کد خبر: 877424
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ضروری است بیمارستان فاطمی واقع در شهر اردبیل به دلیل قدمت تاریخی به موزه علوم پزشکی استان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، کریم حاجی زاده با تاکید به قدمت تاریخی ساختمان بیمارستان فاطمی اظهار کرد: ساختمان به لحاظ سپری شدن عمر مفید مناسب ارائه خدمات درمانی نیست.

وی با بیان اینکه این ساختمان در دوره پهلوی اول احداث شده است، بیان کرد: اخیرا نیز ساختمان به شماره 31700 به ثبت ملی رسید که در واقع ثبت ملی از هرگونه دخالت و تصرف در حریم ساختمان ممانعت می کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با یادآوری اینکه بیمارستان در ابتدا داخل باغی احداث شده بود اما بعدها پیرامون آن ساخت و ساز انجام شده است، متذکر شد: بعد از ثبت ملی هیچگونه ساخت و سازی در حریم بنا مجاز نخواهد بود.

حاجی زاده تاکید کرد: با ثبت ملی در واقع میراث فرهنگی زمینه حفاظت از حریم این بنای تاریخی را فراهم ساخته و در ادامه انتظار می رود مسئولان نسبت به تبدیل این بنا به موزه علوم پزشکی اردبیل اقدام کنند.

وی با اذعان به کمبود فضاهای درمانی در اردبیل افزود: با این وجود بیمارستان فاطمی یکی از آثار تاریخی شهر اردبیل است که قابلیت تبدیل شدن به موزه را دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر