کد خبر: 877488
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
رسانه‌هاي اصلاح‌طلب كه با دفاع‌هاي عجيب و غريب از برجام اينك خود در معرض بي‌اعتباري و سردرگمي هستند، تلاش مي‌كنند آخرين حربه‌هاي نخ‌نما و تكراري را يكبار ديگر براي ادامه برجام آن هم به هر قيمت ممكن به‌كار ببرند.
به گزارش جهان‌نيوز، در همين راستا روزنامه شرق طي سرمقاله‌اي يكبار ديگر با حربه دروغ «جنگ‌هراسي» تلاش كرده است حفظ برجام به هر قيمتي را سبب جلوگيري از جنگ به نمايش گذاشته و توجيه كند، البته روزنامه اصلاح‌طلب شرق، سرمقاله‌اش را با يك اعتراف سنگين آغاز مي‌كند: «شايد روحاني انتظار چنين روزهايي را نداشت؛ انتظار روزهايي كه تنها دستاوردش، برجام، در آستانه انحلال قرار گيرد. روزهاي مذاكرات هسته‌اي با همه فرازونشيب‌هايش همچون ماه‌عسلي طولاني گذشت.»

اين يادداشت با اشاره به برجام مي‌نويسد: قراردادي كه اگر بسته نمي‌شد، احتمال وقوع بحران در منطقه جدي بود. روحاني شرايط دشواري پيش‌رو دارد، او ناگزير است در كنار اتحاد، وحدت و وفاق ملي، از وعده‌اي كه به ملت داده، صيانت كند؛ پرهيز از جنگ. مردم انتظار دارند او همچون گذشته بر مذاكره و صلح پافشاري كند و در مسائل اقتصادي و سياسي به وعده‌هايي كه داده، عمل كند.»

اين در حالي است كه اصلاح‌طلبان با همكاري برخي چهره‌هاي غرب زده در كشور تلاش گسترده‌اي را پيش از اين براي به سرانجام رساندن برجام با اين توجيه كه مذاكره با امريكا علاوه بر آنكه دشمني امريكا را كاهش مي‌دهد سبب بهشت شدن ايران نيز خواهد شد، انجام دادند. آنها حتي ناجوانمردانه در افكار عمومي دميدند كه اگر به سمت مذاكره با امريكا نرويم، بهانه جنگ را به آنها خواهيم داد و بايد برجام در سريع‌ترين زمان ممكن به تصويب برسد. حال كه برجام در پيش چشم اصلاح‌طلبان در حال نابودي است اين‌بار مي‌گويند اگر برجام را با همه تحريم‌هاي مجدد امريكا و پاره شدن كامل آن توسط ترامپ، حفظ نكنيم باز هم جنگ در انتظار خواهد بود!

معلوم نيست اصلاح‌طلبان چه تعريفي از قرارداد‌هاي بين‌المللي دارند كه درباره برجام معتقدند اگر به سمت آن نمي‌رفتيم، جنگ مي‌شد و اگر برجامي هم نباشد باز هم جنگ مي‌شود. حال كه اينك رئيس‌جمهور امريكا دلش خواسته برجام را پاره كند و از اين قرارداد جهاني – به قول اصلاح‌طلبان- خارج شود اين‌بار كه بهانه بيشتري براي جنگ خواهد داشت، زيرا مي‌تواند بگويد- همچنانكه همين اينك نيز مقامات امريكايي مي‌گويند- ايران به برجام پايبند نبوده، بنابراين ايراني كه به يك قرارداد بين‌المللي پايبند نبوده بيشتر از گذشته مستحق تنبيه – جنگ - است!
پس فايده قرارداد برجام چه بود؟ ضمن اينكه بعد از پاره شدن برجام نسخه اصلاح‌طلبان براي جلوگيري از جنگ چه خواهد بود؟ دوباره مذاكره با همان كشوري كه برجام به عنوان يك قرارداد بين‌المللي و چندجانبه را پاره كرده است؟ ضمن اينكه اين‌بار امريكا قدرت هسته‌اي و يكي از مهم‌ترين عوامل بازدارندگي شما را هم كند كرده است... 
اما طبق استدلال‌هاي اصلاح‌طلبان در هر صورت امريكا نهايتاً به ايران حمله خواهد كرد! چون وقتي امريكا در برجامي كه به قول اصلاح‌طلبان مانع جنگ شده باقي نماند، چه دليلي براي آغاز نكردن جنگ برايش باقي مي‌ماند؟

فرض مثال كه اين سلسله استدلال‌هاي ضعيف و غير‌واقع اصلاح‌طلبان را بپذيريم، عاقلانه آن نخواهد بود كه ناچاراً بايد به سمت بازدارندگي جنگي امريكا از طريق افزايش قدرت دفاعي و به خصوص قدرت موشكي و اتكا به ظرفيت‌هاي دروني كشور برويم و برگرديم؟
پس بهتر نيست كه اصلاح‌طلبان نيز به جاي آسمان و ريسمان كردن كمك حالي براي افزايش قدرت داخلی باشند و نه گيج كردن بيشتر خود و حاميانشان.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار