کد خبر: 877493
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
گلعلي بابايي خبر داد
گلعلي بابايي از مذاکره با ناشران ايتاليايي براي ترجمه بخش‌هايي از کتاب «پيغام ماهي‌ها»، سرگذشت‌نامه شهيد حسين همداني خبر داد.
گلعلي بابايي، نويسنده، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پويا، با اشاره به سفر اخير خود به نمايشگاه کتاب فرانکفورت گفت: در اين دوره نمايشگاه با ناشري از کشور ايتاليا مذاکراتي براي ترجمه کتاب «پيغام ماهي‌ها»، شامل سرگذشت‌نامه شهيد حسين همداني صورت گرفت. وي همچنين از مذاکره با ناشر اسپانيايي براي ترجمه يکي ديگر از آثارش خبر داد و افزود: «شراره‌هاي خورشيد» ديگر کتابي بود که مورد توجه قرار گرفت و صحبت‌هايي در خصوص ترجمه اين اثر صورت گرفت. اين نويسنده با بيان اينکه حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي مانند فرانکفورت نيازمند در نظر گرفتن مقدماتي است، ادامه داد: نمايشگاهي مانند نمايشگاه کتاب فرانکفورت جاي برداشت است و بايد قبل از آن، مقدمات کار فراهم شود تا بتوان به مرحله برداشت رسيد. متأسفانه ما گاه اين مقدمات را در نظر نمي‌گيريم و کتاب را به زبان فارسي عرضه مي‌کنيم. عرضه کتاب به زبان فارسي مانع از معرفي خوب آن مي‌شود. «پيغام ماهي‌ها» که پنجمين جلد از مجموعه کتاب‌هاي «بيست‌و‌هفت در 27» محسوب مي‌شود، کتابي 512 صفحه‌اي است که در 42 فصل به بررسي سرگذشت‌نامه استاد جنگ‌هاي نامتقارن محور مقاومت و فرمانده پيشين سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) پرداخته است. 

نويسنده در اين کتاب با استفاده از مصاحبه‌هاي حسين بهزاد، ديگر نويسنده با سابقه ادبيات مقاومت با شهيد همداني فصول ابتدايي کتاب را به بررسي زندگي اين شهيد در دوران کودکي، سال‌هاي مبارزه با رژيم پهلوي، حضور در روزهاي سخت بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، تاسيس سپاه پاسداران و عضويت در سپاه استان همدان و نبردهاي داخلي جبهه کردستان پرداخته است و بعد از آن در ادامه به سراغ ماجراهاي تاسيس لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) با همراهي شهيدان محمود شهبازي، حاج احمد متوسليان و محمدابراهيم همت رفته است. 
همچنين کتاب «شراره‌هاي خورشيد» نيز با همکاري گلعلي بابايي و حسين بهزاد، با محوريت شخصيت شهيد همت و کارنامه عملياتي لشکر 27 محمد رسول‌الله نوشته شده است. اين اثر، مجموعه رويدادهاي متنوعي از کارنامه عملياتي لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) طي چهار ماهه‌ پاياني سال 1362 را در بر مي‌گيرد. در اين اثر، حوادث و ماجراهاي شگفت‌انگيزي از تاريخچه‌ لشکر 27 محمدرسول‌الله‌(ص) و واپسين ماه‌هاي حيات دنيوي فرمانده پرآوازه‌ آن، شهيد محمد ابراهيم همت درج شده که عمده‌ آنها از جمله مهم‌ترين ناگفته‌هاي دوران دفاع مقدس بوده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار