کد خبر: 877469
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال فردا با انجام بازی ایران و اسپانیا پیگیری خواهد شد. نوجوانان ایران با صعود به این مرحله به نخستین تیم فوتبال تاریخ ایران تبدیل شدند که توانستند به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی راه پیدا کنند حالا در اندیشه شگفتی دیگری هستند تا با شکست اسپانیا به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می کند.شاگردان چمنیان در صورت پیروزی بر اسپانیا در مرحله نیمه نهایی با برنده دیدار مالی و غنا روبرو خواهد شد.
بازی فردا ساعت ۱۵ در ورزشگاه جواهرلعل نهرو در شهر کوچی برگزار می‌شود.تیم ملی ایران برای رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی، در دور گروهی تیم‌های گینه، آلمان و کاستاریکا را با گل‌های زیاد شکست داد و به مرحله حذفی صعود کرد. سپس در دور یک هشتم نهایی با حساب ۲ بر یک از سد مکزیک گذشت تا با صعود به یک چهارم نهایی جام جهانی، تاریخ ساز شود.
اسپانیاهم در دور گروهی مسابقات ابتدا با حساب ۲ بر یک مقابل برزیل مغلوب شد اما با دو پیروزی مقابل نیجر و کره شمالی راهی دور یک هشتم نهایی شد. این تیم در دور یک هشتم نهایی به مصاف فرانسه رفت و توانست این تیم را ۲ بر یک شکست دهد و به مرحله بعد این رقابت‌ها صعود کند و حریف ایران شود.

چمنیان: برابر اسپانیا هجومی بازی می‌کنیم

 عباس چمنیان سرمربی تیم ملی نوجوانان درباره بازی فردا مقابل اسپانیا گفت:خیلی خوشحالم در کوچی هستیم. این مسیری بود که هدف‌گذاری کرده بودیم و خوشحالم که در مسیر هدف قرار داریم. می‌دانیم بازی سختی در پیش داریم اما شک نکنید اسپانیا هم روز سختی خواهد داشت. ما برای این مسابقه به طور کامل آماده هستیم. این انگیزه بالا را داریم که به جمع چهار تیم برتر جهان برسیم. اسپانیا را آنالیز کرده‌ایم و راه‌های موفقیت مقابل این تیم را می‌دانیم. همیشه فوتبال اسپانیا قابل احترام است و امیدوارم با موفقیت از بازی خارج شویم.ما همیشه تلاش کرده‌ایم از بازی‌های‌مان درس بگیریم. چه این حریف آلمان بزرگ باشد و چه تیمی باشد که از نظر اسمی پایین‌تر است. این فقط به این‌جا برنمی‌گردد و همیشه همین نگاه را داریم. به طور حتم درس‌های بازی اسپانیا هم در آینده به ما کمک زیادی می‌کند.ما می‌دانیم بازی با اسپانیا مثل مسابقه با مکزیک مرگ و زندگی است. پس اولویت ما پیروز شدن در این بازی است. اطمینان داشته باشید که از ما در این مسابقه بازی تهاجمی خواهید داد و فرصت زیادی به اسپانیا نخواهیم داد.عملکرد ایران در چهار بازی گذشته نشان می‌دهد ما تعادل خوبی در دفاع و حمله داشته‌ایم. استراتژی ما گل نخوردن و ایجاد فرصت‌های گلزنی زیاد است. روحیه پیروزی طلبی ایران تمام شدنی نیست. به طور حتم بازیکنان ۱۰۰ در صد برای حضور در این مسابقه راضی‌اند. بلافاصله پس از پایان دیدار ایران و عراق پارسال در بازی‌های آسیایی، کارمان را برای این روزها آغاز کردیم. اولویت ما آمادگی ذهنی برای چنین مسابقات بزرگی بود. سپس به اجرای تاکتیک‌هایی که در این چهار بازی به ما کمک کرد فکر می‌کردیم. درست است حضور اسپانیا در مرحله گروهی در کوچی به این تیم کمک کرد تا با شرایط آب و هوایی و زمین ورزشگاه آشنا شود اما ما امتیازات داریم که آنها ندارند. ما فقط در برابر مردم ایران مسئول نیستیم بلکه دوست داریم هر بیننده‌ای که مسابقات ما را می‌بیند راضی شود و لذت ببرد. همان طور که مردم گوا تیم ایران را خیلی خوب تشویق کردند به طور حتم مردم کوچی هم تیم ایران را مثل تیم کشورشان تشویق می‌کنند



 
وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار