‌هاي شوم‌شان با رشادت‌هاي سربازان رشيد اسلام در نطفه خفه خواهد شد.» لطيف راستي فداي امنيتي شد كه ذيل آن رهبر معظم انقلاب در استان مرزنشين كشورمان حضور يافت. امنيتي كه تحت تدابير شجاعانه رهبري و تلاش رزمندگاني چون شهيد راستي به دست مي‌آيد. لطيف آن‌قدر مرد بود كه با خونش به دشمنان ثابت كند هرگز نمي‌توانند امنيت و آسايش مردم استان‌هاي مرزنشين را به خطر بيندازند چراكه خود مردم پشتيبان ولي فقيه و كشورشان هستند و تا مهر رهبري در قلوب مردم جا دارد، جاي دشمن در همان بيقوله‌هاي دوري است كه از ترس رزمندگان دلاورمان در آن مي‌خزند و در حسرت ضربه زدن به ايران اسلامي زوزه مي‌كشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار