کد خبر: 877491
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
جايزه شيکاگو تريبون به نویسنده‌ای رسید که درباره شیوع «ترس» پس از کمرنگ‌شدن عادت‌های مذهبی هشدار داد
جایزه برای آن‌کس که منبع ترس را شناختفرزين ماندگار

مريلين رابينسون، نويسنده سرشناس امريکايي در حالي جايزه ادبي شيکاگو تريبون را دريافت مي‌کند که سال‌ها قبل نسبت به شيوع ترس در کشورش هشدار داده بود و امروز اين ترس را ناشي از کمرنگ شدن عادت‌هاي مسيحيت در ميان مردم مي‌داند. 

مريلين رابينسون که جايزه ادبي شيکاگو تريبون ۲۰۱۷ را روز گذشته در جشنواره علوم انساني دريافت کرد بيشتر به واسطه خلق رمان‌هايي که به بررسي زندگي‌ها در محدوده‌هاي کوچک مي‌پردازد، شناخته مي‌شود. اما او براي نوشتن مقالاتي چون «ترس» نيز تحسين مي‌شود که در آن به ارائه مشاهدات خود درباره مذهب و فرهنگ امريکايي مي‌پردازد. رابينسون کتاب‌هاي غيرداستاني نيز دارد که «مرگ آدام»، «کشور مادر» و «گرماي چيزها» از جمله آنها هستند. وي که جوايز متعددي در کارنامه‌اش دارد، در مقاله‌اي با عنوان «ترس» از امريکا به عنوان کشوري که راهش را گم کرده، سخن گفته است. او نوشته است: تز من هميشه همين است؛ اينکه امريکا به دو بخش تقسيم شده است؛ بخش معاصر که پر از ترس است و دوم اينکه عادت‌هاي مسيحيت ديگر در سر مردم نيست. 

وي در اين مقاله تأکيد مي‌کند که برخي از ما مردم همه آنچه را براي خداوند ارزش محسوب مي‌شود، با ناديده گرفتن‌ها، نداشتن بردباري و ناسازگاري خصمانه زير سؤال مي‌بريم و همه اين ترس‌هاي اجتماعي به افزايش استفاده از اسلحه منجر مي‌شود. رابينسون اين مقاله را سال ۲۰۱۵ و پيش از روي کار آمدن ترامپ نوشته بود.
او اکنون مي‌گويد با توجه به همه آنچه مي‌ديد و مي‌شنيد به اين نتيجه رسيده بود. رابينسون مي‌گويد: من ۷۴ ساله هستم و به عنوان يک ناظر نسبتاً حرفه‌اي به مسائل کشورم نگاه کرده‌ام. به ياد نمي‌آورم مردم از ترس به عنوان سرگرمي يا نوعي مواد مخدر استفاده کرده باشند. اما اکنون اوضاع چنين است. همه اينها مرا مي‌ترساند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار