کد خبر: 877465
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان تهران آخرین وضعیت مالکیت تیم فوتبال نفت تهران را تشریح کرد و گفت: تکلیف تیم نفت را باید مجمع نفت مشخص کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا گل محمدی مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه امروز جلسه ای با داورزنی معاون وزیر ، تاج رییس فدراسیون ، بهاروند، آل اسحاق برگزار شد تا برای تیم نفت تعیین تکلیف کنیم، در مورد نتایج به دست آمده توضیح داد. 

وی تصریح کرد: نتیجه جلسه این بود که با توجه به گزارشات نهادهای نظارتی و سازمان لیگ و فدراسیون و اداره کل و هیات واگذاری نفت و قرارداد با جهانیان مقرر شد که از نظر ما مسئول باسخگویی به تمام مالکیت و ادامه وضعیت باشگاه نفت بر عهده هیات واگذاری و مجمع باشگاه نفت است.

گل محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه دوستان در باشگاه نفت مالکیت را هنوز رسما به هیچکس دیگر واگذار نکرده اند و تفویض اختیارها به صورت موردی و برای مدت معین بوده، تفاهم نامه ای در این مورد امضا شده است. ما هنوز مجمع نفت را مالک می دانیم و آنها مسئول پاسخگویی به تمام مطالبات هستند. قرار است دوستان نامه ای به ما بنویسند و هر فردی را به عنوان مالک معرفی کنند ما بر اساس روال قانونی جواز را صادر می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که جهانیان بر اساس نامه ای که مجمع به ما زده بود مجوز یک ماهه داشت و شرط آن تفاهم سه بندی بود. بند اول پرداخت بدهی باشگاه نفت به دارایی بود. شرط دوم پرداخت بدهی های باشگاه به بازیکنان، کادر فنی و دستگاه های مرتبط بود و شرط سوم پرداخت بدهی باشگاه به ورزشگاه تختی بود.

رضا گل محمدی در ادامه گفت: در اینجا اعلام می‌کنم گزارشی به من داده شده و مدارکی ارائه شده که نامه دارایی مبنی بر تمدید جواز بلامانع است ولی از دو بند دیگر  پاسخی به ما داده نشده است. ظاهرا اقدامی صورت نگرفته یا اگر صورت گرفته  گزارشی ارایه نشده است.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف مالکیت در حیطه اداره کل ورزش تهران نیست و بر عهده مجمع باشگاه نفت است و تا این لحظه نامه ای به دست ما نرسیده است. دوستان ما در وزارت ورزش نیز به این موضوع تاکید کردند که ادامه این وضعیت نافی مسئولیت باشگاه نفت نیست و باید این امور هرچه سریع تر انجام شود.

مدیرکل ورزش استان تهران در ادامه تصریح کرد: حضور نفت در لیگ قهرمانان آسیا خیلی مهم است و تا هشتم آبان فرصت ارسال مدارک را داریم اما تا این لحظه مدارکی به سازمان لیگ ارسال نشده است.

گل محمدی ادامه داد: باشگاه نفت باشگاهی قدیمی و بااهمیت است و از مسئولان نفت می خواهیم با همان نگاه حمایتی که به باشگاه هایی مثل پتروشیمی، صنعت نفت، نفت گچساران، پتروشیمی ماهشهر، نفت مسجد سلیمان و .. به نفت تهران هم داشته باشند. تهران نیازمند حمایت جدی است و در حالی که برخی استانها از دو درصد کمک وزارت نفت برخوردارند ما از این حمایت برخوردار نیستیم.

وی در ادامه از کاهش میزان بدهی های مالیاتی تیم فوتبال نفت خبر داد و گفت: نفت بدهی ١٠ میلیارد و ششصد میلیونی به دارایی داشت که به دو میلیارد و ٨٠٠ میلیون کاهش پیدا کرده است و مالیات به آنها تعلق نمی گیرد و ١٣ میلیارد هم مطالبات به کادر فنی بازیکنان و موسسات است.

گل محمدی از آزادی مالک فعلی تیم فوتبال نفت خبر داد و گفت: جهانیان آزاد است و الان با من تماس گرفت. وضعیت جهانیان بستگی به نامه مجمع دارد.جهانیان در تماسی با من گفت مشکل اخیرشان شخصی بوده و حل شده است. ما منتظر نامه ای هستیم که به ما اعلام کنند که مالک باشگاه چه کسی است. امسال کارشناسان AFC برای بررسی اسناد باشگاه ها به تهران می آیند و آنها تعیین می کنند چه تیم هایی قادرند در لیگ باشگاه های آسیا شرکت کنند. AFC صراحتا اعلام کرده که تا رده هشتم لیگ ایران را بررسی می کند و اگر تا رده هشتم شرایط شرکت در مسابقات وجود نداشت از سهمیه  ایران کم می شود.

وی در پایان گفت: نامه ای از سازمان لیگ به این موسسه زده شده که آنها باید موضوع را دنبال کنند و هیچ چیز رافع مسئولیت های نفت نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار