کد خبر: 877422
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: 2 هزار و 800 تن محصول به از باغ های این شهرستان برداشت می‌شود که نسبت به پارسال 50 درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، خیبرعلی جلیلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح باغ های شهرستان کوثر سه هزار و 250 هکتار می باشد که از این میزان 230 هکتار که شامل 9 درصد کل باغ های این شهرستان می باشد به کشت درختان 'به' اختصاص داده شده است.

وی افزود: متوسط عملکرد در باغ های به این شهرستان 14 تن می باشد.

جلیلی بیان کرد: تعداد 11 رقم 'به' در این شهرستان کشت می شود که خوش خوراک ترین و مشتری پسند ترین رقم آن 'به' حاجی آقا کشی می باشد که به دلیل ترد و خوشمزه بودن طرفداران زیادی نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از کشور نیز دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر یادآور شد: این رقم علیرغم خوش خوراکی قدرت انبارداری ضعیفی دارد، رقم دیگر 'عاجی شیرین' می باشد که دارای قدرت انبارداری و نگهداری در سطح بالایی است و مصرف کنندگان می توانند حتی تا سفره شب عید نیز این محصول را نگهداری کنند.

وی افزود: به تولیدی کوثر به جز تامین نیاز استان اردبیل به استان های آذربایجان شرقی و غربی ، زنجان ،گیلان ، مازندران ،قزوین ، تهران و حتی اصفهان که خود مرکز تولید به است ارسال می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر