کد خبر: 877435
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
وزنه برداری

محرومیت ۹ کشور عضو فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به دلیل دوپینگ به صورت رسمی آغاز شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت جهانی فدراسیون وزنه‌برداری، ۹ کشوری که به دلیل داشتن بیش از سه مورد دوپینگ حکم محرومیت یک ساله دریافت کرده‌اند، از امروز (شنبه) به صورت رسمی محروم خواهند بود.

چین، روسیه، قزاقستان، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، اوکراین، ترکیه و مولداوی ۹ کشوری هستند که از سوی فدراسیون جهانی محروم شده اند.

IWF  به همه این ۹ فدراسیون اعلام کرده است که محرومیت آنها تایید و آغاز شده است.

هر کدام از این کشورها ۲۱ روز وقت دارند تا اعتراضات خود را اعلام کنند.

IWF امیدوار است که این کشورها مسئولیت این مساله را بپذیرند و از این فرصت استفاده کنند تا علیه دوپینگ در کشور خود مبارزه کنند. متخصصان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری شرایط هر کدام از این ۹ کشور را تحت بررسی خواهند داشت.

به گزارش ایسنا،تاماش آیان، رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در این باره، گفت‌: اقدامات ضد دوپینگ که در وزنه‌برداری انجام می‌شود در تاریخ ورزش بی سابقه بوده است. ما تعهد کامل خود را به ورزش پاک نشان دادیم. ما دریافتیم که این 9 کشور نیاز دارند تا فرهنگ ورزش را در کشور خود تغییر دهند. در تعدادی از این فدراسیون‌ها پیش از این تغییرات مدیریتی وجود داشته است و تغییرات فرهنگی آغاز شده است. ما از این پیشرفت‌ها استقبال خواهیم کرد و شرایط ورزش پاک را برای آنها فراهم می‌کنیم. تلاش‌های کمیته‌ ضد دوپینگ IWF برای پاک شدن وزنه‌برداری 9 کشور ادامه‌ خواهد داشت. ما هر کاری را انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم که تمهیدات لازم برای مبارزه با دوپینگ در این 9 کشور اندیشیده شده است و آنها می‌توانند در کنار کشورهای دیگر در مسابقات شرکت کنند.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار