کد خبر: 877460
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو در انتظار تصویب دولت است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اعلام اين خبر گفت: موضوع الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو، هم در استان و هم در دبیرخانه مناطق آزاد به تصویب رسیده و امید است که دولت نیز آن را به تصویب برساند.

سید هادی بهادری افزود: با توجه به اینکه حوزه انتخابیه در شمال استان شامل، ماکو، چالدران، شوط و پلدشت بوده و با توجه به اینکه شهرستان چالدران در منطقه آزاد ماکو وجود ندارد، این مسئله سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقع نماینده ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی دچار دوگانگی شده چون قوانین حاکم بر این سه شهرستان منطقه آزاد، با قوانین حاکم بر چالدران متفاوت است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: در این رابطه می‌توان یک انسجامی انجام داده تا چالدران نیز به منطقه آزاد ماکو الحاق و این موضوع یکپارچه شود، از سوی دیگر با توجه به اینکه شهرستان چالدران به لحاظ توسعه‌ای بسیار عقب مانده است، الحاق آن به منطقه آزاد سبب می‌شود که برخی مشکلات حل شده و رونقی در این شهرستان ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان چالدران حالت مرزی دارد، گفت: وجود مرز در مناطق آزاد، اولویت برای منطقه آزاد شدن بوده و شاید اگر قرار بود اولویت‌بندی بین چالدران و شوط میشد، شاید چالدران در اولویت قرار می‌گرفت، بنابراین هم‌اکنون شهرستان چالدران به لحاظ مرزی موقعیت مناسب و مطلوبی داشته و می‌توان در آنجا واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری ایجاد کرد تا مردم این شهرستان نیز از توسعه بهره‌مند شوند.

بهادری با ابراز اینکه از الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو در مجلس حمایت می‌کند، اظهار کرد: خوشبختانه هم‌اکنون بیشتر مراحل مربوط به این موضوع هم در استان و هم در دبیرخانه مناطق آزاد به تصویب رسیده و امید است که دولت نیز آن را به تصویب برساند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار